לא מוותרים: צעירים עם מוגבלות פיזית קשה ממרכז היום 'גלגל התנופה' של עמותת בית הגלגלים בהרצליה התחילו בפרויקט שאפתני חדש. מדי חודש בוחרים הצעירים צורך וקושי מסוים אשר איתו מתמודדים אנשים עם מוגבלות, ובמשך כל אותו החודש הם עובדים כקבוצה על מנת ליצור ולעצב לו פיתרון חדשני ומיוחד.
2 צפייה בגלריה
צוות הממציאים
צוות הממציאים
צוות הממציאים
(צילום: באדיבות 'בית הגלגלים')
הפרויקט החל רק בחודש דצמבר, וכבר מניב תוצאות. בשבועות האחרונים הצעירים ניטרו ותשאלו, ולאחר מכן עיצבו מעמד לכוס המותאם למתניידים בכיסאות גלגלים, מוצר אשר מתחבר עם סקוטש לכיסא הגלגלים, ובכך מאפשר את הנעת הכוס באופן עצמאי ויציב.

2 צפייה בגלריה
הכוס החדשה
הכוס החדשה
הכוס החדשה
(צילום: באדיבות 'בית הגלגלים')

"אני גאה במשתתפים שיצרו פתרון שמשנה את ההתנהלות היומיומית של מי שמתנייד בכיסא גלגלים", אומר מנכ"ל עמותת בית הגלגלים, אביב שפיגלמן. "העובדה שמשתתפים עם מוגבלות פיזית קשה מזהים צורך, ומייצרים מוצר עבור חבר שלהם, שלו מגבלה אפילו קשה משלהם, היא הרוח של בית הגלגלים, והיא רוח ההדדיות והתמיכה המשותפת שהארגון הזה תומך ומאמין בו".

קראו גם:

'גלגל התנופה' השוכן בהרצליה, בו החל פרויקט העיצוב המיוחד, הוא מרכז היום של בוגרי עמותת בית הגלגלים, בגילאי 21 ומעלה. במרכז הם משתתפים בתוכניות חדשניות אשר ממנפות אותם לניהול עצמי של חיי היום יום ושימור יכולותם וטיפוחם, תוכניות אשר ניחנות באוריינטציה מקדמת, בדרך לשילוב פעיל של הבוגרים בחיי הקהילה.