ליאת (ייננש) בלאי וורקניך מיבנה נהגה לקבץ נדבות מדי יום שישי בפתחו של סניף שופרסל באזור התעשייה ביבנה. ביום שישי שעבר היא התיישבה כהרגלה בפתח החנות ושוחחה עם השומר רחמים נאמן שמכיר אותה היטב.
3 צפייה בגלריה
ליאת (ייננש) בלאי וורקניך. החיים לא האירו לה פנים
ליאת (ייננש) בלאי וורקניך. החיים לא האירו לה פנים
ליאת (ייננש) בלאי וורקניך. החיים לא האירו לה פנים
( צילום: פרטי)
שניות ספורות לאחר מכן נדרסה וורקניך על ידי אחד הלקוחות שנסע לאחור עם הג'יפ שלו ופגע בה בעוצמה רבה. וורקניך הובהלה לבית החולים קפלן כשהיא במצב קריטי אך הרופאים נאלצו להכריז על מותה.
"דקה לפני התאונה דיברתי איתה", סיפר נאמן, שעובד בשופרסל בחמש השנים האחרונות. "ליאת נשארה במקום ואני נכנסתי לרגע פנימה לחנות. פתאום שמעתי רעש עצום והמחשבה הראשונה שעלתה לי בראש היא שמכונית נכנסה בטעות לחנות, כמו שקרה במקרים אחרים. כשיצאתי ראיתי את ליאת שוכבת על הכביש פצועה. התחלתי לצעוק כלפי הנהג 'מה עשית?', אבל גם הוא היה מבוהל מאוד".
נאמן, שעזב את העמדה זמן קצר לפני התאונה, הבין שחייו ניצלו בנס. למחרת, ביום שבת, הוא עלה לתורה בבית הכנסת ואמר את ברכת הגומל. "זה הכל מלמעלה", הוא אומר. "כנראה שאלוהים רצה לסיים את חייה האומללים של ליאת שהייתה גלמודה. אני בעצמי קיבלתי מתנה".

3 צפייה בגלריה
השומר רחמים נאמן. "היא סיפרה שאין לה לאן ללכת"
השומר רחמים נאמן. "היא סיפרה שאין לה לאן ללכת"
השומר רחמים נאמן. "היא סיפרה שאין לה לאן ללכת"
( צילום: אלי לוי)

"פתאום עלה עליה רכב ומחץ אותה"


וורקניך (40) גדלה ביבנה יחד עם הוריה ושבעת אחיה. הוריה נפטרו לפני שנים ולפני כחצי שנה פקדה את המשפחה טרגדיה נוספת כשאחד האחים, גיא, שעבד בחנות בעיר, נפטר באופן פתאומי.
וורקניך התקשתה לכלכל את עצמה ולפני מספר שנים החלה לקבץ נדבות כדי לשרוד. בתקופה האחרונה היא נהגה להגיע לשופרסל וביקרה לעתים בסניפים של רמי לוי וויקטורי. הלקוחות כבר הכירו אותה ושלשלו מטבעות לכוס שאחזה בידה בכל פעם שחלפו על פניה.
"לפעמים היא הייתה מבקשת מהלקוחות שישלמו עבור המוצרים שהייתה צריכה", מספרת אחת העובדות. "בשנים האחרונות לא היה לה בית והיא נהגה לישון בכל פעם במקום אחר".
נאמן מספר כי הכיר את וורקניך מיומו הראשון בעבודה: "היא הייתה מגיעה לפה לעתים קרובות. ההורים שלה נפטרו לפני כמה שנים והיא סיפרה שאין לה לאן ללכת".
את התאונה שאירעה ביום שישי האחרון נאמן ושאר העובדים לא ישכחו לעולם: "היא עמדה בפתח החנות ופתאום עלה עליה רכב ומחץ אותה למוות. מי חשב שדבר כזה יכול לקרות?".
נאמן סיפר שהמראות הקשים לא עזבו אותו במהלך סוף השבוע: "השתדלתי לא לחזור לשם אבל זה היה קשה. במשפחה היו מאוד מודאגים ממה שעלול היה לקרות לי".
הפרמדיקית ליאת כהן שהגיעה לזירת התאונה מספרת כי וורקניך סבלה מחבלת ראש קשה. "תוך כדי הטיפול הרפואי הראשוני סיפרו לנו שהיא נפגעה מרכב", מספרת כהן. "הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי".
בוחני התנועה שהגיעו למקום עיכבו את הנהג, בשנות ה־60 לחייו, ופתחו בחקירת התאונה.
וורקניך כאמור לא שרדה את הפציעות ונפטרה זמן קצר לאחר מכן. גופתה נלקחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר וביום ראשון השבוע היא הובאה למנוחות בבית העלמין ביבנה.

3 צפייה בגלריה
שחר סימנה. "הייתה מבקשת עזרה ונעלמת
שחר סימנה. "הייתה מבקשת עזרה ונעלמת
שחר סימנה. "הייתה מבקשת עזרה ונעלמת
(צילום פרטי)

"היא הייתה זקוקה לתמיכה ולהקשבה"


חבר המועצה שחר סימנה הכיר את וורקניך ובני משפחתה והיה בקשר עמם. "אני עצוב מאוד", אמר חבר המועצה. "מדובר בטרגדיה קשה. אני מכיר את המשפחה, ליאת הייתה מדברת איתי באופן קבוע כל שבוע. מדי פעם היא הייתה מבקשת סיוע ולאחר מכן נעלמת.

קראו גם:

"לפני שנים סייעתי לה במצבים שונים אליהם היא נקלעה. ניסיתי למשל לסייע לה בדיור כי לא היה לה איפה לישון. לפעמים היינו מוצאים אותה ישנה ליד בית העלמין והיו מקרים שהיא יצאה מחוץ לעיר. היא הייתה זקוקה לתמיכה ולהקשבה ולכן דיברתי איתה הרבה".
מהעירייה נמסר: "עיריית יבנה רואה ערך עליון בשמירה על ביטחונם ובטיחותם של תושבי העיר ואורחיה ומציבה את המאבק בתאונות הדרכים במרכז סדר העדיפויות. אנו שולחים תנחומים מקרב לב למשפחת ההרוגה ונסייע ככל שיידרש".
המשטרה פתחה בחקירת התאונה.