עם פתיחת מלחמת "חרבות ברזל", אזרחים רבים דיווחו כי מספר האירועים של גרימת מפגע הרעש מכלי רכב עלה. עיקר הדיווחים מתרכזים באופנועים שמערכות הפליטה שלהם עברו שינויים כך שהרעש שהן מייצרות דומה לקולות ירי, נפצים ואף אזעקות. מפגעי רעש אלו יוצרים בהלה בקרב הציבור, במיוחד בימים מורכבים אלו.
2 צפייה בגלריה
פעילות אכיפה נגד רוכבי אופנועים. "כמו אזעקות"
פעילות אכיפה נגד רוכבי אופנועים. "כמו אזעקות"
פעילות אכיפה נגד רוכבי אופנועים. "כמו אזעקות"
(צילומים: המשרד להגנת הסביבה)
מדובר בתופעה שלאו דווקא שייכת לרוכי אופנועים המתגוררים בעיר, אלא ברבים מן המקרים, כך על פי גורמים במשטרה, אחראים להם רוכבי אופנועים המגוררים בישובים הערביים הסמוכים לערי השרון.
במשטרה אומרים כי "מאז ראשית המלחמה התקבלו מאות תלונות שעניינן רעש הנשמע מאופנועים שנחזה להיות רעש אזעקה או רעש ירי וזאת בשל שינוי מכני שבעלי כלי הרכב מבצעים באגזוז".
זה כבר שיא השיאים, פשוט בלתי נסבל", אומרת בכעס מורן אטיאס-הראל תושבת אזור השרון "הרעש הזה חוזר על עצמו מדי לילה. זה נשמע כאילו האופנועים נוסעים הלוך ושוב ללא שום תכלית. מתגוררות כאן המון משפחות עם ילדים ותינוקות והשעות האלו קריטיות מאוד עבורם. יש לי תינוקת בת שנה שמאז שנולדה חיה עם המטרד הזה. כדי לנסות ולהקל עליה אני סוגרת את כל החלונות בבית ומפעילה את המזגן גם בימים שבכלל לא צריך. זה פשוט לא נורמלי. באחד הלילות האחרונים היא התעוררה בסביבות 2:00-3:00 בבכי ובבהלה כי הרעש היה נשמע כמו אזעקה ואז נשמעו גם בומים מהאגזוז. זה מטריד, מפריע מאוד והופך את הלילות שלנו ללבנים מעבר לחשש מאזעקות שקיים".

2 צפייה בגלריה
"רעש אימים". רוכבי אופנועים ברחובות קרית ביאליק
"רעש אימים". רוכבי אופנועים ברחובות קרית ביאליק
"רעש אימים". רוכבי אופנועים ברחובות
(צילום: פרטי)

האגף למניעת רעש ובטיחות קרינה במשרד להגנת הסביבה בשיתוף שוטרי מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל יזמו פעילות אכיפה במטרה לתפוס את בעלי כלי הרכב והאופנועים.

קראו גם:

הפעילות הממוקדת באזור השרון שהובילה לתפיסתם של רוכבי האופנועים, החלה בפעילות איסוף מודיעין מהרשתות החברתיות ומקבוצות תושבים, אשר הולידה מידע מוחשי ומדויק הנוגע לאחד מהנהגים. בעקבות המידע שנאסף, יצאה לפועל הפעילות המבצעית בשטח, במסגרתה ארב שוטר המדור לנהג המדובר, ותפס אותו בשעת מעשה. במקביל נתפס רוכב אופנוע נוסף בשכונה, אשר נהג באזור, כאשר מערכת הפליטה של רכבו נמצאה לא תקינה וגרמה למפגעי רעש חמורים לתושבי האזור. השניים הורדו מהכביש ונקנסו.