יום המשפחה: כבר ארבעה חודשים בהם יוסי גופר, מנכ"ל חברת אורד בע"מ, מתזז בין שלושת התפקידים העיקריים ביותר בחייו – נשוי ואבא לשלוש בנות, מנהל חברה טכנולוגית בין-לאומית וסא"ל במילואים בתפקיד בכיר במערך ההגנה של חיל האוויר. הוא הוקפץ כבר בבוקר הנוראי של ה-7 באוקטובר ומאז כבר 120 ימים בהם הוא משרת כמג"ד אמל"ח ביחידת מגידו שאחראית על השת"פ הישראלי אמריקאי. בלחימה הזו הוא מסייע לגדודי כיפת ברזל בדרום בהגנה האווירית, ועדיין מצליח להגיע למשרדים ולחתום על מסמכים בשעה שבה העובדים רק מתעוררים ליום העבודה.
3 צפייה בגלריה
יוסי גופר עם בתו במילואים
יוסי גופר עם בתו במילואים
יוסי גופר עם בתו במילואים
(צילום: פרטי)
"בחודש הראשון ללחימה היה לי קשה מאוד להגיע למשרדים כדי לשמור על פעילות החברה, בהתחלה הכול היה עוד מעורפל וגם למעלה מ-20 עובדי החברה גויסו בצו 8 למילואים, אך למזלי העובדים האחרים הבינו מהר את הסיטואציה בה אנו נמצאים ונרתמו ישר לעזור ועשו מאמץ יתר על מנת להשלים את החסר כדי שהעבודה לא תיפגע." אומר גופר, "הצוותים המשיכו בעשייה שבשגרה ובנוסף גם יצאו כמה פעמים לימי התנדבות עבור החקלאות הישראלית. זה החומר המשובח שנמצא אצלנו בחברה ואני גאה בהם מאוד."

3 צפייה בגלריה
מימין: וסי גופר, מנכ"ל חברת אורד וסגן אלוף במיל
מימין: וסי גופר, מנכ"ל חברת אורד וסגן אלוף במיל
מימין: וסי גופר, מנכ"ל חברת אורד וסגן אלוף במיל
(צילום: פרטי)

התמרון של גופר אינו רק בין העבודה למילואים, אלא גם למשפחה שהוא כמעט ולא ראה מתחילת הלחימה "אני מרגיש שאני מצליח לתמרן בין התפקידים ככל האפשר, אבל גם משלם מחיר ברמה האישית. בשבועות הראשונים כמעט ולא ראיתי את המשפחה ואת הבית, הייתי מגיע מאוחר ויוצא מוקדם מאוד וגם בזמן המועט שכן היה לי נסעתי למשרדים להשלים את הפערים בעבודה ולפעמים גם בשישי ושבת. זה לא קל, אבל הכל במידת האפשר."

3 צפייה בגלריה
יוסי גופר עם בתו במילואים
יוסי גופר עם בתו במילואים
יוסי גופר עם בתו במילואים
(צילום: פרטי)

אם זה לא מספיק, בנותיו של גופר בעצמן מאיישות בימים אלו תפקידים משמעותיים בחזית הלחימה. "הבת הבכורה שלי שיר (26), היא פסיכולוגית חינוכית לילדים במקצועה ובמהלך המלחמה גויסה ליחידה שלי ושירתה כ-40 יום בסיוע להכנת חומרים מבצעיים של היחידה. הבת האמצעית ליאור (24), סטודנטית לתואר שני בלימודי מזרח תיכון וסייבר ועובדת במשהב"ט בעצימות גבוהה בימי הלחימה וביתי הקטנה עינבר (22), סטודנטית לתואר ראשון בגאוגרפיה וקיימות שנה שלישית, גויסה מהיום השני למלחמה ומשרתת בגדוד הקשר של אוגדת עזה עד היום ברציפות. אני גאה בהן מאוד, ומצדיע בעיקר לאשתי צמרת שמגויסת גם היא יחד עם כולנו ומחזיקה את הבית לבדה בתוך כל המצב המיוחד שנקלענו אליו."
לצד המשפחה הלוחמת, לגופר משפחה נוספת שהוא מנהל ומוביל כבר מספר שנים. חברת אורד בע"מ, חברה ישראלית גלובלית אשר נותנת פתרונות כוללים לפרויקטים בעלי מורכבות טכנולוגית בתחומי הביטחון והגנה היקפית, ומעסיקה כ-230 עובדים מצפון ועד דרום. אחד הפרויקטים המשמעותיים והמוכרים שהחברה משווקת היא מערכת ה-DROM Drone Defense System החדשנית להגנה בפני רחפנים וכלי טייס בלתי מאוישים הכוללת זיהוי, איתור ונטרול רחפנים.

קראו גם:

"אנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברות ולקוחות בחו"ל אשר נעזרים במערכות שלנו, כאן בארץ המערכת עוד לא באה לידי ביטוי במסגרת הצבאית ובמערכת הביטחון. עם זאת, במסגרת הפעילות שלי בשטח בזמן המלחמה, אימנתי והדרכתי את כל סוללות הכיפה להגנה מפני רחפנים, הקצינים שלי אימנו את כל הסוללות מהצפון והדרום. יש לי כאן הזדמנות להעביר את הידע המקצועי והניסיון שלי מעולם הרחפנים והכטב"מים עבור שיפור מערך ההגנה וזה סיפוק אדיר".
חברות ועסקים רבים במשק נפגעו משמעותית בעקבות המלחמה, אם בעקבות פינוי אזרחים מבתיהם, סגירת עסקים, גיוס למילואים וירידה במכירות. "חששתי בהתחלה בגלל אי הוודאות שבו אנו נמצאים", אומר גופר, "אך מול החברות בחוץ לארץ הקשר ההדוק נמשך כרגיל ואנו זוכים לתמיכה רבה והמון הבנה והכלה לנוכח המלחמה. אנו מוגדרים כגוף חיוני שעובד גם בשעת חירום, לכן סגירה אינה פרמטר אלא ההפך, הנהלת החברה שלנו חזקה ותומכת והעובדים הציגו ערבות הדדית ניכרת והמשיכו לדבוק במטרות ובעשייה".