כבר ארבע שנים ש"בית אוהב" במועצה האזורית דרום השרון משמש בית חם ומחבק לנערות בסיכון שנפלטו מבתיהן, אלא שקשיים כלכליים שעוברים על המקום בתקופה האחרונה מאיימים על המשך פעילותו של מקום חשוב זה עד סכנת סגירה.
2 צפייה בגלריה
הבנות בפעילות בבית
הבנות בפעילות בבית
הבנות בפעילות בבית
(צילום: בית אוהב)

"נערות רגילות שלא מצאו חיבוק"

המקום נמצא בין שטחים ירוקים לבתים פרטיים בכפר שבמועצה האזורית דרום השרון וכיום מתגוררות בו שתיים עשרה נערות מאזור השרון ורחבי הארץ. כל נערה היא עולם ומלואו עם סיפור חיים לא פשוט. “אלה נערות שעברו חוויות מטלטלות ומשברים קשים בחייהן ומצאו את עצמן ללא בית או ללא משפחה תומכת", מספרים בעמותה שמפעילה את הבית. "קלטנו אותן ומאז החיוך חזר לפניהן והן מרגישות שיש להן עתיד".

2 צפייה בגלריה
סכנת סגירה
סכנת סגירה
סכנת סגירה
(צילום: בית אוהב)

את הבית הקימה אפרת גפן, אשת מקצוע בתחום הרווחה, שנחשפה במהלך עבודתה לסיפורה של נערה שהייתה במצוקה ואף ניסתה לשים קץ לחייה עקב משבר קשה. "מדובר בנערות שהבית הפנה להן עורף. יש נערות שברחו מכת עקב חשש לגורלן”, אומרת גפן. "הנערות שמגיעות לבית הן ללא רקע של שימוש בסמים או אלכוהול ואינן בעלות עבר פלילי, אלא בנות נורמטיביות שלא מצאו חיבוק בבית ובמשפחה".
עד לפני מספר חודשים התגוררו בבית נערים ונערות אך כיום מתגוררות בו רק נערות שזוכות בו למיטה חמה, ארוחות, חצר משחקים, ייעוץ פסכולוגי וכל הצרכים הבסיסיים. “אנחנו מעניקים לנערות בעצם כל מה שיש בבית רגיל ולמעלה מזה", מציינת גפן.

התראה לפני ניתוק מהחשמל

דפנה, מתנדבת במקום, מספרת כי "בית אוהב" פתוח לכל נערה בסיכון כל עוד היא חפצה להיות בו ושומרת על כללי הבית. "הבית פתוח בפני כל מי שזקוק לעזרה ללא הגבלה בזמן. אנחנו לא מגרשים אף אחד וגם לא מחזיקים אף אחד בכוח”.
לדבריה, אחרי שהות במקום וקבלת תמיכה הנערות מתגייסות לצה"ל וחלקן אף התחתנו.
לאחרונה נקלע המקום, שאינו זוכה לאף סיוע מהמדינה ומתקיים רק על תרומות ותשלום סימלי של דייריו, לקשיים כלכליים. "הוצאות הבית מגיעות לכ־30 אלף שקלים בחודש", אומרת דפנה. "הכל הולך על הוצאות בסיסיות, העסקת אב בית, ביטוח הדיירים והצוות, שכר דירה, חשמל, מים ארנונה הוצאות תחזוקה ועוד. על מנת להמשיך ולהחזיק את הבית אנחנו חייבים עזרה ותמיכה כלכלית. רק בימים האחרונים קיבלנו התראה לפני ניתוק חשמל מחברת החשמל עבור חוב".
קראו גם >>>>
ביום שישי האחרון התקיים הפנינג התרמה למען הבית, כאשר כל הכסף שנאסף יופנה למען הנערות. מי שמעוניין לתרום יוכל לעשות את באתר העמותה או בפייבוקס בית אוהב 0502336644.
"אנחנו חוששים שאם נפסיק לפעול הבנות שהגיעו אלינו מהרחוב עלולות לחזור לשם", מסכמת דפנה ומבקשת, "אנחנו זקוקים לעזרה שלכם כדי להמשיך להפעיל את בית אוהב. תנו קצת אהבה ועזרה והשאירו את האור דולק בבית המיוחד הזה".