אתר ולוח מדלן חושף: מחקר חדש שיצא השבוע חושף את הפערים בין המרכז לפריפריה כפי שבא לידי בציוני הבגרויות. הנתונים מבוססים על ניתוח נתוני משרד החינוך בעקבות בקשת חופש מידע. הנתונים עובדו על ידי מדלן בהתבסס על 3 מקצועות - אנגלית (40% מהציון הסופי), מתמטיקה (40% מהציון הסופי) ועברית (20% מהציון הסופי), תוך התחשבות באחוז התלמידים שניגשו לבחינה בכל אחת מרמות הלימוד (2 יחידות בעברית, 3, 4 ו-5 יחידות באנגלית.
5 צפייה בגלריה
תיכון הנדסאים הרצליה
תיכון הנדסאים הרצליה
תיכון הנדסאים הרצליה
(צילום: אסף פרידמן)
ואלה הם התיכונים המצטיינים בשרון, ע"פ שקלול הדאטה ע"י אתר מדלן:
במקום השני בישראל, הנדסאים הרצליה: תיכון ממלכתי בהרצליה, שם הציון המנורמל עומד על 99, כאשר 100% מהנבחנים לומדים אנגלית ברמת 5 יחידות ובציון ממוצע של 96. 80% מהנבחנים לומדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות ובציון ממוצע של 88, בעוד 20% מהנבחנים ברמת 4 יח"ל במתמטיקה עם ציון ממוצע של 87. 100% מהתלמידים נבחנים בעברית ברמת 2 יחידות ובציון ממוצע של 87.

קראו גם:

5 צפייה בגלריה
אמית כפר בתיה רעננה
אמית כפר בתיה רעננה
אמית כפר בתיה רעננה
(צילום: אסף פרידמן)

במקום השביעי, ממוקם חקלאי הכפר הירוק: תיכון ממלכתי ברמת השרון, שם הציון המנורמל עומד על 96, כאשר 99% מהנבחנים לומדים אנגלית ברמת 5 יחידות ובציון ממוצע של 95, ו-1% ברמת 4 יח"ל עם ציון ממוצע של 79. 57% מהנבחנים (1299 תלמידים) לומדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות ובציון ממוצע של 91, 25% ברמת 4 יח"ל עם ציון ממוצע של 89, ו-18% ברמת 3 יח"ל עם ציון ממוצע של 92. 100% מהתלמידים נבחנים בעברית ברמת 2 יחידות ובציון ממוצע של 88.

5 צפייה בגלריה
מתחם בית הספר הדמוקרטי כפר סבא
מתחם בית הספר הדמוקרטי כפר סבא
מתחם בית הספר הדמוקרטי כפר סבא
(צילום: אסף פרידמן)

במקום ה 11 כלל ארצי: מדעי תורני כפר בתיה - רעננה עם ציון משוקלל 94
במקום ה 34 כלל ארצי: עירוני כללי הראשונים בהרצליה עם ציון משוקלל 90
במקום ה 36 כלל ארצי: מיתרים רעננה עם ציון משוקלל 90
במקום ה 41 כלל ארצי: דמוקרטי ע"ש יעקב חזן בכפר סבא עם ציון משוקלל 89
במקום ה 49 כלל ארצי: תיכון ע"ש אילן רמון הוד השרון עם ציון משוקלל 88

5 צפייה בגלריה
הכפר הירוק
הכפר הירוק
הכפר הירוק
( צילום: דנה קופל)

טל קופל, מנכ״ל מדלן: "הניתוח שלנו חושף תמונה מטרידה של פערים מהותיים במערכת החינוך, אשר משפיעים ישירות על עתיד הדור הצעיר. הנתונים מראים בבירור שמיקום גיאוגרפי הוא רק חלק מהמשוואה המורכבת. הפערים הניכרים בין מחוזות המרכז והצפון, במתמטיקה למשל, מצביעים על בעיה עמוקה של נגישות למשאבים איכותיים, ומצד שני ישובים מסוימים כמו כפר ורדים כן מצליחים להעניק לתושביהם חינוך ברמה גבוהה - מה שמראה שמדובר בעניין חברתי-כלכלי יותר מאשר גיאוגרפי.

5 צפייה בגלריה
טל קופל
טל קופל
טל קופל
(צילום: אורית פניני)

"גם העובדה שמחוז יהודה ושומרון מצליח להתעלות מעל הממוצע הארצי מדגישה כי ניתן לגשר על פערים גיאוגרפיים, אך זה מצריך השקעה ממוקדת ותכנון ארוך טווח. עלינו לשאוף ליצור מערכת חינוך שוויונית ושקופה, המאפשרת לכל תלמיד, ללא קשר למקום מגוריו, למצות את מלוא הפוטנציאל שלו ולהגיע להישגים גבוהים. התיכון הוא התחנה האחרונה בדרך לתעודת הבגרות, אך מאז ביטול בחינות המיצ"ב להורים אין איך לבדוק את ביצועי בתי הספר של הילדים בשלבים מוקדמים יותר. כפועל יוצא מכך כשהם מגיעים לתיכון - לרוב אין גם זמן לתקן".