84 שנים לאחר ליל הבדולח: צאצאי נאצים ותורמים גרמנים תרמו מעל ל-2 מיליון ש"ח לרכישת ספר תורה עבור ניצולי שואה בהרצליה.
2 צפייה בגלריה
הכנסת ספר התורה בהרצליה
הכנסת ספר התורה בהרצליה
הכנסת ספר התורה בהרצליה
(צילום: עמיגור, יח"צ)
השבוע במלוא 84 שנים לליל הבדולח אשר מסמל גילוי אנטישמיות מובהק, נערך טקס הכנסת ספר תורה בבית כנסת של ניצולי שואה, תושבי עמיגור הרצליה. טקס זה מהווה את שיא פעילותו של ארגון קרן היסוד בחודשים האחרונים, בהם יצאה מגבית קרן היסוד בגרמניה בפרויקט גיוס המונים לצורך רכישת אותיות עבור ספר התורה.

2 צפייה בגלריה
שתי דיירות עמיגור ממוסקבה ואוזבקיסטן ששרדו את השואה
שתי דיירות עמיגור ממוסקבה ואוזבקיסטן ששרדו את השואה
שתי דיירות עמיגור ממוסקבה ואוזבקיסטן ששרדו את השואה
(צילום: עמיגור יח"צ)

לכבוד הפרויקט, הושק אתר ייעודי, ובו נמכרו אותיות ופסוקים משמעותיים לכל המעוניין. הכסף גוייס בהצלחה על ידי תורמים גרמנים רבים, כשהתורם המשמעותי ביותר היה ארגון “march of life”. ארגון זה מהווה נצר למשפחות נאציות, והחברים בו הינם צאצאי חיילי הוורמאכט הגרמנים ואנשי כוח האס אס והמשטרה.
פרויקט הגיוס משך את תשומת ליבם של ארגונים נוצריים רבים, שחלקם אף ישלחו נציגים לטקס הכנסת ספר התורה השבוע בהרצליה, ויתרה מכך, בשל חשיבותו, יכלול את נוכחותם של שגריר גרמניה בישראל וראש עיריית הרצליה, משה פדלון.
תאריך הטקס נבחר בסמליות כזיכרון לליל הבדולח, בו בוצע על ידי הנאצים פוגרום מתוזמן בבתי כנסת ובבתי היהודים, שהוביל להירצחם של 91 יהודים ולהרס רב.
קראו גם >>>>
סאם גרונדוורג, יו״ר קרן היסוד: ״אנשי קרן היסוד פועלים בכל פינה ברחבי העולם בכדי לגייס כספים עבור בניין הארץ וחיזוק החברה הישראלית כולה. פרויקט זה, הינו פרויקט מרגש ביותר אשר ממחיש את החיבור העמוק בין מגביות העולם למדינת ישראל. הפרויקט מסייע לשמר ולחזק את זיכרון השואה תוך נגיעה בשורדי השואה, המהווים זכר לזוועות שעברו בני עמנו״
יובסט ביטנר, מייסד ונשיא תנועת מצעד החיים: "ה-9 בנובמבר מזכיר לנו כצאצאי הגרמנים הפשוטים שהיו מעורבים באופן פעיל, או עמדו בשתיקה כשבתי הכנסת בערו ומגילות תורה יקרות הושמדו בכל רחבי גרמניה, שהיום אסור לנו לשתוק אל מול אנטישמיות ולעמוד עם ישראל והעם היהודי. עבורנו בתנועת מצעד החיים, מדובר בכבוד גדול לתמוך בפרויקט זה, אשר ישמש שורדי שואה. אני מודה על השותפות הנהדרת עם קרן היסוד שאפשרה לנו להוות חלק בפעולת השיקום העוצמתית הזו במלאת 84 שנים לליל הבדולח, תוך שליחת המסר: "עם ישראל חי".