תינוקת ראשונה בישראל בהליך פונדקאות נולדה לזוג הגברים דניאל ועומר אדלר מהרצליה. זאת, בזכות פסיקת בג"ץ משנת 2021 שהתירה פונדקאות בישראל לבני זוג להט"בים.
1 צפייה בגלריה
דניאל ועומר אדלר
דניאל ועומר אדלר
דניאל ועומר אדלר
(צילום: פרטי)
אתר Ynet פרסם כי בני הזוג דניאל ועומר אדלר, תושבי הרצליה, החלו בהליך הפונדקאות לפני כשנה: "אנחנו מאוד מתרגשים", אמרו, "חיכינו לרגע הזה הרבה זמן. היו לא מעט תלאות וביורוקרטיה בדרך. אנחנו אסירי תודה לכל מי שעזר לנו בתהליך, ובראשם לפונדקאית המדהימה שלנו ולמשפחתה, שזכינו ללכת איתה במסע הזה. אנחנו מאחלים לזוגות הבאים תהליך מופלא כמו שהיה לנו, ומקווים שלא יתקלו בקשיים בהמשך".
עוד הוסיפוו השניים לספר לכתב אדיר ינקו כי כי לא תכננו להיות פורצי דרך: "רק רצינו להקים משפחה ולהצליח לעשות זאת בארץ. אנחנו מאחלים לזוגות הבאים תהליך מופלא כמו שהיה לנו, ומקווים שלא יתקלו בקשיים בהמשך".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה כי "מדובר בנקודת ציון חשובה במאבק שלנו לשוויון. המשפחות הלהט"ביות הן כאן ואת המציאות הזאת אי אפשר לשנות. קיבלנו היום תזכורות נוספת לחשיבות של בית משפט עצמאי שבלעדיו זוגות להט״ב לא היו יכולים להביא ילדים בישראל. זו הוכחה לכך שהאהבה תאיר את החושך, גם היום, בימים בהם אנחנו נאבקים ונאבקות על הזכויות שלנו במדינה".
קראו גם >>>>
בשבועות הקרובים צפויות לידות נוספות של תינוקות לזוגות חד מיניים בארץ. ועדת סל התרופות, שנפתחה תחת השר הקודם הורוביץ, הגישה לפני כחודש את המלצותיה לשר הבריאות וכללה מימון לכל הבדיקות והפרוצדורות הכרוכות בהריון ובפונדקאות בדומה לזוגות הטרוסקסואליים, במימון הקופות.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ היום בטוויטר את דבר לידת התינוקת וכתב: "מזל טוב! ומזל שיש בג״צ".