הקרנה מרגשת נערכה בסינמטק תל אביב של 12 סרטי דוקו, שיצרו תלמידי תיכון במגמות קולנוע ותקשורת מכל הארץ ובהם תלמידי תיכון טשרניחובסקי בנתניה. ההקרנה נערכה במסגרת "אח שלי בלב", מיזם משותף של משרד החינוך ועמותת "האחים שלנו", בו לראשונה נחשפים בני נוער לשכול, דרך תיעוד סיפורם של אחים שכולים מ"חרבות ברזל" והנצחת האחים שנפלו. בקהל צפו בהתרגשות רבה האחים השכולים ומשפחותיהם לצד תלמידי התיכון, שר החינוך ונציגי משרד החינוך וצוות עמותת האחים שלנו.
4 צפייה בגלריה
התלמידים בפעולה בסרט "אח שלי בלב"
התלמידים בפעולה בסרט "אח שלי בלב"
התלמידים בפעולה בסרט "אח שלי בלב"
(צילומים: פרטי)
תלמידי מגמת ניו מדיה מתיכון טשרניחובסקי התגייסו לספר את סיפורם של אחיה דסקל, שנפל בקרב בשג׳עייה בניסיון לחלץ פצועים תחת אש, והופק על ידי רואי בן משה, גיא ארד איליי בן נעים ועמית קרלין.

4 צפייה בגלריה
משה בראון ז"ל
משה בראון ז"ל
רס"ן משה בראון ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

הסרט השני מתעד את סיפורו של משה בראון, שנפל באותו קרב, והופק על ידי עמית כלפון, לירוי ארוץ ואופק סלים.
הסרטים, המשלבים את סיפורי השכול של האחים, מציגים גם את החברות הקרובה בין עטרה דסקל ורבקה בראון, האחיות השכולות, ואת התמודדותן המשותפת עם הכאב.

4 צפייה בגלריה
סמל אחיה דסקל
סמל אחיה דסקל
סמל אחיה דסקל ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

יצוין כי מבין עשרות רבות של סרטים מכל הארץ, נבחרו 11 בתי ספר בלבד להשתתף בפרויקט, כאשר טשרניחובסקי היה הנציג היחיד מנתניה. בית הספר טשרניחובסקי הוא גם בית הספר היחיד שהפיק שני סרטים במסגרת המיזם, דבר המעיד על מחויבותם ויכולתם הייחודית של התלמידים.
סמדר דביר, מנכ”לית בית הספר, הדגישה את החשיבות של המיזם עבור התלמידים: “לבית הספר 39 חללי צה"ל, כוחות הביטחון ונפגעי פעולות איבה. המיזם הזה הוא הרבה יותר מהפקה קולנועית, הוא דרך להעניק לתלמידים חיבור עמוק לערכי ההנצחה, האומץ והכאב, תוך כדי למידה של כישורי חיים חשובים".

4 צפייה בגלריה
אליסף פרץ
אליסף פרץ
אליסף פרץ
(צילום: חרות אשכנזי)

גלעד רייכנבאום, רכז מגמת ניו מדיה ב'טשרניחובסקי' ליווה את התלמידים לאורך כל התהליך והנחה אותם ביצירת הסרטים. ״הפרויקט נועד להנציח את זכר הנופלים ולהעניק לתלמידים התנסות מעמיקה ומרגשת בעולם הקולנוע והפך לאחד הפרויקטים הבולטים שלנו השנה. גלית ארצי, מנהלת התיכון, ששמעה על המיזם, הציעה שאנחנו נפיק שני סרטים ולא אחד, מתוך רצון להיות יותר מעורבים בפרוייקט. היא ידעה שאנחנו מסוגלים לכך״.
במהלך היום של הצגת המיזם בתל אביב נערכו שלוש הקרנות של הסרטים, שכללו פאנל של התלמידים היוצרים, אשר שיתפו בחוויה ובקושי הרגשי שחוו בתהליך יצירת הסרטים, לצד החיבור וההבנה של מה עובר על אח או אחות שכולים ועד כמה האובדן משפיע על חייהם.
בהמשך נערכה הקרנה נוספת ובערב נערך טקס בו הוענקו לתלמידים היוצרים תעודות הערכה על ידי שר החינוך יואב קיש, מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני, חיה שיטאי מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך ויו״ר עמותת האחים שלנו אליסף פרץ.
אליסף פרץ, יו״ר עמותת האחים שלנו שאיבד את שני אחיו, אוריאל ואלירז זל שנהרגו בצבא ציין באירוע: "האחים השכולים בוחרים בחיים, לצד הגעגוע והאובדן הגדול".