עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' וגיוס המוני של חיילי מילואים, עלה הצורך מהשטח לארוחות חמות לחיילים בצפון ובדרום ולמשפחות מהעוטף שפונו למרכז הארץ.
2 צפייה בגלריה
מבשלים ביחד
מבשלים ביחד
מבשלים ביחד
( צילום: פרטי)
רעיון שנרקם בראשם של הורים מתנדבים בשבטי הצופים בהוד השרון, שבשגרה תומכים בפעילות השבטים ומבשלים לחניכים בטיולים ובמחנות הקיץ, יצר ממש מפעל להזנת החיילים: הם לקחו את ציוד המטבח של השבטים, הכשירו אותו בעזרת שיתוף פעולה עם הרבנות הראשית המקומית, ומאז הם מבשלים לחיילים ולמשפחות המפונות.
אחד המתנדבים, יורם אברהם: "הקמנו קבוצות פעולה, קבוצת הניהול הכללי, קבוצת המטבח, קבוצת רכש, קבוצת מדיה, קבוצת גיוס תרומות, קבוצת איתור נהגים לשינוע הארוחות וקבוצת קבלת הבקשות, בחינתן וקביעת התוכנית לכל יום.

2 צפייה בגלריה
מבשלים ביחד
מבשלים ביחד
מבשלים ביחד
(צילום: פרטי)

"אחרי איסוף תרומות בסיסי ורכש ראשוני יצאנו לדרך ב־20 לאוקטובר ומאז עברו כבר יותר משישה שבועות בהן בישלנו והעברנו אוכל למעל 30,000 חיילים ומשפחות מפונות, כולל ללוחמים בתוך עזה שזו היתה הארוחה המבושלת הראשונה שקיבלו אחרי עשרה ימים בשטח ועד יחידה שספגה הרוגים רבים בלחימה ויצאה להתרעננות עם האוכל שלנו. כל יום אנחנו מוציאים בין 800 לאלף מנות".
איך מסתדרים כלכלית?
"אנחנו מקבלים תרומות מקהילת ההורים של השבט, מתושבי הוד השרון בכלל ומהרבה אנשים טובים בארץ ובעולם. קיבלנו תרומות של ירקות, לחמים וחלות ומוצרים יבשים מעסקים מקומיים. עליי לציין כל ההורים שמשתתפים יום יום בהכנות האוכל מתנדבים, אליהם מצטרפים חניכי השבט".

קראו גם:

אברהם מדגיש כי "אנחנו מנסים לגוון לחיילים את האוכל שכולל קבב עם מוג'דרה וחצילים בטחינה, קוסקוס עם מרק עוף וקציצות עוף עם בצל מקורמל, פסטה בולונז', צ'ילי קון קרנה עם אורז וכמובן בשישי שניצל עם אורז, חלות ויין לקידוש. האוכל משונע ליחידות בארגזים שומרי חום ומגיע אליהם חם, על ידי נהגים מתנדבים".
לדבריו, "מקומות רבים שבישלו לחיילים נסגרו לאחרונה, ונשארנו אחד המטבחים האחרונים אך התקציב שלנו נגמר".
על מנת להמשיך את מפעלם, הם זקוקים לתרומות: בטלפון לשחר - 0523288791.