תחבורה
רעננה בולטת בהיעדר תחבורה ציבורית בשבתות. תושבים המבקשים להגיע לים בסופי השבוע נדרשים להשתמש ברכבם הפרטי או במונית, ולא קיימים מערכי הסעה מוסדרים אל מקומות הבילוי בעיר. רק בשבוע האחרון עלה הנושא בישיבת המועצה והמשתתפים בדיון עלו לטונים צורמים, כשסייעת מר"צ הגישה הצעה לתחבורת פנאי בסופי השבוע - הצעה שהוסרה מסדר היום ברוב קולות: "עד לשנה האחרונה, העירייה הפעילה הסעות בקיץ בשישי בערב למוקדי הבילוי בעיר", אומרת רונית וינטראוב, יו"ר רשימת מר"צ העירונית, "אך השנה משום מה הם הפסיקו".
3 צפייה בגלריה
זירת קרבות ב"לייזר סטריט" | צילום: באדיבות "לייזר סטריט" 
זירת קרבות ב"לייזר סטריט" | צילום: באדיבות "לייזר סטריט" 
זירת קרבות ב"לייזר סטריט" | צילום: באדיבות "לייזר סטריט" 
בילוי
נדמה כי הסטטוס־קוו הרגיש שנשמר ברעננה לאורך השנים מתבטא היטב בחלוקת אזורי הבילוי הפתוחים בשבת. הנושא עלה לכותרות בתחילת השנה לאור פתיחתו המחודשת של בית הקפה בפארק רעננה. תושבים רבים טענו שמעצם העובדה שהמקום סגור בשבת, הוא אינו מספק מענה לאוכלוסייה החילונית בעיר. בחוזה שנחתם מול העירייה התחייב בעל המקום להפעיל משאית מזון במהלך השבתות. בתחילת אוגוסט הוצבה המשאית בפארק. חשוב להדגיש כי חוק העזר העירוני מתיר לבתי אוכל ולבתי קפה להיפתח בשבת ולהגיש מזון בין כתליהם, כל עוד הם אינם משמיעים מוזיקה. מכך עולה כי ההחלטה של בעלי מסעדות בעיר לסגור את עסקיהם ביום המנוחה נובעת משיקולים אישיים וכלכליים. פעמים רבות מתגלה ההחלטה לפתוח את העסק בשבת כלא רווחית, הן בגלל תשלום של 150 אחוז לעובדים והן בגלל היעדרו של הקהל שומר הכשרות.
לאחרונה מורגשת בעיר התעוררות איטית בדמות מספר מצומצם של מתחמים הפתוחים בשבת, השואבים אליהם את צעירי העיר וצרכניה. הרחוב הראשי בעיר, אחוזה, סגור על כל עסקיו. רחוב היצירה שבאזור התעשייה מהווה אבן שואבת למבלים צעירים, המגיעים מדי שישי בערב לבר הפיצות "פאצו" או לבר "שנקין" הסמוך לו. מועדון "גגוס", הממוקם אף הוא באזור התעשייה, מושך אליו מדי שבוע מאות מבקרים צעירים החוגגים על הגג המפורסם.
עוד באזור התעשיה: מתחם LASER STREET הממוקם בסדנה 2 ומציע זירה של קרבות לייזר המתפרסת על פני 500 מ"ר של מבוך חשוך. בילוי מקורי לכל הגילאים ובכל מזג אוויר.
בקצה השני של רעננה מציע אזור הפארק אופציות בילוי נוספות. רק לאחרונה נפתח ברחוב ויצמן מתחם "ווסט פארק". הרשתות המפורסמות "טוני וספה" ו"גולדה" מפעילות שם סניפים הפתוחים במשך כל סוף השבוע ומציעים לצעירים ולמבוגרים נקודת מפגש טעימה. הרעש הרב שהיה סביב הפתיחה, שהוזכרה אפילו בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה, מעיד על החוסר המשמעותי במתחמי בילוי בסופי השבוע בעיר. בסמוך לפארק, על דרך ירושלים, שוכן מתחם "מול הפארק" המתגאה בבית הקולנוע היחיד בעיר: קולנוע "לב".
מועדון "המרתף" ברחוב אחוזה בעיר פועל בחסות העירייה ומהווה מקום בילוי לנוער העירוני.
אוכל
בעוד לב העיר דומם במהלך השבת, אפשר למצוא בפינותיה מסעדות שיספקו את הזללן החובב - באזור התעשייה בעיר פועלות מסעדת הבשרים "באקרו", המציעה שלל נתחים איכותיים, בית הקפה "לנדוור", ויש אפילו אופציות להמבורגר. באזור "לב הפארק" תמצאו סניף גדול ושוקק של רשת "ארקפה", ולידו עתיד לקום סניף של הרשת האיטלקית "ג'ויה". לממהרים - "מקדונדל'ס" ו"ארומה". עוד ברעננה: מסעדת "מקום בלב" בנוף הפרדסים, ומסעדת "חנדלה" שבמושב גבעת חן.
תרבות
בשנים האחרונות נסגרו שני בתי קולנוע של רשת "סינמה סיטי" בעיר: הקולנוע בקניון "רננים" והקולנוע במקום שבו נמצא היום קולנוע "לב".
בבית "יד לבנים" נערכים מדי שבת אירועי תרבות, שהמפורסם שבהם הוא "שבתעיתון". האירוע, הנערך בשבת בבוקר אחת לכמה שבועות בהנחיית העיתונאית ליאת רגב, מפגיש על במה אחת פוליטיקאים ומעצבי דעת קהל. נוסף על כך מקיים מועדון הגימלאים הרצאות על בסיס שבועי בשבת בבוקר בבית "יד לבנים". הכניסה חופשית. מופעים נוספים ניתן למצוא גם ב"משכן למוזיקה ולאומנויות" שברחוב הפלמ"ח, המארח מדי פעם קומיקאים והצגות בערבי שישי ובשבת בבוקר.
עד לפני שנה התקיימו ב"ספורטק" בנווה זמר שעות סיפור שבועיות לילדי השכונה והסביבה, אך הן פסקו בעקבות פניות שהגיעו למוקד העירוני בעניין.
3 צפייה בגלריה
   "טיב טעם". תורים ארוכים בשבת | צילום: פרטי
   "טיב טעם". תורים ארוכים בשבת | צילום: פרטי
  "טיב טעם". תורים ארוכים בשבת | צילום: פרטי
קניות
סופרמרקט מרכזי אחד פועל בעיר בשבתות: "טיב טעם". היעדר ההיצע בעיר יביא אתכם לפגוש שם חברים רבים בהמתנה בתורים הארוכים בקופה, בשבת בצהריים. הסופר פתוח 24 שעות, שבעה ימים בשבוע.
3 צפייה בגלריה
 מרכז הסקווש העירוני. מפואר ומושקע | צילום: מרכז הסקווש רעננה
 מרכז הסקווש העירוני. מפואר ומושקע | צילום: מרכז הסקווש רעננה
מרכז הסקווש העירוני. מפואר ומושקע | צילום: מרכז הסקווש רעננה
ספורט
לא חסר איפה להתאמן בעיר. אחרי שנהניתם מהג'חנון של שבת בבוקר, מועדונים רבים יפתחו בשבילכם את שעריהם: "הולמס פלייס פרימיום" ברחוב התדהר ו"הולמס פלייס רננים" בקניון "רננים", מתחם הקרוספיט מציע אימונים משמונה עד עשר בשבת בבוקר, מתחם הקאנטרי והבריכה העירונית.
מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה מול המועדונים השונים. עוד אתנחתא ספורטיבית תוכלו למצוא גם במרכז הסקווש העירוני, דנחשב לאחד ממרכזי הסקווש המפוארים והמושקעים בישראל. הוא פתוח מהשעה שמונה ורבע בבוקר עד 12 בצהריים. אפשר להזמין מגרש דרך אתר האינטרנט של המרכז, או דרך אפליקציית "ספורט רעננה".