ועדת הערר של מחוז המרכז, הפועלת תחת משרד האוצר, הגישה ערעור לבית המשפט העליון כנגד אישור הפרויקט, שמוגדר פרויקט התמ"א 38 הגדול ברעננה, בשל התנגדויות שכנים.
1 צפייה בגלריה
דיירי מתחם גאולה
דיירי מתחם גאולה
דיירי מתחם גאולה
(צילום: דוברות עיריית רעננה)
הכתבת שלומית צור מעיתון "כלכליסט" מפרסמת כי הערעור הוגש כנגד החלטת בית המשפט המחוזי מחודש ספטמבר האחרון אשר נתנה אור ירוק לפרויקט.
מדובר בפרויקט שיזמה חברת רסקו במתחם גאולה בעיר, שבו שלושה בנייני רכבת ישנים, הכוללים 138 דירות. בשנת 2017 בתום הליך תכנוני ממושך, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקשה להיתר בנייה שהגישה החברה לפרויקט תמ"א 38 במתחם, במסגרתו ייהרסו בנייני הרכבת ויוקמו שישה בניינים חדשים בני תשע קומות ו-355 דירות.
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר לכלכליסט כי הוא מתכוון להגיע בעצמו לדיון בבית המשפט העליון: "עושים עוול לאוכלוסיה קשת יום, 138 משפחות שמתגוררות בתת תנאים עם נזילות, ביוב עולה ועובש בקירות, ועל הגב שלהם המדינה מנהלת מערכה לא הוגנת.
התוכנית שכבר רצה המון שנים, הייתה בהתחלה פינוי בינוי שכלל 440 דירות, וצומצמה לתמ"א 38 עם 335 דירות. התוכנית כוללת חניות ושטחים ציבוריים, ותיטיב עם האזור כולו. איך המדינה מבקשת לבטל פסק דין שיאפשר לאנשים לחיות בצורה ראויה? להתעקש להשאיר את האנשים לגור בתנאים האלה זאת בושה למדינת ישראל.
"דווקא בעיר כמו רעננה, המצב של הדיירים האלה זועק לשמיים. אני עצמי מתכוון להגיע לבי המשפט העליון ולעמוד מול השופטים, ולהזמין אותם להגיע למקום לראות איך חיים אנשים בשנת 2020. גם אני גרתי בבית הכי גבוה ברחוב קלאוזנר ברעננה, ובמשך שנים היה לי נוף פתוח וראיתי נחיתות משדה התעופה של הרצליה. מה לעשות שהמציאות השתנתה והיום אני לא רואה כלום. העולם משתנה ואנחנו חיים בעיר שגם השיקולים התכנוניים שלה מתחדשים כל הזמן".