בית משפט השלום בתל אביב חייב חברת בנייה מרעננה לשלם כ-100 אלף שקל פיצויים והוצאות משפט לתושבת העיר שדירתה ניזוקה במהלך עבודות תמ"א 38 בבניין שבו התגוררה ברעננה, כך מפרסם עו"ד דניאל גולשה מאתר פסקדין.
2 צפייה בגלריה
נזקי עובש וטחב בדירה
נזקי עובש וטחב בדירה
נזקי עובש וטחב בדירה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
גולשה מתאר את פסק הדין החריג ואומר: "השופט אהוד שוורץ קבע כי החברה לא טיפלה כהלכה בבעיית רטיבות שנגרמה תוך כדי השיפוץ, מה שגרם להתפשטות עובש וטחב ואילץ את בעלת הדירה לעזוב ולשכור דירה חלופית.
התביעה הוגשה לפני כשלוש שנים לפיצויים של יותר מ-230 אלף שקל, בין היתר על נזקי תכולה ורכוש, עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת, דמי שכירות וירידת ערך.
על פי התביעה, במהלך עבודות הבנייה בחורף 2017-2016 חדרו לדירה המון מים אך בעיית הרטיבות לא טופלה מהבסיס והמצב החמיר עד שנאלצה לעזוב את הדירה עם ילדיה בעקבות התפשטות טחב ועובש שגרמו לריחות קשים. חברת הבנייה טענה מנגד שתקלות כאלה יכולות לקרות במבנה חדש ובכל מקרה הבעיה הייתה מינורית והיא תיקנה אותה באופן מידי כשיצקה בטון מיוחד שמונע חדירה של רטיבות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד דניאל גולשה
עו"ד דניאל גולשה
עו"ד דניאל גולשה
(צילום: יח"צ)
עו"ד גולשה: "נקבע כי מהראיות והעדויות עולה כי הרטיבות לא טופלה כהלכה מה שלא אפשר לתובעת ולילדיה להמשיך לגור בדירה. מאחר שהשופט התרשם כי אכן היה מדובר בליקוי משמעותי בדירה שלא הייתה אמורה להיפגע במסגרת שיפוץ תמ"א 38, הוא פסק לתובעת גם פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה לה".
בסך הכל נפסקו לזכותה כ-72 אלף שקל על נזקי מבנה ותכולה ודמי שכירות, בתוספת 15 אלף שקל על עוגמת נפש, הוצאות משפט ו-10,000 שקל עבור שכר טרחת עו"ד.