הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננה, אישרה למתן תוקף תכנית מתאר מפורטת בתנאים לפינוי בינוי במתחם "מגדל" בעיר. התוכנית קודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון באמצעות 'עמידר החדשה' והרשות הממשלתיות להתחדשות עירונית. כעת, משאושרה התוכנית, ניתן לקדם תכנון מפורט ולהוציא היתר בניה.
1 צפייה בגלריה
מתחם מגדל ברעננה
מתחם מגדל ברעננה
מתחם מגדל ברעננה
(המחשה: צפור גרשון-צפור ברק, אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)
קראו גם >>>
מתחם "מגדל" ברעננה ממוקם ממזרח לשכונת "שיכון אשר", בין רחוב "אחוזה" מדרום לרחוב "ויצמן" מצפון, ובקרבה לכביש 531 מדרום, המהווה ציר תנועה ראשי לכיוון מזרח ומערב, אזור הקרוב מאד לרחוב "אחוזה" ומרכז העיר.
במסגרת הפרויקט, יהרסו 7 מבני מגורים ותיקים בהם 35 דירות, מתוכן 33 דירות שייכות לדיור ציבורי, ובמקומם יוקמו 3 מבנים, בני 7 קומות, הכוללים יחד 88 יחידות דיור וכן חניון תת-קרקעי בן 2 קומות.
דיירי הדיור הציבורי ישובו להתגורר במתחם ושאר הדירות ישווקו בשוק החופשי, כאשר מרבית הרווח הצפוי מהפרויקט יושקע חזרה בדיור הציבורי בערי הפריפריה. עם סיום הפרויקט, ייהנו הדיירים מדירות חדשות ומוגדלות, לצד חניה תת קרקעית ומרפסת בגודל של כ-12 מ"ר. במהלך תקופת הבנייה יוצעו לדיירים חלופות מגורים מתאימות וליווי מקצועי רציף, עד לחזרתם לדירותיהם החדשות בפרויקט בהתאם לזכויותיהם בחוק הדיור הציבורי.
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "תהליכי התחדשות עירונית הם צו השעה, בכל רחבי הארץ בכלל ובפרט במתחמים המשמשים גם לדיור הציבורי. תהליכים אלה לא רק מעלים את איכות החיים של התושבים הוותיקים, אלא גם מאפשרים קליטה של אוכלוסייה חדשה, התורמת לחוסן של כל הסביבה".
סמנכ"ל נכסים וחברות, משרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות: "התוכנית המקיפה לשדרוג האזור, היא בעלת חשיבות לא רק לדיירי הדיור הציבורי, אלא לכל התושבים, אשר ייהנו ממרחב מחיה משופר ואפשרות לצמיחה והתחזקות של האוכלוסייה. תודה לשותפינו לעשייה החשובה".