"למי פונים כדי לפתור בעיה של נזילה בבניין רב קומות, שממוקמת באזור צינור הביוב הראשי המשותף? לדעתי המים נמצאים מתחת לרצפה של השכן מלמעלה, ואצלנו בסלון - חגיגה.
"ועד הבית שולח אותי לבעל הדירה, בעל הדירה שולח אותי לוועד. גם בחברת הביטוח מנפנפים ולא משתפים פעולה. מה עושים"?
מה אומרים הגולשים?
"בעל הדירה שלך צריך להתנהל מול הוועד. זה לא אמור לעניין אותך, כי הוא זה שמחויב לטפל בזה. מבחינתך, שיטפל על חשבונו ואחר כך יתבע מהוועד את הנזקים".
"אם הנזילה מגיעה מתחת לבלטות מהדירה שמעליך, בעל הדירה צריך לטפל. צריך להזמין מאתר נזילות שיבדוק היכן הבעיה. אם זה אצלו, שישלם מכיסו על הגעת בעל המקצוע"
"הוועד צריך להזמין מאתר נזילות מוסמך, שיכניס מצלמה לצינור ויאתר היכן הבעיה. אם הבעיה היא בחיבור בין הצינור שמגיע מהאסלה לצינור הוורטיקלי, מקובל שעלות התיקון מתחלקת בין הדייר לוועד".
"יש לכם חברת ניהול? תפנה אליהם. אם לא עוזר, אז לעו"ד. בכל מקרה, תעדכן את הוועד, שיידע מה קורה ואיך מתפתח".
"לי היה בבית אותו סיפור. מומחה מטעמי איתר את הנזילה מצינור הביוב הראשי של הבניין. הנזק תוקן ושולם מקופת הוועד".
ומה עושים?
עו"ד קארין שמעון, מומחית לסכסוכי שכנים, ממשרד עוה"ד שמעון-שובל ומקימת קבוצת הפייסבוק 'שכנים בהפרעה': "כשוכר, זה לא מתפקידך להיטרטר בין הגורמים שציינת. מי שאחראי מולך לתיקון הרטיבות (בהנחה שלא נגרמה כתוצאה משימוש לא סביר שלך) הוא בעל הדירה, שאחראי כלפיך מכוח הסכם השכירות וגם מכוח הוראות הדין. החוק קובע שעל בעל הדירה לתקן על חשבונו כל ליקוי או פגם (שלא נגרם כתוצאה משימוש לא סביר של השוכר) בתוך זמן סביר ולא יאוחר מ-30 ימים מיום שקיבל את הדרישה מהשוכר. אם מדובר בפגם שאינו מאפשר מגורים בדירה באופן סביר, עליו לתקנו תוך זמן קצר יותר (לא יאוחר משלושה ימים).
קראו גם:
"יש הוראות חוק נוספות שמסדירות את העניין, וכמובן שגם מנוסח הסכם השכירות ניתן לבחון מה חלופות הפעולה העומדות בפניך. יש לקחת בחשבון שלא בטוח שלבעל הדירה יש אפשרות מעשית לתקן, אם מקור הרטיבות באחריות גורם אחר (בעל דירה אחר, הקבלן וכו'), אך לכל הפחות מצופה ממנו לפעול על מנת שהגורם האחראי יפעל לתיקון".
יש לכם שאלות בנושא סכסוכי שכנים, ועד בית, רעש ורטיבות בבניין? מוזמנים לפנות ל-karins-law.co.il