ג'ון סמרוי (49) מרעננה זכה בשבוע שעבר, מבין אלפי מתמודדים, בפרס יוקרתי של נאס''א (NASA) בנושא עיצוב מוצר צרכני, בזכות מושב בטיחות נייד לילדים, שהמציא. מדובר בפטנט מהפכני עולמי בשם Mifold, כשם החברה שסמרוי עומד בראשה.
בטקס מרשים שהתקיים בשבוע שעבר בניו יורק, התקשה סמרוי להאמין כי זכה בפרס מתוך 1,200 חברות ויזמים מ-60 מדינות ברחבי העולם שהגישו את הצעותיהם לתחרות השנתית של נאס"א.
סמרוי שימש בעבר בתפקידי ניהול בכירים בחברות כגון "יוניליוור", "ג'ונסון אנד ג'ונסון" ו-888. בשנת 1995 הוא עלה מאנגליה לארץ והתיישב ברעננה.
לדבריו, המצאת מושב הבטיחות נולדה עוד בשנת 2000, כשהתגורר בארה"ב, כאשר ילדיו היו צעירים יותר ובילו זמן ניכר בנסיעות במכוניות של חברים, סבם וסבתם ובמהלך בחופשות.
"הבנתי שאם אוכל לעצב בוסטר שיהיה בטיחותי, אך גם קטן מספיק כדי שהילדים ייקחו אותו איתם לכל מקום, אז הם יוכלו תמיד לנסוע בביטחה, לא משנה באיזה רכב הם נוסעים", הוא מסביר השבוע. "כיסאות הבטיחות הרגילים גדולים וכבדים מדי בשביל לקחת אותם ממקום למקום. כך עלה במוחי רעיון ליצור דגם קטן יותר, שמתקפל ושאפשר לשים בתיק".
סמרוי מספר כי הרעיון התבשל אצלו במשך 13 שנה. לאחר מכן, אחרי שניסה את המצאתו, החל סמרוי לעבוד עם מעצב בתל אביב במשך שנתיים, על מנת לקדם את הפטנט שהמציא - Mifold' - מושב בטיחות נייד ומתקפל לילדים בגיל 8-4, שגודלו קטן פי 10 מבוסטרים רגילים ומשקלו 700 גרם בלבד.
לפני כחצי שנה הוא החל לשווק את המוצר בעולם, ועד כה הצליח למכור כבר כ-120 אלף מושבים ברחבי העולם, כולל במדינות ערב, כגון ערב הסעודית, עיראק, בחריין, דובאי ועוד.
לאחרונה גם קרן ההשקעות Sweet Capital השקיעה במיזם מיליון וחצי דולר. "זה כבוד גדול שכל כך הרבה אנשים רוכשים את המוצר שלי. לא האמנתי שזה יצליח כל כך", הוא אומר השבוע.