הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מורן רגב.
קניות אונליין באמצעות אתרי האינטרנט עלו בשיעור של 25% בשנת 2017 בקרב הצרכנים הישראלים בהשוואה לשנה שלפניה. כך עולה ממחקר חדש של מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. בנוסף נמצא, כי 57% מהצרכנים בארץ מזמינים מאתרי אונליין ישראליים.
עוד עולה מהמחקר, כי ב-39% ממשקי הבית בישראל (יותר ממיליון משקי בית) נמצא לפחות אדם אחד שקונה באונליין, עם הוצאה חודשית ממוצעת של 763 שקל. מדובר ב-43% מקרב המגזר היהודי וב-21.6% מקרב המגזר הערבי. במילים אחרות: ההוצאה החודשית בארץ על קניות אונליין מסתכמת בלמעלה מ- 775 מיליון שקל - וההוצאה השנתית היא כ-9.3 מיליארד שקל.

מהמחקר, אותו ערך פרופ' אבי דגני נשיא מכון המחקר בקרב 1,000 משקי בית – יהודים וערבים, עולה כי כ-43% מסך הקניות באונליין המתבצעות בישראל הן של מוצרים המוזמנים מחו"ל.
מהמחקר עולה, כי 48% מהרוכשים באונליין רוכשים מוצרי ביגוד והנעלה בתדירות גבוהה ו-47% מהם רוכשים מוצרים לבית. לאחר מכן נמצאים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (40%), צעצועים ומשחקים (26%), מוצרי בריאות, יופי וקוסמטיקה (25%), מוצרים לילדים ולתינוקות (24%) ומזון ותוספי מזון (20%).
המחקר יוצג בוועידת הקמעונאות השנתית שמציינת עשור להיווסדה. לדברי תומר ישראלי, מנכ"ל מידע כנסים המנהלת את הוועידה, "המחקר מציג בצורה ברורה את השינויים והתמורות שעולם הקמעונאות עובר, עם המעבר ההולך וגדל של רוכשים לעבר עולמות האונליין. נושאים אלה יעלו בוועידה הקרובה ובה ננסה להבין כיצד הקמעונאים מתכוונים להתמודד איתם, וכן נבחן מה הם השינויים והאתגרים הנוספים איתם יתמודדו בקרוב".
פרופ' דגני מוסיף, כי "אחוז הישראלים המבצעים בקביעות רכישות באינטרנט הולך ועולה משנה לשנה. ככל שעולה רמת ההשכלה ועולה החתך הסוציואקונומי, כך גם עולה אחוז הרוכשים מוצרים אונליין".