תמ"א 38.2- הבית ברחוב אוסטרובסקי 31 רעננה יוצא לדרך: לפני כחמש שנים, פנו בעלי הדירות מרחוב אוסטרובסקי 31 רעננה לחברה יזמית וניהלו משא ומתן ראשוני לקראת הסכם על תמ"א 38.1 - חיזוק הבניין והוספת דירות על הגג. עו"ד אילן שלומוביץ נבחר על ידי הדיירים להיות המייצג המשפטי שלהם בהסכם מול היזם.
1 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
לאחר משא ומתן ארוך לקראת הסכם החליטו רוב הדיירים כי התנאים לא היטיבו מספיק עם הצדדים ורק שלושה בעלי דירות (מתוך 18) חתמו בפועל על ההסכם. לאור הכשלון בחתימות על ההסכם נזנח התהליך על ידי הדיירים ועל ידי היזם.
לפני כשנה וחצי החליט עו"ד אילן שלומוביץ לבחון את הבניינים שעברו במשרדו ולא הבשילו לכדי פרויקט לנסות ולהפיח חיים חדשים בבניין ופנה לקבוצת יגאל אלון, המתמחה בניהול, ארגון ופיקוח פרויקטים על מנת לנסות ולקדם את הבניין פעם נוספת להתחדשות עירונית.
החברה ביצעה בדיקות היתכנות והבינה שלאור שינוי המדיניות בעיריית רעננה נפתח צוהר לקדם את הבניין דווקא במתווה של תמ"א 38.2 – הריסה ובניה מחדש.
לאחר קיום אסיפה בה הייתה נוכחות מרשימה של בעלי הדירות, יצאה קבוצת יגאל אלון לסקר ולמחקר שוק של חברות יזמיות על מנת שיגישו הצעות לבעלי הדירות לביצוע הפרויקט. שלוש חברות הגיעו לישורת האחרונה, שמהן נבחרה חברת גיא לי. (לאחר פגישות וסיורי שטח של נציגות הדיירים וכמובן קבוצת יגאל אלון, בבניינים שבנו היזמים ברחבי הארץ).
"את הפרויקט הציגו לנו לראשונה יגאל ואלון (יגאל אלון ניהול) לפני כשנה", אומר ליאור פרומר מחברת גיא לי, "הפרויקט נראה לנו מתחילת הדרך פרויקט מבטיח לאור נוכחות חזקה ובולטת של נציגות בעלי דירות מעוניינת ורצינית, גורמי מקצוע מצוינים בתמונה (יגאל אלון ניהול, משרד שלומוביץ-סורקין) ולא פחות מכל אלו – מגרש במיקום מצוין, במימדים וצורה מיטביים ועם סל זכויות המציג אפשרויות טובות למיצוי".
"עבור הבניין שלנו", מבהירה גלית פיטשון-כהן – חברת נציגות הדיירים, "זה היה ניסיון שני לפרויקט תמ"א, כאשר התחלנו לעבוד עם חברת יגאל אלון. די מהר היה ברור מהם היתרונות של שימוש בחברה מנהלת בכלל והיתרונות של עבודה עם חברת יגאל אלון בפרט. ברגעים שאני כבר חשבתי להרים ידיים, יגאל היה זה שהרגיע, תמך והמשיך את העבודות ברגישות ובאסרטיביות. אין ספק שבזכותו השגנו את החתימות הדרושות לנו להמשך הפרויקט ובטוחה שיחד איתו נסיים את הפרויקט בהצלחה".
"למרות הקשיים והמהמורות שבדרך" אומר יגאל אליהו מנכ"ל משותף בקבוצת יגאל אלון, "הצוות שלנו יודע להוציא אל הפועל פרויקטים מורכבים ומנהל את הפרויקט עבור בעלי הדירות ומטעמם, מתחילתו ועד סופו. אנחנו מאפשרים לבעלי הדירות להרגיש בטוחים לכל אורך הפרויקט לרבות חיבור לעו"ד ומייצג משפטי, ליווי אדריכלי, פיקוח בניה ולבסוף בעבודה מול היזם בכל התהליך עד למסירת הדירות החדשות. אין רגע יותר מיוחד בשבילנו מהרגע שבו הודענו לחברי הנציגות ולכלל בעלי הדירות שהגענו לרוב החוקי הנדרש והם יוצאים לדרך"
במסגרת ההסכם קיבלו בעלי הדירות תוספת של 7 מ"ר בשטח הדירות, מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר, חניה נוספת שתירשם על שמם בטאבו וכמובן מפרט טכני מודרני ומשודרג ביותר. בבניין 18 דירות שיהרסו ובמקום יקום בניין בן 7 קומות ובו 45 דירות. התמורה ליזם – 27 דירות בבנין. הפרויקט צפוי לקבל היתר ולהכנס לביצוע במהלך 2020 , ואמור להסתיים בשנת 2022 עם מסירת הדירות החדשות לבעלי הדירות ולרוכשי הדירות האחרות בבניין.