בדיקה שמאית חדשה: הבניה החדשה ברעננה משנה את כללי המשחק, מחירי הדירות החדשות מתקרבים למחירי הבתים הפרטיים יד שניה.
2 צפייה בגלריה
שכונת נווה זמר. צילום הדמייה: עיריית רעננה
שכונת נווה זמר. צילום הדמייה: עיריית רעננה
שכונת נווה זמר. צילום הדמייה: עיריית רעננה
בשנים האחרונות, עם התגברות תנופת הבניה החדשה למגורים ברעננה ולאחר כשני עשורים בהם לא היתה בעיר כלל בניה חדשה, מזהים אנשי הנדל"ן מגמה חדשה: בעלי בתים צמודי קרקע ברעננה וביישובי הסביבה, מוכרים את בתיהם ועוברים להתגורר בדירה בבנייני בוטיק ואף נשארים עם עודף ממכירת ביתם.
שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין סקרה נכסים המוצעים למכירה ברעננה ואומרת כי: "על סמך סקירה של לוחות מודעות למכירת נכסים, נראה כי בתים פרטיים בני 20 שנים ומעלה בשטח בנוי של בין 230-300 מ"ר נמכרים ברעננה כיום בטווח שבין 4.3-4.9 מיליון ₪. לעומת זאת, דירות חדשות בנות 6 חדרים בגודל של כ 141 מ"ר בשכונת נווה זמר החדשה מוצעות למכירה בטווח המחירים שבין 3.5-3.7 מיליון ₪. מנתונים אלו, נראה כי המעבר לדירת 6 חדרים הינה החלטה כלכלית מושכלת שכן במקום עלויות תחזוקה, שיפוץ ושמירה על בית הקרקע, מכירתו במחיר גבוה ממחירה של דירה מרווחת בנווה זמר משאירה לרוכשים עודף".
2 צפייה בגלריה
צילום: ויופוינט
צילום: ויופוינט
צילום: ויופוינט
אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים אשר תכנן את פרויקט URBAN GARDEN של קבוצת יובלים ההולך ונבנה בשכונת נווה זמר, מתייחס למגמה ואומר כי: "בשנים האחרונות תכנון הבניה למגורים השתנה מאוד. אם בעבר בנייני המגורים היו פשוטים, הדירות בבניין היו מתוכננות באופן זהה וסמל לאיכות החיים הגבוהה יותר היה מגורים בווילה. היום, הדירות מתוכננות בהתאמה אישית, תכנון מגוון עם רגישות לצורכי הרוכשים. מוצע מגוון רחב מאוד של סוגי דירות ותכנון המאפשר גמישות בהתאמת הדירה למצב משפחתי משתנה.
"עבור אנשים שעוברים מבית פרטי, בנייני המגורים החדשים מציעים איכות חיים של בית צמוד קרקע, פרטיות רבה הדומה לווילה ונוף פתוח באמצעות דירות מרווחות עם מרפסות מגוננות. הבניין מספק לדיירים שירותים נוספים כמו מערכת פינוי אשפה פנאומטית אשר יונקת את האשפה הישר מפיר האשפה בכל קומת מגורים, חנייה תת קרקעית סגורה ולובי כניסה מרשים. בנוסף הושם דגש על פיתוח האזורים המשותפים והטיפוח הסביבתי בדמות ריאות ירוקות, גינות ציבוריות ספורטק ובו מתקני כושר, שבילי אופניים ועוד".