צו לאכיפת תיקון של ליקויי בטיחות הוצא נגד שני אתרי בנייה ברעננה, זאת לאחר שבמהלך מבצע לאכיפת הבטיחות בענף הבנייה פשטו מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה על 94 אתרי בנייה ברחבי הארץ, וסגרו 51 אתרים בשל ליקויי בטיחות.
1 צפייה בגלריה
מכבי 20 רעננה. הליקויים תוקנו | צילום: בני קימרון
מכבי 20 רעננה. הליקויים תוקנו | צילום: בני קימרון
מכבי 20 רעננה. הליקויים תוקנו | צילום: בני קימרון
צדוק גורן, מבעלי חברת הבנייה "צ.גורן - ד.מגידו בע"מ", אומר: "תוך ארבעה-חמישה ימים האתר חזר לפעול במלואו. כל הליקויים תוקנו וסופקו כל האישורים הדרושים. הבאנו אישור של מהנדס קונסטרוקציה לגבי הפיגומים, לכל הפועלים יש ציוד מגן, וגם הבאנו אישור של מהנדס חשמל לגבי תקינות מערכת החשמל הזמנית שהתקנו בחדר המדרגות. לגבי הגידורים - רק היה צריך לסדר אותם יפה".
כשלושה חודשים לפני סיום העבודות באתר הבנייה ברחוב אוסטרובסקי 20 ברעננה התגלו ליקויים בפיגומים וחוסר בגידורים. כן נמצא שלא מונו ממונה בטיחות ועוזר בטיחות ולא בוצעו הדרכות בטיחות. לדברי עמית קוטלר, מנכ"ל החברה המבצעת "א. קוטלר חברה לבניין ופיתוח בע"מ", "כשהחברה החלה את שלב הורדת הפיגומים נערכה ביקורת של משרד העבודה. למרות שהחברה הייתה בשלב של הורדת הפיגומים מהבניין, היא נדרשה לחזק את הפיגומים עד להסרתם המלאה. החברה תיקנה באופן מיידי את הדרישות של המפקח וקיבלה אישור מיידי להמשך העבודות. העבודות באתר מתנהלות על פי לוחות הזמנים של הפרויקט".
בעקבות גל תאונות העבודה באתרי בנייה סגרו מפקחי המינהל מאז תחילת השנה למעלה מ־800 אתרים בשל ליקויי בטיחות שונים.
לדברי מפקח העבודה הראשי אריק שמילוביץ', "המינהל פועל בנחישות ובעוצמה רבה כנגד תרבות הזלזול של קבלני בנייה רבים בבטיחות העובדים באתרי הבנייה, וזאת תוך סיוע למשטרת ישראל בחקירת תאונות העבודה הקשות המאפיינות ענף זה. נמשיך ונפעל כנגד כל בעל תפקיד שיזלזל ויפקיר את פועלי הבניין".