עיריית רעננה מקדמת בימים אלה תוכנית פעולה שמטרתה לייעל, לפשט תהליכים ולקצר את לוחות הזמנים לצורך הוצאת היתר בנייה, במטרה לשפר את רמת השירות הניתן לתושב וליזם. התוכנית המתגבשת תוטמע במערכות העירייה בתוך שבועות ספורים ותוביל לייעול לקיצור הליך הוצאת ההיתר בצורה משמעותית ממוצע של 40 חודשים לכ-20 חודשים בלבד בממוצע.
1 צפייה בגלריה
דיור לזוגות צעירים ברעננה
דיור לזוגות צעירים ברעננה
קיצור זמני הוצאת היתר בנייה ברעננה
(צילום: עמית שעל)
קראו גם >>>
רעננה נמצאת בתקופה זו בגל פיתוח משמעותי, במסגרתו נרשם גידול של 74% בהתחלות בנייה לעומת שנה קודמת, כולל בניית בניינים חדשים ופרויקטים של התחדשות עירונית. כמו כן, בעיר מתוכננות להיבנות 3 שכונות מגורים חדשות, אשר יגדילו את כמות תושבי העיר בשנים הקרובות ל-120,000 איש.
הליך הוצאת היתר בנייה הינו הליך ארוך ומורכב, הכולל בדיקות התאמה לתוכנית מתאר, בדיקת מסמכי מדיניות, תקנות תכנון ובנייה ונושאים רבים נוספים. הליך זה אורך חודשים ואף שנים, ובאגף ההנדסה ברעננה בטוחים כי התוכנית החדשה תייעל ותקצר הליך זה בצורה משמעותית ותסייע להתחלות בנייה מהירות ויעילות כבר זמן הקרוב.
באגף נעשתה עבודה מקדימה לצורך איתור צווארי בקבוק ועדכון תהליכים בהתאם, צמצום ואיחוד שלבים, עבודה על תהליכים נדרשים באופן מקביל במקום עבודה בטור, הגדלת שעות עבודה של יועצים, מעבר להגשה באמצעים דיגיטליים על פי הנחיות מנהל התכנון, מעבר לחתימות היתרים דיגיטליות ועוד. הקלה נוספת בתהליך נרשמה עם תחילת עבודת העירייה במערכת המקוונת "רישוי זמין", הכוללת מידע רב בנוגע לדרישות השונות להגשת היתרי הבניה וכן אפשרות להגישה באופן מקוון. בנוסף, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, אשר מתפקידה לדון ולאשר בקשות להיתר, מתכנסת בתדירות גבוהה, אחת לשבועיים, במטרה לדון במספר רב ככל הניתן של בקשות ולאשר בתוך זמן קצר את היתרי הבנייה.
ראש העיר חיים ברוידא: " קיצור זמן ההמתנה להיתרים הוא חלק חשוב והכרחי בפתרון משבר הדיור ובמתן שירות יעיל ומהיר לתושבים. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומם של הטמעת תהליכים חדשים ומקוצרים באגף ההנדסה, במטרה לייעל את הליך הרישוי ואת משך הזמן להוצאת היתר בנייה, ואין לי ספק שמהלך זה יעזור רבות גם לתושבי העיר וגם ליזמים הפועלים בה".
מהנדס העיר חיים מלמן: "אגף הנדסה שם לעצמו מטרה לפשט ולייעל את הליך הרישוי, אשר זוהה בראש ובראשונה כאמצעי למתן שירות לתושב, והייעול שלו מהווה חלק ממטרות האגף".