סיפורה המדהים של שחקנית הכדורעף החדשה של מכבי רעננה, אנני מולר שבזכות ההיכרות של הוריה במכביה בישראל בשנות השמונים היא הגיעה לעולם בארגנטינה, היגרה עם הוריה לספרד וחיה שם בעשרים השנים האחרונות ועכשיו סוגרת מעגל בישראל.
1 צפייה בגלריה
אנני מולר. "אם אחליט לעזוב מתישהו זה יהיה לספרד"
אנני מולר. "אם אחליט לעזוב מתישהו זה יהיה לספרד"
אנני מולר. "אם אחליט לעזוב מתישהו זה יהיה לספרד"
(צילום: ראובן שוורץ)
הרומן בין פביאן ולילי מולר, הוריה הארגנטינאים של שחקנית הכדורעף, אנני או בשמה המלא, אנה מילנה מולר זומר, פרץ במכביה שהתקיימה בישראל בשנות ה-80 שם הם כיכבו במדי נבחרת ארגנטינה בכדורעף. מאוחר יותר השתקעו השניים בקיבוץ בית זרע שם שיחקו בקבוצה המקומית של הקיבוץ.
בסוף שנות ה-80 חזרו השניים לארגנטינה שם נולדה בשנת 1995 אנני. שבע שנים אחר כך (2002) היגרו ההורים ואנני לספרד שם שיחקה כדורעף בקבוצת אלקובנדס מהליגה הראשונה ופה זה לא נגמר. חופשה בת שבוע לפני כחמש שנים הובילה את מולר להכיר את בן זוגה, מוזיקאי אותו פגשה בהופעה בת"א מה שהוביל אותה בהמשך להחליט על עלייה לישראל.
מולר (25) המתנשאת לגובה 182 ס"מ, לא המתינה הרבה והמשיכה את קריירת הכדורעף שלה במועדון קקת"א משם עברה לאשדוד ולפני כחודש וחצי חברה למועדון הכדורעף של מכבי רעננה שם היא משחקת בעיקר כתוקפת חוץ, אך כשרונה הרב, כך מעידים במועדון, מאפשר לה לשחק גם מימין וגם משמאל.
ברעננה בטוחים שמדובר ברכש יוקרתי: "היא מתאימה באופייה לרוח הקבוצה, חביבה, חייכנית וחברותית", מעיד דרור גורן מנכ"ל המועדון שהוסיף ושיבח: "אנני מוסיפה לנו כח בעמדה. ההשתלבות שלה מצוינת בכל האספקטים".

החיים בישראל

עכשיו כשהיא לפני חתונה שנדחתה בשל הקורונה, היא מספרת על החיים בארץ, על המשמעות של לשחק כדורעף בישראל ועל סגירת המעגל הפרטית שלה: "אני מאוד אוהבת את ישראל. יש פה אנשים טובים וחמים".
ומבחינת הקריירה?
"אני במקום שבו אני רואה את סוף הקריירה. לצד זה אני רוצה להמשיך לשחק ולתת את הכי טוב שאני יכולה למכבי רעננה. אני לא יכולה להתחייב עד מתי זה יקרה ומתי אפרוש בסופו של דבר".
זאת אומרת שלנבחרת ישראל אין מה לבנות עלייך?
"מכיוון שכבר שיחקתי בנבחרת ספרד זה פחות מתאפשר. כדי לחבור לנבחרת ישראל צריך לשלם בסביבות 20 אלף יורו וכדי שדבר כזה יקרה אני לא בטוחה שלאיגוד הכדורעף ישתלם לעשות מהלך כזה בכלל וזה מובן וברור".
תסבירי?
"היום אני נחשבת לשחקנית לגיטימית ולא יותר. בעבר הגעתי להישגים, השתתפתי במכביה ב-2017 אבל נכון להיום דברים השתנו".
איך את מרגישה בהפועל רעננה?
"ממש כיף לי פה, יש אווירה טובה ומקצוענות. הבנות חמודות וצעירות ברובן ואני מאוד שמחה שאני יכולה לתרום להן מניסיוני. אני מקווה שנעמוד במטרות שלנו".
איך משפיעה עלייך באופן אישי הקורונה?
"לא פשוט. אנחנו לא משחקות, רק מתאמנות תחת הקפדה על הכללים. זאת העבודה שלנו, החיים שלנו וכשלא מאפשרים לשחק זה עצוב".
וכשהחיים יחזרו למסלול מה השאיפות עם רעננה?
"כרגע אנחנו במקום השישי והשאיפה להגיע למקום רביעי וממנו לפלייאוף העליון. רק נצטרך לנצח את שלושת המשחקים הקרובים".
ספורט נשי בארץ נמצא מספיק בתודעה הציבורית?
"לא מספיק ולא רק מבחינת תודעה אלא גם מבחינה כספית. אין מספיק תקציבים לפתח ענפים שמעניינים הרבה ילדות, נערות ונשים כמו הכדורעף למשל, וחבל שכך כי יש פה הרבה פוטנציאל שלא ממומש".
ולהתפרנס אפשר מהכדורעף?
"בודדים יכולים. אני נאלצת לעבוד בעבודה נוספת. למזלי יש לנו עסק לשיווק מוצרי ספורט וזה מה שמחזיק אותנו כלכלית".
אז את לא דואגת מהיום שאחרי הכדורעף?
"לא. למדתי תקשורת במדריד ואולי בהמשך אעשה עם זה משהו. אני גם מאוד אוהבת מוזיקה, תיאטרון ואנשים, כך שאני לא דואגת".
ולסיום, תרצי להשתקע בישראל?
"זאת שאלה טובה שעדיין אין לי תשובה עליה. טוב לי פה אבל אני לוקחת בחשבון שקצת יותר יקר וקשה פה. אם אחליט לעזוב מתישהו זה יהיה לספרד".
× × ×
מועדון כדורעף מכבי רעננה קיים כבר למעלה מ-20 שנה ובו פעילות חמש קבוצות: בוגרות בליגת העל וארבע קבוצות צעירות נוער בנות, נוער בנים, נערות ונערים, כאשר השחקנים והשחקניות במועדון מגיעים ממגמות הכדורעף שבחטיבות ובתיכונים ברעננה חלקם גם נמנים בסגלי נבחרות ישראל. הנהלת המועדון מורכבת רובה מהורי ילדים המשחקים במועדון. המועדון דוגל בשילוב שחקניות ישראליות צעירות בסגל הבוגרת ומאפשר להן לבוא לידי ביטוי כבר בגיל צעיר.