בשבוע שעבר כתבתי כאן על המבחנים שבהם יעמדו שלושת מאמני הקבוצות מהשרון בליגה הלאומית, אבל הם לא היחידים שיהיו תחת זכוכית מגדלת בעונה הקרובה. כל שנה פותחת הזדמנויות חדשות בפני השחקנים, שירצו להוכיח את עצמם כדי למנף את הקריירה האישית שלהם, אם זה בקבוצות גדולות יותר או קבלת חוזים משודרגים בקבוצות הנוכחיות שלהם.
6 צפייה בגלריה
גיל יצחק. רוצה לחזור לליגת העל
גיל יצחק. רוצה לחזור לליגת העל
גיל יצחק. רוצה לחזור לליגת העל
(צילום: אבי מועלם)
מבט על הסגלים של קבוצות ליגת העל מגלה שם לא מעט שחקנים, שכיכבו בעונה שעברה בלאומית וקיבלו השנה הזדמנות בליגה הבכירה. לא חסרות דוגמאות: יניב מזרחי, שהפציץ 21 שערים במדי בית"ר ת"א/בת־ים, קיבל חוזה במכבי נתניה; רז טוויזר, שהצטיין בהפועל עכו, חתם לשלוש בהפועל ת"א; מיקו ממן, שנדד בשנים האחרונות בין הפועל ר"ג, הפועל ראשל"צ והפועל קטמון, מקבל העונה צ'אנס אצל הלוזונים במכבי פ"ת; ועוד לא דיברנו על שחקנים משתי העולות שהמשיכו עם הקבוצות שלהם לליגת העל. בקיצור, ההצלחה לא נעלמת מעיניהם של מקבלי ההחלטות בליגת העל, והלאומית הופכת למעבדת ייצור של שחקנים שמועמדים לקידום.

טוני ווקאמה הבא

ולכן, בואו נבדוק מיהם השחקנים מקבוצות השרון שיש להם מה להוכיח העונה – ונתחיל עם הפועל רעננה. אל תתפלאו אם האקזיט הגדול הבא מהלאומית יגיע דווקא מהקבוצה של אלירן חודדה. קוראים לו פיטר אולוואלה, הוא חלוץ ניגרי בן 19 שהספיק כבר לכבוש בעונה שעברה שבעה שערים ב-13 הופעות בקבוצה הבוגרת של רעננה ועוד ארבעה בנוער. יש לו נתונים פיזיים מרשימים, יכולת פריצה וטאץ' בהבקעת שערים. בקיצור, הטוני ווקאמה הבא. אם הוא ייתן עוד כמה הופעות טובות ברעננה, יש סיכוי שהוא ייחטף כבר בינואר הקרוב.
6 צפייה בגלריה
פיטר אולוואלה (מימין). נתונים מרשימים
פיטר אולוואלה (מימין). נתונים מרשימים
פיטר אולוואלה (מימין). נתונים מרשימים
(צילום: ראובן שוורץ)
השחקן היציב ביותר בעונה שעברה ברעננה היה מוחמד בדארנה, וגם לו יש סיכוי ללכוד את העיניים של מאמני ליגת העל ולקבל שידרוג. אסף צור ויואב תומר הצעירים התקדמו כבר, מי לקפריסין ומי להפועל ת"א, ועכשיו מחכה לתורו בן גילם גולן בני, שצריך קודם לבסס את מעמדו בקבוצה.
יש גם שני שחקנים ותיקים יותר, שלא מוצאים כל כך את מקומם בשנים האחרונות, ואולי רעננה תהיה המקפצה עבורם. מדובר בשוער ברק לוי ובחלוץ בן אז'ובל, שנעים ונדים בין הקבוצות.

וולפסון פינת גרונדמן

הפועל רמה"ש היא חידה, בעיקר כלכלית. בתחילת הקיץ היא עוד קיבלה התרעת הורדה לליגה א' בגלל חובות, אבל גם אחרי שהעניין הוסדר – בתחילת השבוע הקבוצה עדיין לא עברה ברשות לבקרה. בכל מקרה, היא התחילה כבר להחתים שחקנים, וגם להם יש מה להוכיח. לפני מספר חודשים היו פרסומים על הפיכתה של רמה"ש ל"קבוצת בת" של הפועל ת"א, או לפחות "קבוצת חסות". לא ברור אם זה רציני או לא, אבל בינתיים קיבלה רמה"ש בהשאלה את גיא סביליה, אחד מכוכבי קבוצת הנוער של הפועל ת"א בעונה שעברה.
6 צפייה בגלריה
ברק לוי
ברק לוי
ברק לוי
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
לפני שלוש שנים עשה דרך דומה יהונתן לוי, בוגר מחלקת הנוער האדומה, שהתחיל בהפועל חדרה, עבר לנוף הגליל והגיע בעונה שעברה לרמה"ש. עכשיו הוא פותח עונה שנייה בגרונדמן, ויכולת טובה יכולה להקפיץ אותו בחזרה לליגת העל.

הצעירים – וגיל יצחק

מבין שלוש קבוצות השרון בלאומית, הפועל כפר-סבא יכולה להיות המקפצה היעילה ביותר לליגת העל – ולא רק מעצם העובדה שהקבוצה מועמדת לעלייה, ואם תצליח במשימה השחקנים שיעשו זאת יהיו מועמדים טבעיים להמשיך איתה הלאה (כפי שקרה בהפועל ירושלים ונוף הגליל).
6 צפייה בגלריה
(גיל יצחק חוגג | צילום ראובן שוורץ)
אבל מעבר למשימה הקבוצתית, כפר־סבא תשתף העונה לא מעט שחקנים צעירים תוצרת בית, שזו אמורה להיות שנת הפריצה שלהם. מדובר באיתי שור ויוני סטויאנוב. שניהם בני 20, שניהם קיבלו דקות ראשונות בעונה שעברה ושניהם בלטו על רקע החולשה כללית של הקבוצה, אבל לא הצליחו להציל אותה מירידה. העונה הם אמורים לעשות את ההבדל. סטויאנוב מסתמן כבר כשחקן מפתח בהרכב של אורי גוטמן, והוא חתום על השער הראשון של כפר־סבא העונה בדקת הפתיחה של משחק גביע הטוטו נגד הפועל עפולה. ארבעה ימים מאוחר יותר הוא הבקיע גם נגד הפועל פ"ת, והעתיד נראה מבחינתו ורוד. לשור, לעומת זאת, לוקח קצת יותר זמן להיכנס לעניינים. זה התחיל בסיום העונה שעברה עם בעיות משמעת שהעלו אותו ליציע במשחקים האחרונים, וגם את ההכנה לעונה הזו הוא התחיל באיחור, אבל נראה שבהמשך הוא כבר ישתלב בפאזל. הוא שחקן פיזי מאוד, שיכול לשחק בעמדות ההגנה ובקישור האחורי, וכפר־סבא זקוקה לגרזן כמוהו על המגרש. הוא רק צריך להיזהר לא לגלוש לאגרסיביות יתירה, בואכה כרטיסים צהובים ואדומים.
6 צפייה בגלריה
בדארנה. "מאז אלדד אנחנו יותר מדויקים בעמדות"
בדארנה. "מאז אלדד אנחנו יותר מדויקים בעמדות"
בדארנה.
(צילום: ראובן שוורץ)
קבוצת הנוער של כפר־סבא עלתה בעונה שעברה לליגת העל, וחלק משחקניה קיבלו דקות ראשונות גם בבוגרים: יוש שטרימלינג, רוי בקר, עומר פרץ ואלון סבג. הם פתחו את העונה הנוכחית בבוגרים ושותפו במשחקי גביע הטוטו, אבל השאלה היא כמה הם יהיו זמינים עבור גוטמן כשיתחילו משחקי ליגת העל לנוער.
6 צפייה בגלריה
איתי שור. אמורה להיות שנת הפריצה שלו
איתי שור. אמורה להיות שנת הפריצה שלו
איתי שור. אמורה להיות שנת הפריצה שלו
(צילום: אורן אהרוני)
שחקן שהיה כבר בליגת העל (ולא בהצלחה גדולה) ורוצה לחזור אליה בדלת הקדמית הוא גיל יצחק. הילד כבר בן 28, הוא הפציץ בלי סוף בליגות הנמוכות (23 שערים בשתי עונות בשעריים, ו־48 כיבושים בשתי קדנציות בהפועל ראשל"צ), אבל בליגה הבכירה לא הלך לו. ההצלחה בראשל"צ סידרה לו חוזה במכבי חיפה, אבל הוא לא נקלט שם, וגם חצי העונה הקודמת בהפועל ת"א לא הייתה מרנינה בלשון המעטה. כפר-סבא נותנת לו הזדמנויות בכמה מישורים: לחזור לכבוש בצרורות בליגה שהוא כל כך מצליח, ואולי גם חזרה לליגת העל בעונה הבאה. עכשיו הכל תלוי בו.