בשעה טובה ומוצלחת ולאחר פגרת קורונה ארוכה, ליגות הנוער חוזרות השבוע, בתקווה גדולה שלא תהיה עצירה נוספת שעלולה להביא לסיום העונה.
2 צפייה בגלריה
ג'נח ושחקני רעננה. "מכוונים הכי גבוה"
ג'נח ושחקני רעננה. "מכוונים הכי גבוה"
ג'נח ושחקני רעננה. "מכוונים הכי גבוה"
(צילום: פרטי)
למי ששכח, בליגת העל לנוער כבר הספיקו לערוך ארבעה משחקים עד שהגיע הסגר השני. רמת השרון והפועל רעננה, נציגות השרון בליגה הראשונה לנוער, ינסו לא להסתבך בתחתית ואולי אפילו להתגנב לצמרת.
גם ליגות המשנה לנוער חוזרות, ולמעשה יוצאות לדרך עם המחזור הראשון שלהן. במחוז הצפוני של הליגה הלאומית ינסו הפועל כפר סבא ושתי ההרצליות - מכבי והפועל - לשים יד על כרטיס העלייה לליגת העל, ואילו במחוז הדרומי תשחק העולה החדשה מהוד השרון, שרק רוצה לתקוע יתד בליגה.
כל הליגות לנוער יתקיימו העונה במתכנת שונה, כאשר ייערך סיבוב אחד ואחריו משחקי פלייאוף.

הפועל רעננה

הרעננים, שפתחו את העונה עם ניצחון (נוף הגליל), הפסד (בית"ר ירושלים) ושתי תוצאות תיקו (ראשון לציון וטוברוק), מקווים לחזור טובים יותר מהפגרה. רעננה, שבשנים האחרונות הצליחה להתברג בחלק העליון, תנסה גם העונה לא להסתבך למטה.
"התחושה היא כמו בפתיחת העונה", אומר המאמן יוסי ג'נח. "כל הסיפור עם הקורונה, ההגבלות והסגרים יצר מצב של טלטלה לא קטנה. ההכנות רחוקות מלהיות אידיאליות, אבל עשינו את המקסימום. הטלטלה שאני מדבר עליה היא בעיקר גופנית ומנטלית עבור השחקנים, שעושים הכנה לעונה ואז מפסיקים להם את העבודה והשגרה. לא קל לחזור, אבל נעשה את זה תוך כדי תנועה. המטרה היא לצמצם פערים ולמנוע פציעות, וכדי שזה יקרה צריך לחלק נכון את העומסים והדקות".
הקפטן רועי אשכנזי: "תקופה ארוכה שלא היה לנו משחק רשמי, וזה כיף גדול לחזור. כל השחקנים כאן בטירוף לחזור. אמנם הכושר לא בשמיים והחדות לא מאה אחוז, אבל אני בטוח שזה יגיע מהר. כל הקבוצות פחות או יותר באותו מצב".
רעננה תארח את מכבי תל אביב בשבת (12:00), והיא תחסר את החלוץ הניגרי שלה פיטר אולאוולה, שנמצא עם נבחרתו בטורניר האומות באפריקה, ואת המגן הפצוע אלון בראון.
"הפועל רעננה מעולם לא פחדה משום קבוצה שהגיעה לשחק אצלה בבית", אומר ג'נח. "בשנים האחרונות, תחת שרביטו של עמי וזאנה, הצליחו להרים כאן קבוצות חזקות מאוד שמתמודדות עם כל מועדון, בכל גיל. אנחנו לא חוששים מאף אחד. יודעים מה יש לנו ביד, ומכוונים הכי גבוה".

רמת השרון

הקבוצה של אורן רותם פתחה את העונה עם הפסד (מכבי תל אביב), ניצחון (הפועל באר שבע) ושתי תוצאות תיקו מאופסות (מכבי נתניה והפועל תל אביב). שחקניו של רותם מכוונים לחלק העליון של הטבלה, אבל בהחלט יסתפקו גם בעונה רגועה במרכז הטבלה.
"כיף לחזור, אבל הכל בסימן שאלה", אומר רותם. "חושבים פעמיים על כל דבר. עושים דברים לאט לאט, עם הרבה מחשבה. לא רצינו ליצור עומסים ופציעות, וצריך להחזיר את החבר'ה בהדרגה, לאור כל ההפסקות האלה. בסך הכל אנחנו במצב בסדר. לא בכושר שיא, אבל מאמינים שתוך כדי הליגה ניכנס לכושר משחק גבוה".
2 צפייה בגלריה
רותם. המטרה: להימנע מקרבות תחתית
רותם. המטרה: להימנע מקרבות תחתית
רותם. המטרה: להימנע מקרבות תחתית
(צילום: אסף פרידמן)
הקפטן גיא לרר: "התחושה היא כאילו אנחנו חוזרים אחרי פגרת הקיץ. אנחנו עוד לא בכושר מלא, אבל זה יגיע. הייתה תקופה לא קלה, אבל עכשיו חזרנו לשגרה ונקווה שזה יימשך ככה. מצפים לעונה טובה ומוצלחת, והעיקר שלא יעצרו אותנו שוב".
במחזור החזרה תארח רמת השרון את מכבי פתח תקוה (שבת, 15:30), ותעשה זאת במגרש ברעננה, לאחר שאצטדיון "גרונדמן" נסגר בהוראת מנהלת הליגה בגלל מצבו הגרוע של הדשא.

הפועל כפר סבא

כבר לא מעט עונות תקועים הירוקים הצעירים בליגת המשנה, וגם העונה המטרה היא לחזור לליגה הבכירה. שלומי בן ציון, שעובד במועדון בקבוצות שונות בשבע השנים האחרונות, קיבל את המפתחות של קבוצת הנוער בקיץ האחרון. "כיף לחזור אחרי כל פגרות הקורונה למיניהן. עבדנו קשה בהכנה. הילדים עבדו יפה ב'זום' וחזרו לאימונים יחסית בכושר טוב. השאיפה הגדולה היא תמיד לעלות לליגת העל. קבוצת הנוער של הפועל כפר סבא צריכה לשחק בליגה הראשונה. כל קבוצות מחלקת הנוער צריכות לשחק בליגה הבכירה. נעבוד קשה כדי שזה יקרה. בנינו קבוצה חזקה וטובה, ונקווה לעונה מוצלחת".
כפר סבא תפתח את העונה במשחק חוץ לא פשוט מול הפועל עכו.

מכבי הרצליה

דור לוי, בנו של המאמן הוותיק חיים לוי, שאימן בהצלחה את קבוצת נערים א' בעונה החולפת, קיבל את הצ'אנס בקבוצת הנוער. "התחלנו בקיץ תוכנית אימונים מסודרת, ואז באה הקורונה וטרפה את הקלפים. חזרנו ופתאום, תוך שלושה שבועות, צריך להיות מוכנים לליגה. זה לא קל, אבל עושים את המקסימום. בנינו סגל רחב. מרגש מאוד לחזור, ורוצים להצליח כמה שיותר. לא חושבים על עליית ליגה, נכון לעכשיו".
הרצליה תצא לדרך במשחק ביתי מול צור שלום.

הפועל הרצליה

על הקווים ימשיך לעונה שנייה המאמן אייל צחי. "התרגשות גדולה מאוד. כולנו חיכינו לרגע הזה שנחזור לשחק כדורגל", הוא אומר. "הייתה תקופה לא קלה, אימוני 'זום'. כשנתנו את האישור חזרנו למגרש בשיא המרץ. התחושה היא שהקבוצה מרגישה מוכנה, ואנחנו מקווים לעשות עונה מוצלחת וטובה. רוצים להגיע לפלייאוף העליון, ומשם נראה מה יקרה".
צחי וחניכיו יפתחו את העונה במשחק ביתי מול בני באקה.

הוד השרון

העולה החדשה לליגה השנייה תשחק במחוז הדרומי, ושם רוצים רק לתקוע יתד בליגת המשנה. איתן טיקר, שהעלה את הקבוצה, ימשיך לעונה נוספת על הקווים. המנהל המקצועי של המועדון, גיא ויסמן: "הקבוצה עלתה ליגה וכולנו מתרגשים לפתוח את העונה. הסגל נראה טוב. חזרו אלינו שחקני בית שגדלו כאן. בנינו כאן משהו יפה, ורוצים לראות המשכיות. איתן עשה עבודה נפלאה בעונה שעברה, העלה את הקבוצה ליגה והיה הכי טבעי שהוא ימשיך. הוא מזוהה עם המועדון, עובד כאן תקופה ארוכה והתקדם מאימון ילדים ועד לקבוצת הנוער".
משחק הבכורה של הוד השרון בלאומית יהיה בחוץ, מול כפר קאסם.