בשנת 2003 הגיע הילד ניב אנטמן מלווה באביו גיורא אנטמן לאימון הבכורה שלו במכבי צור שלום. שם קלטו מיד את הפוטנציאל של הילד בן העשר, ולא בכדי. ככה זה כשאתה גדל לאב שוער ברמות הגבוהות שהיה חלק נכבד מנבחרת ישראל ולימים הפך למאמן שוערים. אתה חי ונושם כדורגל. שלוש שנים לאחר מכן אנטמן הצעיר עבר לתחנה השנייה והמשמעותית שלו במחלקת הנוער כשנקלט במכבי חיפה, שם שיחק כשנתיים עד שחצה את הכביש להפועל חיפה ולאחר סיום גיל נוער הועבר לקבוצת הבוגרים של המועדון.
1 צפייה בגלריה
ניב אנטמן. לא ויתרתי על חו"ל
ניב אנטמן. לא ויתרתי על חו"ל
ניב אנטמן. לא ויתרתי על חו"ל
(צילום: אסף פרידמן)
הישיבה על הספסל נתנה אותותיה ואנטמן שביקש יותר דקות משחק מצא אותן בהפועל ראשון לציון. שנה לאחר מכן ניסיון להגשים את החלום האירופאי הסתכם בעונה אחת בשורות FC דורדרכט ולאחריה שימש כשוער בקבוצת עירוני נשר. החזרה לרמות היותר גבוהות הגיעה עם ההצעה שקיבל בעונת 2018 מהפועל רעננה שהיתה אז בליגת העל. הוא נקלט כשוער שני, כשאת ההזדמנות הממשית בשער קיבל רק העונה בליגה הלאומית. "הפוטנציאל של ניב הוא ברמות גבוהות יותר", מציין אביו גיורא. "הפריצה שלו הייתה צריכה להיעשות עוד קודם".
כלומר?
"קבלת ההחלטות בדרך לא הייתה נכונה. הייתה לניב אפשרות לשחק בליגת העל. היה אפשר לחכות עם הרצון לשחק באירופה".
ואתה מאמין שהפריצה אכן תגיע?
"בהחלט כי יש לו איכויות גבוהות של הבנת משחק, טכניקה גבוהה ומנהיגות שצריכים להוביל אותו לפריצה".

מחכה לפריצה

בהמשך ישיר לעמדתו של האב גם ניב עצמו מאמין שהקריירה שלו עדיין לא הגיעה לשיאה והדרך לרמות היותר גבוהות צפויה להיסלל בהמשך. "חד משמעית אני מסכים עם אבא שלי", קובע אנטמן הצעיר ומסביר: "לאורך כל הקריירה סבלתי מחוסר מזל. גם קבלת ההחלטות שלי הייתה פחות טובה".
בתחילת הדרך ראו בך כמי שיפרוץ רחוק. מרגיש שאכזבת?
"לא חושב שאכזבתי. אני בן 28 ויש לי הרבה דוגמאות לקחת משוערים שמימשו את עצמם גם בגיל 30".
במבט לאחור היית עושה דברים אחרת?
"חד משמעית כן. זה היה מוקדם מדי לעזוב את הפועל חיפה בגיל 23 ולצאת לחו"ל. זה קרה תחת לחץ, למרות שהשתפרתי מבחינה מקצועית. היה סוכן שראה את טובתו ולא את טובתי וייעץ לי לא נכון".
כשאתה רואה שוערים בגילך מככבים בליגת העל מה זה עושה לך?
"אני מפרגן ונהנה לראות שוערים מתקדמים ומצליחים. לצד זה אני חושב שבכדורגל הישראלי חייבים לשחק רק שוערים ישראלים ולא זרים להוציא ג'וש כהן וטננבאום שהם יהודים. אני לא רואה איזשהו שוער זר שמשחק בארץ שהוא דומיננטי מעל האחרים. זה צובט כי לדעתי אני ראוי להיות במקום הזה. אני בטוח שעוד אהיה שם גם אם זה ייקח טיפת זמן".
להיות בן של שוער זה אומר ש..?
"יש לזה יתרונות וחסרונות. מצד אחד יש לי את האבא שהוא המאמן שוערים הטוב בארץ בפער על כולם והלמידה, והחיסרון הוא שבכדורגל הישראלי להיות בן של זה גנאי. לצערי, באופי הישראלי לא תמיד רואים את זה בצורה חיובית. יש הרבה דוגמאות של שחקנים שזה לא היה לזכותם".
אתה מקבל ממנו טיפים לפני או אחרי משחקים?
"תמיד לפני משחק אני מקשיב לו לטיפ, למילה הטובה וכמובן, אחרי משחק הטלפון הראשון להגיד מה היה, לשתף ולהסביר".

חלום חו"ל

מאמן השוערים של רעננה ניר דוידוביץ', התאמן רוב הקריירה תחת אנטמן. "אני לומד ממנו הרבה אומר אנטמן הבן, בצד המנטאלי כמו איך להתמודד לפני משחקים וגם ברמה המקצועית שמשם הוא גם לקח הרבה דברים מאבא שלי וזה בא לזכותי".
בעונה שעבר ברעננה בליגת העל לא קיבלת הזדמנות, למה?
"מאמנים רצו לתת לי לשחק, אבל למועדון הייתה דרך והם רצו לקדם שוער צעיר ומוכשר".
הקבוצה לא מסמנת סימני חזרה לליגת העל.
"הקבוצה הצהירה שהיא רוצה לעלות, אבל הבנייה הייתה פחות נכונה. סבלנו השנה מחוסר יציבות ובליגה הזו כשיש עליות וירידות זה מקשה על עלייה. אין ספק שנכשלנו במטרה לעלות ליגה".
איפה נראה אותך עוד חמש שנים?
"לא ויתרתי על החלום לשחק בחו"ל ואני מקווה שאסיים את הקריירה ברמות הגבוהות ואם לא חו"ל אז כמובן בליגת העל".