היורדת מליגת העל הפועל רעננה החלה אמש (חמישי) רשמית את העונה שלה בלאומית אחרי שבע שנים בליגה הבכירה, כאשר שיחקה את משחק גביע הטוטו הראשון שלה בבית (אצטדיון רמת גן) מול רמת השרון.
1 צפייה בגלריה
אוחיון. צפוי להנהיג את הגנת רעננה
אוחיון. צפוי להנהיג את הגנת רעננה
אוחיון. צפוי להנהיג את הגנת רעננה
( צילום: אסף פרידמן)
השבוע ביצעה רעננה החתמה משמעותית כאשר צירפה את הבלם מתן אוחיון, שמגיע מהפועל באר שבע. אוחיון נעדר מהעונה שעברה עקב פציעה, אך באימוני טרום העונה גילה יכולת גבוהה ובמועדון מיהרו לסכם עימו.
הקבוצה החתימה גם שני זרים חדשים. הקשר הזמבי עוסמן מרונג, שמגיע מסרביה, ויכול לשחק במגוון תפקידים במרכז השדה. מרונג נבחן בקבוצת הנוער של רעננה לפני שנתיים, אך בסופו של דבר הצטרף לבית"ר טוברוק וגילה יכולת מצוינת.
הרכש השני הוא החלוץ הניגרי בדה אוסוג'י שחתם לשלוש שנים ואמור היה להגיע לישראל ביום רביעי. אוסוג'י שיחק העונה בליגה הסלובנית השנייה, הבקיע שמונה שערים ועלה עם קבוצתו לליגה הראשונה. במועדון מקווים שיעשה את אותה דרך בדיוק עם רעננה.
על משבצת הזר השלישי יושב כרגע יוג'ין אנסה, שברעננה האריכו את חוזהו בקיץ האחרון. למרות זאת, לאנסה ביקוש בליגת העל, ועושה רושם כי החלוץ הגנאי לא יישאר בשרון. ברעננה מחפשים חלוץ נוסף שימלא את מקומו של אנסה ויחבור לאוסיג'י בשפיץ של גל כהן.
שני שחקנים שנבחנו בקבוצה מאז פתיחת האימונים הם החלוצים גיא כהן (אח של יונתן כהן) וגיל חדד. השניים הותירו רושם טוב, ויש סיכוי לא רע שיוחתמו ברעננה.
ברעננה נפרדו השבוע משני שחקנים שישחקו גם העונה בליגת העל. הבלם עידו לוי שחתם בהפועל חיפה, והמגן השמאלי ירדן כהן שהושאל עבר למכבי פתח תקוה. במועדון אמרו: "אנחנו מאחלים לעידו וירדן הרבה בהצלחה. עידו עוזב אותנו לאחר ששירת נאמנה את המועדון והיה מעמודי התווך של הגנת הקבוצה, ואילו ירדן יוצא להשאלה במטרה לחזור אלינו בשנה הבאה בליגת העל. אחרי העונה שהוא עבר, אנחנו מאחלים לו לחזור לעצמו ולהתפתח".
שניים שהיו אמורים גם הם למצוא קבוצה בליגת העל וכרגע לא הצליחו לעשות זאת הם הקשר אור דסה והשוער אסף צור. נכון לעכשיו, הם נשארים ברעננה עד שתימצא קבוצה שתבקש לקלוט אותם.
מי שעוד נשאר בקבוצה הוא הקשר בן סביר שאמר השבוע: "העונה הסתיימה לפני פחות מחודש, וכבר חוזרים לעניינים. סיימנו אמנם עם ירידת ליגה כואבת ומאכזבת, אבל נעשה הכל כדי לסיים את העונה הקרובה עם עליית ליגה. זאת המטרה הברורה של המועדון, ונעשה הכל כדי להחזיר את רעננה חזרה למקום שבו היתה בשנים האחרונות. יש כאן הרבה חבר'ה צעירים שרוצים לשחק ברמות הגבוהות, ויש להם מוטיבציה גדולה מאוד להעלות את הקבוצה לליגת העל".