קבוצת הרוגבי רעננה רפטורס הוזמנה להשתתף בטורניר הרוגבי היוקרתי Dubai 7s והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמשתתפת בטורניר זה: "עושים היסטוריה".
1 צפייה בגלריה
קבוצת הנשים. עושות היסטוריה
קבוצת הנשים. עושות היסטוריה
קבוצת הנשים. עושות היסטוריה
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם >>>
טורניר Dubai 7s הוא אחד מטורנירי הרוגבי שביעיות הגדולים והיוקרתיים בעולם, ומתקיים מאז שנת 1970, עם כ- 100,000 צופים המבקרים בשלושת ימי התחרות. בטורניר משתתפות קרוב ל-250 קבוצות ונבחרות מרחבי העולם. הרפטורס תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה, נשים או גברים, שתתשתף בטורניר.
קבוצת הנשים במועדון רוגבי רעננה קמה לפני חמש שנים, ומאז משתתפת בהצלחה רבה גם בליגת השביעיות הישראלית וגם בטורנירים ומחנות אימונים בין לאומיים עם מועדונים ונבחרות זרות. רק לפני כשבועיים זכתה הקבוצה בדאבל היסטורי.
"כיום מתאמנות בקבוצה 20 שחקניות, בגילאים 20 ועד 45", אומרת המאמנת ליאת גלר (44), "בלי סיפור אישי מלהיב אי־אפשר להיכנס לקבוצה שלנו. אם אין לך דוקטורט או מאסטר במשהו את בכלל לא עומדת בתנאי הקבלה. זאת הקבוצה הכי מגניבה שיצא לי להיות חלק ממנה", גלר שהקימה את הקבוצה, היא בעלת תואר בהיסטוריה, פוליטיקה וממשל ועובדת בחברה לארגון כנסים בינלאומיים.
"השחקניות הן עולות חדשות לצד עולות ותיקות וצבריות, שעוסקות במקצועות שונים ומגוונים: רופאה אונקולוגית מביה"ח שניידר, גננת, מדענית חוקרת מאוניברסיטת ת"א, אחות טיפול נמרץ, פיזיותרפיסטית, זוהר ואליה - מתכנתות, ומלבדן עוד שחקניות רבות. אבל, אחד הדברים שבהן אנחנו הכי גאות - הקבוצה כוללת 3 אמהות. לפני כחודש וחצי קיבלנו הזמנה היסטורית להשתתף בטורניר הרוגבי DUBAI 7s ואנחנו צופות שיהיה כיסוי תקשורתי נרחב להשתתפות שלנו בטורניר, ומאמינות שבאמצעות נסיעה זו תיפתח הדלת להשתתפות מועדונים וקבוצות נוספות מהארץ באירועים מקבילים בענפי ספורט אחרים באמירויות ובכלל.
"חשוב לא פחות להדגיש", מסבירה גלר, "כי אנחנו מרגישות שהתשוקה שלנו לספורט מתבטאת לא רק על המגרש ואנחנו רואות את עצמנו כשגרירות של מדינת ישראל. נפלה בחלקינו ההזדמנות להעלות את הספורט הישראלי בכלל ורוגבי הנשים בפרט לבמה העולמית".
אלא שהשתתפות בתחרות היקרתית גוררת גם הוצאות ניכרות ואינן ממומנות על ידי המדינה: "זה לא סוד שהיחס ותקציב ספורט הנשים בארץ מסתכם בציון 'כמעט בלתי מספיק'", אומרת גלר, "תקציב המועדון הוא דל ורזה וכל שקל המגיע למועדון מוקדש לרווחת השחקניות. אני מאמנת בהתנדבות, וברור שכל השחקניות לא מקבלות שכר, אנו נאבקות על מציאת מגרשים וזמני האימון ניתנים ומתאפשרים בשעות הערב המאוחרות. לכן - כל תמיכה, קטנה כגדולה, תקטין את עלות הנסיעה עבור השחקניות".
לצורך סיוע בעלויות יצאה הקבוצה בקמפיין גיוס המונים בהדסטארט והם מבקשות כ-17 אלף שקלים שיסייעו להן: "על ידי תרומה, אפילו קטנה, אפשר להביא אותנו לטורניר. כל סכום שנגייס יוקדש למימון עלויות הנסיעה וצמצום ההשתתפות העצמית של כל שחקנית בסגל, שתייצג את המועדון ואת המדינה בפסטיבל הספורט הגדול ביותר במזרח התיכון".