שנת 2006. הפועל רעננה ממוקמת עמוק במקום האחרון בליגה הלאומית. המאמן, אלי כהן, נקרא בסוג של ניסיון אחרון להציל את המצב לאמן את הקבוצה. סיום אותה עונה: רעננה עומדת במשימה הכמעט בלתי אפשרית ונשארת בליגה. שלוש שנים מאוחר יותר אותו כהן רושם יחד עם המועדון היסטוריה עם עלייה לראשונה בתולדותיה לליגת העל.
1 צפייה בגלריה
אלי כהן. "אני מאמין בקבוצה, נעשה הכל"
אלי כהן. "אני מאמין בקבוצה, נעשה הכל"
אלי כהן. "אני מאמין בקבוצה, נעשה הכל"
(צילום: עוז מועלם)

הוא חזר

אוקטובר 2021 ונראה שההיסטוריה ולא של העלייה, אלא של מה שקשור למאמן אלי כהן, חוזרת. כהן (60) ממונה למאמנה החדש-ישן של רעננה, נועל את טבלת הליגה הלאומית וחוזר לקדנציה שנייה עם הרבה תקווה מצד הבעלים אשר אלון, שמקווה שסאגת החלפת המאמנים, בהם אלירן חודדה ורומן זולו, שהחזיק בתפקיד תשעה ימים, תסתיים לפחות לעונה הנוכחית.
אלון מקווה שהקבוצה תצליח לא רק לשרוד אלא לעשות את הבלתי יאומן ולהעפיל בחזרה לליגת העל.
"זאת קדנציה שנייה שלי. רעננה זה מקום שיקר לליבי. אני מחובר אליו ולאנשים בו", מבהיר המאמן כהן וממשיך: "אומנם חלק מהאנשים מאז לא נשארו, אבל מי שכן, יש לי היכרות טובה איתו ואני מאמין שנוכל להצליח יחד".
אתה באמת מאמין שתצליח?
"יש פה קבוצה טובה. אם לא הייתי מאמין וחושב שאין מה לעשות, לא הייתי מגיע. המיקום של רעננה בהחלט לא משקף את היכולת של הקבוצה, מה עוד שיש מספיק זמן לתקן. כבר במשחק האחרון ראינו שיפור. הדרך עוד ארוכה אבל, אני בהחלט אופטימי".
ממה אתה שואב אופטימיות?
"יש פה סגל שחקנים טוב. בחודש ינואר נתחזק. יש פה שחקנים שיש להם תוצאות כמו בן אז'ובל, גד אלמליח, ברק לוי ועוד, שמשחקים לצד שחקנים צעירים מוכשרים, כך שאני באמת מאמין בקבוצה. הפגרה באה לנו בזמן באמונה שנחזור חזקים יותר".

להחזיר אנרגיות

מה ייחשב להצלחה ומה לכישלון?
"בנקודת הזמן הזו לקבל קבוצה עם חמש נקודות ומקום אחרון, זה לא אידאלי, ולכן כרגע הצלחה תהיה לצאת מהמיקום הזה. כישלון? בואי לא נחשוב על זה בכלל".
דברים שרואים משם לא רואים מכאן נוסח רעננה?
"אין הרבה הבדל. לפני שהגעתי ראיתי את הקבוצה כמה פעמים ושמתי לב מבחוץ לחוסר האנרגיה. התחושה מהצד הייתה שהקבוצה מעט כבויה. זה הדבר הראשון שידעתי שאצטרך לעבוד עליו כשהגעתי. זה קטע יותר מנטאלי, אבל חשוב מאוד, לצד אימונים יותר אינטנסיביים".
ואתה רואה כבר שינוי?
"לא אבוא ואגיד עכשיו שיש שינוי גדול אחרי שבוע, אבל מה שכן אני יכול להגיד שבאימונים ובמשחק האחרון כן ראיתי ניצוצות של שינוי וזה הבסיס קודם כל. צריך להחזיר את הביטחון לשחקנים".
בקדנציה שעברה החזקת כמעט חמש שנים. תצליח לשחזר את זה?
"בכדורגל היום מאמנים מתחלפים כמו גרביים. קודם כל צריך להצליח ואחרי זה לחשוב הלאה. כרגע זה לא מעסיק אותי".
ההבדל באימון בין ליגת העל לליגה הלאומית?
"מבחינתי לא קיים הבדל. רמת הדרישות שלי והאימונים שלי הם אותו הדבר".

"צריך להצליח"

עד כמה אתה מתגעגע לאמן בליגת העל?
"הייתה לי אפשרות לאמן בעונה שעברה בליגת העל וסירבתי. עם יד על הלב אני לא מתעסק בזה. אני נהנה איפה שאני נמצא. אני ברעננה עכשיו וטוב לי, אני מרוצה מאוד ורוצה להצליח פה. בסוף השנה נבחן את הדברים מחדש".
שינויים בינואר?
"כרגע אני עדיין לא יודע בדיוק. אני מניח שנצרף בהסכמת ההנהלה שחקן קישור ושחקן התקפה".
אוהדי רעננה כבר מיואשים. איך מחזירים להם את האמונה שדברים ישתנו?
"הנוסחה פשוטה: צריך להצליח! הקהל מגיע עם תוצאות טובות וכדורגל מעניין וזאת המטרה שלנו".
אם היית מגיע בתחילת העונה דברים היו נראים אחרת בהפועל רעננה?
"אני מכבד את מי שעבדו פה לפניי. אני מסתכל רק על עצמי, אני עובד בדרך שלי. דברים לא משתנים מהר. זה עניין של תהליך. כדורגל זה עסק רציני, אני רואה מבחינת כל המערכת רצון להשקיע ולתת למען ההצלחה ואני חושב שאנחנו בדרך הנכונה".
ולשאלת המיליון: רעננה תישאר בליגה?
"כשהגעתי אמרתי כבר שאני מאמין בקבוצה ואני עדיין חושב כך. נעשה הכל ואני מאמין שזה יקרה".