2 צפייה בגלריה
רייכרט במדי עכו מול בן בנימין. שיתופו יציל את רעננה? | צילום: ראובן שוורץ
רייכרט במדי עכו מול בן בנימין. שיתופו יציל את רעננה? | צילום: ראובן שוורץ
רייכרט במדי עכו מול בן בנימין. שיתופו יציל את רעננה? | צילום: ראובן שוורץ
הפועל רעננה רשמה אתמול (ש') עוד משחק ביתי ללא ניצחון. הפעם בהפסד להפועל עכו (1:0, בן אז'ובל 72' בפנדל). הקבוצה של מנחם קורצקי ביצעה מתיחת פנים רצינית (ראו למטה סקירה נרחבת), הצליחה למשוך קהל של 1,000 צופים (כניסה חופשית לנשים ולילדים), אך בסופו של דבר היה זה עוד יום מאכזב מבחינתה.
ראו לציין, ההפסד מול הפועל עכו האחרונה בטבלה, סיבך במובן מסויים את הפועל רעננה והפער בין הקבוצה לקו האדום עומד על נקודה אחת בלבד. דווקא שיתופו של בן רייכרט שחזר מבלגיה ושותף בשורותיה של הפועל עכו עלול להציל את רעננה. רייכרט שספג כרטיס אדום במחזור האחרון של העונה שעברה, עשוי להוות עילה לניצחון טכני של המקומיים שכן הוא לא ריצה את עונש ההרחקה שלו בארץ. במקרה ובית הדין של ההתאחדות ירשיע את עכו, הקבוצה הרעננית תהנה ממתנה של ממש במאבק הישרדותה.
אז מה היה לנו בחלון ההעברות?
חלון ההעברות נסגר ביום רביעי האחרון והביא עמו לא מעט שינויים בסגל של מנחם קורצקי. לאחר ששחררה את דור חוגי להפועל תל אביב ואת ג'ורדן פושה לסכנין בשבוע שעבר, נסגרה עסקת העברתו של מוחמד שכר לקריית שמונה ביום שלישי. שכר, שהיה שחקן הרכב קבוע אצל קורצקי, חבר לחיים סילבס בקבוצה הצפונית, ואיזי שירצקי שלשל לכיסה של רעננה קרוב למיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
ארבייטמן בסיפתח ברעננה. לא עזר | צילום: ראובן שוורץ
ארבייטמן בסיפתח ברעננה. לא עזר | צילום: ראובן שוורץ
ארבייטמן בסיפתח ברעננה. לא עזר | צילום: ראובן שוורץ
גם הקשר הצעיר יובל טיטלמן, שהושאל עד תום העונה לכפר סבא לאחר שגם ברמת השרון ביקשו להחתים אותו, והחלוץ שגיא דרור, שלא זכה לדקות משחק העונה והושאל להפועל עפולה, עזבו את הקבוצה השבוע. הקבוצה צירפה לשורותיה ארבעה שחקנים. ראשון החותמים היה מוחמד כליבאת, ששיחק ברעננה בחצי השני של העונה שעברה. כליבאת, שחתם בסכנין בקיץ, לא הצליח להותיר חותם בקבוצה, ובמסגרת עסקת פושה החליטו שני הצדדים כי כליבאת יחזור לרעננה.
החלוץ שלומי ארבייטמן, שהגיע ממכבי פתח תקווה, שבה לא קיבל קרדיט ממאמנו שרון מימר, היה השני שהצטרף לקבוצה. השחקן בן ה-33 מבין היטב כי חצי עונה לא טובה ברעננה תסיים סופית את הסיפור שלו בליגת העל והוא נחוש להוכיח כי כוחו עדיין במותניו וכי לא שכח להבקיע ולהיות דומיננטי.
המצטרף השלישי היה הקשר הצעיר ממכבי תל אביב אור דסה, שהושאל לרעננה עד תום העונה. דסה נדחק מחוץ לסגל של הצהובים לאחר שחזרו כל השחקנים הבכירים מהפציעות, ובמכבי העדיפו לאפשר לו לצבור דקות משחק משמעותיות בקבוצה אחרת בליגת העל. אגב, דסה הוא שכבש את שער הניצחון של מכבי נגד רעננה, שערו הראשון והיחיד בליגת העל.
אחרון המצטרפים לרעננה, שעות אחדות לפני סגירת חלון ההעברות, היה חלוצה של הפועל כפר סבא רועי זיקרי. לאחר שכבר היה נדמה שהשחקן נמצא בדרך למכבי פתח תקווה, ברעננה העבירו הילוך במגעים עם החלוץ וסוכנו, ובסופו של דבר הוא העדיף את ההצעה של הקבוצה מהשרון. רעננה תעביר לכפר סבא 72 אלף שקלים תמורת השחקן, כמו שקבע הבורר השבוע.
כליבאת אמר לאחר החתימה: "כיף לחזור לרעננה, יש הרגשה של חזרה הביתה. אני נרגש מאוד. ברעננה לא הרגשתי כמו בשאר המקומות ששיחקתי בהם. כשהיתה אפשרות לעבור לרעננה מיד רציתי שזה יקרה, ואני שמח מאוד שזה יצא לפועל. אני מגיע אחרי לא מעט פציעות, סבלתי מביש מזל מתחילת העונה, אבל זה כבר מאחוריי. אני מרגיש מצוין ומוכן לעשות חצי עונה טובה שתשכיח מהר את החצי הראשון. הגעתי לרעננה עד סיום העונה, אבל אני מקווה שזה יימשך עוד הרבה זמן".
על השינויים בקבוצה אמר המאמן קורצקי: "עשינו כמה שינויים, את חלקם רצינו, את חלקם פחות, אבל לפעמים אין ברירה. ננסה להוציא מהסגל הזה את המיטב".