3 צפייה בגלריה
זיקרי. "הייתי מעלה את כפר סבא ליגה בהליכה" | צילום: ראובן שוורץ
זיקרי. "הייתי מעלה את כפר סבא ליגה בהליכה" | צילום: ראובן שוורץ
זיקרי. "הייתי מעלה את כפר סבא ליגה בהליכה" | צילום: ראובן שוורץ
את חגיגות שער הבכורה של רועי זיקרי בליגת העל במדי הפועל רעננה נגד הפועל חיפה, הצליח לקלקל אלי חכמון כשהתעלם מפנדל ברור שבוצע עליו, ועוד הוסיף חטא על פשע כששלף צהוב לזיקרי. ועם זה ברעננה יכולים להיות מרוצים מכך שזיקרי נכנס לעניינים במהירות לאחר הסאגה הלא נעימה שעברה עליו בהפועל כפר סבא.
כפר סבא טרפדו
בזמן שחטף אש וביקורת מכל הכיוונים העדיף זיקרי לשתוק ולספוג בשקט. עכשיו, אחרי שהתמקם ברעננה ונראה כי הוא מצליח להשתלב מצוין גם בליגת העל, פותח החלוץ את הלב ומספר לראשונה מה עבר עליו כשישב בחוץ וראה את חבריו בכפר סבא מנסים להסתדר בלעדיו ולא ממש מצליחים.
"היה כיף להבקיע את השער הראשון שלי בליגת העל, חבל שזה קצת התקלקל עם האירועים שקרו אחר כך", אומר זיקרי. "כולם יצאו מאוכזבים, כי הגיע לנו לנצח. אני מקווה מאוד ששתי הנקודות שנלקחו מאיתנו לא יחסרו לנו. הגיעו לנו שני פנדלים. הפילו אותי ברחבה, כולם ראו את זה חוץ מהשופט ועוד קיבלתי צהוב על התחזות. ב-0:2 היינו גומרים את המשחק".
שדדו אתכם.
"אני אמנם חדש במועדון, אבל שמעתי משחקנים בקבוצה שלא ממש ממהרים לשרוק לטובת רעננה וכן ממהרים לשרוק נגדה, וזה קורה כבר שנים, אבל אין מה לעשות, צריך להמשיך הלאה ולקוות שזה יתקזז בסופו של דבר".
עושה רושם שהתאקלמת מהר מאוד ברעננה.
"אני שמח מאוד שהגעתי למועדון הזה. קיבלו אותי נהדר, ונכנסתי לעניינים מהרגע הראשון. אפשר לעבוד כאן בשקט ולהתרכז בכדורגל. המטרה שלי היא לעזור לקבוצה להישאר בליגה. הגעתי לחמישה חודשים, ואני מכיר להם טובה על הקרדיט. אנסה לעשות הכל כדי לעזור למועדון לעמוד במשימות שלו".
תעשה לנו סדר, מה בדיוק קרה איתך בכפר סבא?
"מצד אחד, הרגשתי שמעריכים אותי, ומצד אחר, שממש לא. כשיש לך שחקן שנתן 13 גולים ב-15 משחקים, אתה צריך לעשות מאמץ גדול לשמור עליו. בכפר סבא לקחו הכל באיזי. פנינו אליהם שלוש פעמים כדי לשבת על החוזה, אבל זה לא קרה. כל פעם מרחו אותי מחדש. החוזה שלי מסתיים בסוף העונה, ובינתיים פנו אליי לא מעט קבוצות. אני צריך לדאוג לעצמי. שחקן יכול להיפצע או לרדת בכושר פתאום, ולי באותה נקודת זמן היה חשוב להבטיח את העתיד שלי".
ומה קרה?
"הבנתי מהם שאם הם לא סוגרים איתי, אני יכול לחתום במקום אחר. הרי אם לא הייתי סוגר בהפועל תל אביב, הם עדיין לא היו יושבים איתי ומנסים לדחות את זה. הם חשבו שלא יהיו לי הצעות, אבל היו כל כך הרבה הצעות. עדכנו את אנשי כפר סבא שאם לא יישבו איתי נתקדם הלאה, אבל הם היו בשלהם. נפגעתי מאוד מהם. בכל מקום תמיד אמרתי שאני אוהב מאוד את המועדון ואת הקהל המדהים, אבל יש דברים חוץ מזה, והאוהדים צריכים להבין ששחקן משחק עשר שנים פלוס מינוס, זאת הפרנסה שלנו, ועם כל הכבוד, מועדון שלא יושב איתך ולא סופר אותך, שלא יצפו שאשב בחיבוק ידיים ואחכה".
3 צפייה בגלריה
עם כפר סבא. "מגיע לקהל שלהם לשמוח" | צילום: אורן אהרוני
עם כפר סבא. "מגיע לקהל שלהם לשמוח" | צילום: אורן אהרוני
עם כפר סבא. "מגיע לקהל שלהם לשמוח" | צילום: אורן אהרוני
לא היה אפשר למצוא את הדרך שתישאר שם עד סוף העונה?
"אני רציתי, אבל כפר סבא טרפדו את זה. שום אמר עליי כל מיני דברים, אבל בוא נדבר רגע תכל'ס. נכון שסגרתי בהפועל תל אביב, שהיא היריבה של כפר סבא, אבל יש שתי עולות, והפועל בכל מקרה יעלו. רציתי מאוד להישאר ולעזור לכפר סבא לעלות. היינו נפרדים כידידים ומשאירים פתח לחזרה שלי, אבל בכפר סבא אמרו שהראש שלי כבר בהפועל. אין שחקן שמשחק במועדון חצי שנה ולא ירצה לתת גולים ולהיות טוב. אני לא הראשון ולא האחרון שקרה לו מקרה כזה. לבנדובסקי עבר מדורטמונד לבאיירן מינכן כשהן התמודדו על האליפות, שיחק מצוין והבקיע בצרורות עד שעבר".
ואז החליטו לייבש אותך בחוץ.
"ניסו לעשות לי עוול, ובסופו של דבר הם פגעו בעצמם ובקבוצה. הם לא נתנו לי לשחק, והקבוצה נפגעה. תראה מה קורה להם מאז, הקבוצה בקריסה. אני שוב מדגיש, וחשוב לי שהאוהדים יבינו את זה: רציתי להישאר בכפר סבא ולעזור להם לעלות. אמרתי להם שאעשה הכל כדי שזה יקרה. הצעתי להם שיקנסו אותי אם לא נעלה, אבל אם נעלה זה יהפוך למענק עלייה. הבאתי להם כל מיני חלופות כדי לסדר את העניין, אבל הם לא רצו לשמוע כלום".
עושה רושם שאתה טעון מאוד.
"הקהל שם שמע עד עכשיו רק את הצד של שום ושל המועדון. כולם מהללים את שום והולכים אחריו על עיוור, אבל אני חייב להסביר משהו, בכפר סבא לא ממש רוצים לעלות, יש הרבה סיפורים ודברים שהאוהדים לא יודעים. תראה איך הקבוצה נראית היום. איפה הקבוצה המרתקת של מסאי והשחקנים שנתנו את הנשמה ואיפה הקבוצה של היום? יכולתי להישאר בכפר סבא עד סוף העונה, ובהליכה הייתי מעלה אותם ליגה בפור של שש עד תשע נקודות מהמקום השלישי".
אמרו שלא תוכל לתת 100 אחוזים, כי הראש שלך יהיה בהפועל תל אביב.
"אמרו הרבה דברים מביכים, שאגיע מול שוער ואחמיץ כי ארצה שהפועל יעלו, וכל מיני מעשיות כאלה. אם בכפר סבא היו רוצים לעבור את הפרשה הזאת, היא היתה מסתיימת בכמה דקות. הם בחרו לעשות עליי עליהום, אז עכשיו אני בליגת העל מאושר ומשחק, והם בצרות של עצמם. מי שהולך ישר, הכל מסתדר לו. לרגע לא עשיתי משהו לא תקין. אתה יודע איזו הצעה נגדית שום נתן לי? מביך אותי לדבר על זה. זה היה מעליב ומבזה. אם הייתי מקבל הצעה ראויה, לא היה לי ספק שהייתי ממשיך בכפר סבא".
ועם זה הקריירה שלך הידרדרה, ובכפר סבא נתנו לך את הבמה.
"זה נכון, אבל המועדון לא קיבל תמורה? הם עשו לי טובה, והחזרתי להם בגדול. הכל היה הדדי. לא מעט משחקים לקחתי על הגב שלי. ברור שכל החברים בכפר סבא עזרו, היתה קבוצה מצוינת וזאת עבודה של כולם, אבל היה לי חלק לא קטן בהצלחה של כפר סבא".
חששת שאתה הולך להתייבש בחוץ עד סוף העונה?
"לא. ידעתי שיימצא הפתרון. רציתי להישאר, אבל ברגע שהם אמרו שהם לא רוצים, ידעתי שאצא משם בכל מחיר. לא אתן לאף אחד לפגוע לי בקריירה. הם לא יכולים לשלוט בי. אני לא חפץ שלהם. הם לא מנהלים את הכדורגל בארץ, וכשהגענו לבוררות פתאום הם אמרו שהם מצטערים ושהם רוצים אותי. שום אמר פתאום שהוא רוצה שאשאר, הגיע מאמן חדש ואנחנו רוצים אותך, אבל מבחינתי כבר נחצו כל הקווים האדומים. אחרי שהם גרמו לקהל להתהפך עליי וכל משחק היו קללות, כבר היה בלתי אפשרי מבחינתי להישאר שם".
3 צפייה בגלריה
דגו. "הוציא מכל שחקן 200 אחוז" | צילום: ראובן שוורץ
דגו. "הוציא מכל שחקן 200 אחוז" | צילום: ראובן שוורץ
דגו. "הוציא מכל שחקן 200 אחוז" | צילום: ראובן שוורץ
מסאי עשה ניסים
בעיצומה של סאגת זיקרי הסתיימה פרשה נוספת — פיטוריו של מסאי דגו. הוא נשלח הביתה למרות ההצלחה הגדולה של הקבוצה.
"מה שמסאי עשה, אני לא חושב שמאמן אחר היה יכול לעשות בכפר סבא העונה", אומר זיקרי. "תראה איך הקבוצה נראית מרגע שהוא הלך. הוא עשה כאן נסים ונפלאות. מסאי הוציא מכל שחקן 200 אחוזים, השחקנים הקיאו דם בשבילו. הוא נתן לכולם את הביטחון. היינו רואים אותו על הקווים ורצים בטירוף בשבילו. החיבור בינו ובין השחקנים היה מדהים. היו כאן תצוגות כדורגל איכותיות. הקהל היה מגיע ונהנה מכדורגל שלא נראה כאן שנים. טרפנו את הליגה. לבוא ולהרוס את כל הבנייה המדהימה הזאת? על מה ולמה? ושוב, אני לא מבין את האוהדים: למה אתם נותנים את הקרדיט לשום? דגו אשם, זיקרי אשם וכולם אשמים, ורק שום צודק. למה? הקבוצה רצה בצורה מדהימה, הכל הלך פנטסטי והרסו הכל. כואב לי מאוד לראות את מה שקרה שם".
הם יעלו ליגה?
"יש לי שם הרבה חברים, ואני באמת מאחל למועדון מכל הלב שיצליח ושיעלו ליגה. אני רוצה לשלוח מסר לאוהדים שיבינו את המצב ואת הצד שלי. זאת הפרנסה שלי. אני אוהב את הקהל של כפר סבא ומקווה שעכשיו גם הצד שלי ידבר אליהם. מגיע לקהל הזה לשמוח בסוף העונה".