1 צפייה בגלריה
 כליבאת חוגג עם החבר'ה שערים ראשונים העונה. "מאכזב מאוד שיצאנו אפילו בלי נקודה" | צילום: ראובן שוורץ
 כליבאת חוגג עם החבר'ה שערים ראשונים העונה. "מאכזב מאוד שיצאנו אפילו בלי נקודה" | צילום: ראובן שוורץ
כליבאת חוגג עם החבר'ה שערים ראשונים העונה. "מאכזב מאוד שיצאנו אפילו בלי נקודה" | צילום: ראובן שוורץ
מבחינת כדורגל נטו, זה היה אחד המשחקים היותר טובים של הפועל רעננה העונה. אלא שתוצאת הסיום לא שיקפה את המתרחש על הדשא במושבה בשבת בצהריים (משחק רביעי רצוף של רעננה בשעה 16:00). החבורה של מנחם קורצקי הפסידה 3:2 למכבי פתח תקווה, הפסד ראשון לאחר חמישה משחקים, ופספסה הזדמנות לברוח סופית מהתחתית. הפער בינה ובין אשקלון, שנמצאת מתחת לקו האדום, נשאר שמונה נקודות.
"לשחק כל כך טוב, להבקיע שני שערים ובכל זאת להפסיד זאת פשוט רשלנות", אמרו במועדון. "היינו חייבים להיות יותר מרוכזים בהגנה. נתנו לשחקני פתח תקווה יותר מדי חופש". במשך השבוע הובהר לשחקנים שאף שבמועדון מרוצים מאוד מההתקדמות של הקבוצה ומהתוצאות האחרונות, רעננה עדיין לא הבטיחה את ההישארות, והציפייה היא שהמשחקנים יהיו נחושים ומרוכזים בכל משחק.
היו"ר דמיאן רויטמן אמר: "הפסד מאכזב מאוד. היינו נאיביים ושילמנו על כך. מאבקי התחתית יוכרעו לא על מי ישחק יותר יפה, אלא מי ירצה יותר. נקווה שזאת מכה קלה בכנף, וננסה לתקן את זה נגד בית"ר ירושלים. איתנו בתחתית נמצאות הקבוצות הפחות טובות מן הסתם, וזה כולל גם את מכבי חיפה. כל הקבוצות למטה עוברות עונה לא פשוטה, ויהיה מאבק קשה עד הסוף. מי שלא יהיה מרוכז ונחוש ירד ליגה".
עדיין מסובכים
מי שחגג צמד בכורה במדי רעננה העונה הוא החלוץ מוחמד כליבאת, שחזר לקבוצה אחרי חצי עונה לא מוצלחת בסכנין, ואלה היו גם שני השערים הראשונים שלו העונה.
"אני מרגיש מצוין ברעננה", אומר כליבאת. "כיף לי במועדון ואני מצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלי. אני רוצה מאוד לעזור לרעננה לצאת מהמצב שלה בתחתית".
על ההפסד הכואב למכבי פתח תקווה, ששיחק בה בעבר, אמר כליבאת: "אין ספק שזה מאכזב מאוד. שיחקנו טוב והבקענו שני שערים, ובכל זאת יצאנו אפילו בלי נקודה. אנחנו מתנחמים בכך ששיחקנו טוב. בסך הכל אנחנו בתקופה טובה ומשחקים כדורגל נכון ומשוחרר, וזה נראה על המגרש. גם כשאנחנו מפסידים רואים דרך, נחישות ורצון של כולם. נמשיך הלאה בדרך שלנו, וזה יביא לנו עוד נקודות בהמשך. אנחנו עדיין מסובכים למטה ובסכנת ירידה. אסור לנו להוריד את הרגל מהגז, אנחנו צריכים להמשיך עד שנבטיח את ההישארות".
כליבאת הוסיף: "קצת מוזר שמכבי חיפה נמצאת בתחתית ונלחמת על החיים שלה צמוד אלינו, אבל אנחנו לא מסתכלים על השחקנים שם או על אשדוד או אשקלון. אנחנו מתמקדים בעצמנו. הדברים תלויים בנו, ואם נמשיך ביכולת שלנו בתקופה האחרונה, נבטיח עונה נוספת לרעננה בליגת העל".
בקבוצה מבינים ששחקני הרכש שהגיעו בינואר שדרגו את המועדון. עם כליבאת הגיעו גם רועי זיקרי, אור דסה, שלומי ארבייטמן והשוער גיירמו ויסקארה.
כליבאת: "הסגל הפך להיות עמוק יותר. משחק ההתקפה השתפר מאוד, וכל אחד נותן את התפוקה שלו. רואים קבוצה שונה ממה שהיה לפני כן. הקבוצה נראית טוב בחודשיים האחרונים, ויש לה עוד הרבה לאן לשאוף".
חגיגה בגביע
השבוע התקיימה הגרלת חצי גמר גביע המדינה שאליו העפילה רעננה לראשונה בתולדותיה, ונקבע כי הקבוצה תשחק נגד הפועל חיפה במסגרת הצגה כפולה שתתקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה. במשחק השני ייפגשו בית"ר ירושלים וקריית שמונה.
"כשמגיעים לחצי גמר נגמרת התוכנית לבקשתך. כל מי שהגיע לשם הוא ראוי וטוב", אומר רויטמן. "לא היתה לנו שום העדפה. אנחנו מעדיפים לנסות לעשות היסטוריה ולעלות לגמר. נתרכז בליגה בשבועיים הקרובים ונקווה לעשות תוצאות טובות שירחיקו אותנו ממאבקי התחתית כדי שנוכל להתרכז בדובדבן הזה שזכינו בו בדמות חצי גמר גביע המדינה".
כליבאת: "השגנו הישג גדול בהעפלה לחצי הגמר, ואנחנו רוצים כמובן להמשיך להתקדם. ננסה לעבור את הפועל חיפה שנמצאת במומנטום מצוין, לעשות היסטוריה ולהעפיל לגמר. אנחנו יודעים שהליגה הכי חשובה. הגביע זאת חגיגה, אבל אנחנו חייבים להבטיח את הישארות. התסריט החלומי הוא להישאר בליגה, לקחת את הגביע ולשחק באירופה בשנה הבאה".
"קודם כל אני רוצה להבטיח את ההישארות, ואז גם לתפוס את הכרטיס ההיסטורי לאירופה", אומר רויטמן. "זה במרחק שני משחקים, ובהחלט אפשר לעשות את זה. הפועל רעננה הוא מועדון צעיר בליגת העל, וזכות הקיום שלו היא קודם כל להישאר בליגה הראשונה".
חצי הגמר נערך נגד הפועל חיפה בסמי עופר, ואם תעלו לגמר תשחקו נגד בית"ר בטדי. איפה הפייר-פליי?
"נו, מה נעשה? כך זה יוצא. לא משנה לנו איפה ומול מי, רוצים לנצח ולהתקדם. מה לעשות שברעננה אין אצטדיון, ואנחנו לא יכולים לארח מפעלים כאלה. בתור אחד שאין לו בית, אין לי בעיה להתארח בחיפה, בירושלים ובכל מגרש אחר. הקמת אצטדיון ברעננה בעידן בילסקי כבר לא תקרה. אנחנו מקווים שראש העירייה הבא ירים את הכפפה, כי הפועל רעננה כבר הוכיחה שהיא ראויה לאצטדיון, וחבל על כל שנה שחולפת וזה לא יוצא לפועל".
בקבוצה השלימו את ההכנות למשחק הביתי נגד בית"ר ירושלים ביום ראשון, שינעל את הליגה הסדירה. כזכור, מאז עלתה רעננה לליגת העל היא לא הצליחה לנצח את הצהובים מהבירה. רויטמן אמר: "זה יהיה שחצני לומר שנקודה לא תספק אותנו, אבל אנחנו באים לכל משחק עם כוונות לנצח כמובן. הוכחנו במשחק נגד מכבי תל אביב והפועל חיפה שאנחנו מסוגלים להתמודד עם קבוצות הצמרת וננסה לעשות זאת שוב נגד בית"ר. הגיע הזמן לקחת נקודות ראשונות נגד בית"ר".