הפועל רעננה אמנם סיימה את הליגה הסדירה בשני הפסדים מרגיזים, אבל הסיבוב השני של קורצקי ושות' היה מוצלח מאוד, והקבוצה צברה בו מספר כפול של נקודות מזה שבסיבוב הראשון — 16.
הנקודות יגיעו
הרכש הראשון של קורצקי שהגיע לרעננה היה הקשר המונטנגרי הנהדר אקס הפועל תל אביב נמניה ניקוליץ', שהגיע מעט חלוד אחרי כמה חודשים שבהם לא שיחק בצורה מסודרת, אבל נכנס לעניינים במהירות והפך מהר מאוד לאחד העוגנים המרכזיים של הקבוצה.
"היה סיבוב שני טוב של הפועל רעננה, אבל לא השלמנו את המשימה שלנו. זה הזמן להיות מרוכזים ולעשות סיומת כמו שצריך", אומר השבוע הקשר בן ה-30.
2 צפייה בגלריה
ניקוליץ' מתקל את דור פרץ. נכס | צילום: ראובן שוורץ
ניקוליץ' מתקל את דור פרץ. נכס | צילום: ראובן שוורץ
ניקוליץ' מתקל את דור פרץ. נכס | צילום: ראובן שוורץ
אחרי ההפסד המרגיז למכבי פתח תקוה, הגיע עוד הפסד מעצבן, הפעם נגד בית"ר ירושלים, ושוב הייתם טובים יותר מהיריבה שלכם.
"היה מתסכל מאוד לרדת מנוצח, ועוד יותר מדאיג שגילינו חוסר ריכוז משווע ברגעים האחרונים של שתי המחציות נגד בית"ר. זה אומר שאנחנו חייבים להיות מפוקסים עד הסוף. בסך הכל שיחקנו כדורגל חיובי, באנו לקחת נקודות ולנצח, אבל בית"ר כנראה הקבוצה הכי טובה בארץ היום, ואם אתה לא מרוכז מולה, היא מענישה אותך. הבאנו איכויות ב-98 אחוזים מהמשחק, אבל אתה נופל על הדברים הקטנים, ולנו אסור לנו ליפול בזה. השערים האלה יכולים להיות מכריעים בהמשך הדרך. הדקות האחרונות הן מכריעות לקבוצה שנלחמת על החיים שלה".
רעננה עוד לא ניצחה את בית"ר מאז עלתה לליגת העל.
"כששמעתי את זה אמרתי שזה אתגר גדול וחייב לקרות. קיווינו מאוד שזה יקרה במשחק נגדם בליגה, ויכול להיות שתהיה לנו עוד הזדמנות לשחק נגדם העונה. זה יהיה מתוק מאוד לנצח אותם דווקא בגמר הגביע".
שני ההפסדים האחרונים החזירו אתכם לאחור או שאתם שואבים עידוד מהיכולת הטובה של הקבוצה?
"מבחינת התהליך שמתבצע בקבוצה יש כל הזמן התקדמות. בשני ההפסדים האלה שיחקנו טוב, התקפי ואיכותי, בהרבה נחישות ורצון. נכון שהפסדנו שש נקודות, אבל הכדורגל המשיך להשתפר וכמובן ממשיכים לעבוד על תיקון בעיות שבגללן הפסדנו את הנקודות האלה. אם נמשיך לשחק ככה, אין לנו ספק שהנקודות יגיעו ונעמוד במשימה שלנו".
הפלייאוף התחתון יוצא לדרך בשבת הקרובה, ורעננה תפתח אותו בעוד משחק חוץ נגד מכבי פתח תקווה ביום ראשון (19:00). בסיבוב הראשון נפרדו הקבוצות בתיקו מאופס, ואחרי ההפסד המרגיז לפני שבועיים ברעננה ישמחו להשיג ניצחון בכורה על המלאבסים העונה.
"אין במועדון לחץ וחשש מירידה", אומר ניקוליץ' השבוע. "כולם כאן בטוחים שנעמוד במשימה ונבטיח את ההישארות של רעננה בליגת העל. יש לנו ביטחון גדול זה בזה שנדע לעשות את זה. אני מאמין שבפלייאוף נצבור את הנקודות שנצטרך ונבטיח את ההישארות. אני בטוח ב-99 אחוזים שנישאר בליגה".
זה יקרה מהר או שנהיה עדים לדרמה ברגע האחרון?
"אני לא מאמין שנגיע לדרמות מיותרות. נעשה הכל כדי להבטיח הישארות כמה שיותר מהר. עכו במצב קשה, ויהיה לה קשה להישאר. אנחנו במרחק שלוש נקודות מאשדוד ושבע נקודות מאשקלון. שתיהן צריכות לשחק נגדנו וזו נגד זו ועוד יאבדו נקודות. אם במשחקים הראשונים נשיג את התוצאות הרצויות, נצא לגמרי מסיפור הירידה ונבטיח מהר את ההישארות".
למעשה, אתה וקורצקי הגעתם לרעננה ושיניתם את הקבוצה מהקצה אל הקצה.
"מנחם הוא קודם כל אישיות נהדרת ומאמן מצוין. הוא הביא שינוי גדול למועדון. הוא הגיע ומיד התחיל לפעול ולשנות דברים. הכניס דם חדש, יצר אווירה נהדרת בין השחקנים. מנחם בהחלט אדם שיודע לחבר בין אנשים, יש לו אנרגיות נהדרות והוא יודע לעשות את הדברים נכון. רואים זאת כמובן בתוצאות של הקבוצה שהשתפרו מאוד, והקרדיט הגדול ביותר כמובן מגיע למאמן. מנחם עושה עבודה מצוינת. אנחנו חייבים להחזיר לו על שני ההפסדים האחרונים, וזה יקרה. נחזיר לו את החיוך כמה שיותר מהר".
2 צפייה בגלריה
ניקוליץ' (ראשון משמאל) עם החברים. רוצים לעשות עונה היסטורית | צילום: עוז מועלם
ניקוליץ' (ראשון משמאל) עם החברים. רוצים לעשות עונה היסטורית | צילום: עוז מועלם
ניקוליץ' (ראשון משמאל) עם החברים. רוצים לעשות עונה היסטורית | צילום: עוז מועלם
התאקלמת מהר מאוד ברעננה.
"שיחקתי בעבר בישראל ואני מכיר את האטמוספירה והאווירה מסביב לכדורגל הישראלי. יש כאן קבוצה טובה שפשוט התחילה את העונה לא טוב. יש איכויות וביטחון שאפשר לעשות עונה טובה. אני שמח שהצלחתי לעזור למנחם. הוא הצליח לעשות שינוי גדול. כולם מצאו את הכימיה הרצויה, וגם המזל עבר קצת להיות לצדנו במשחקים מסוימים. אני נהנה ועושה הכל כדי לעזור לקבוצה שלי".
רק דבר אחד חסר לך — גול ראשון במדי רעננה.
"כן, אני חושב על זה ורוצה שזה יקרה, למרות שזאת לא העבודה שלי, אבל כל שחקן רוצה להבקיע, ואני מאמין שבמשחקים הקרובים זה יקרה ואצליח להבקיע כמה שערים חשובים לרעננה. ואם לא, לפחות לבשל כמה שיותר".
חיכיתי לאתגר
כשרואים את "ניקו", כמו שקוראים לו חבריו ברעננה, על הדשא, לא ברור איך שחקן כזה לא מצא קבוצה בתחילת העונה. "בקיץ היו עניינים כספיים עם הפועל תל אביב, וחוץ מזה הייתי פצוע, כך שהקיץ הלך ונגמר ולא חתמתי בשום קבוצה", הוא מסביר. "התאמנתי חזק כדי להיכנס לכושר, וחיכיתי למועדון שייתן הצעה מעניינת. זה קרה כשרעננה פנתה אליי. דיברתי עם מנחם, והוא שכנע אותי שהוא צריך את עזרתי ושיש קבוצה טובה ואתגר מעניין, וזה הספיק לי. רעננה היתה זקוקה לי ואני לה, שני הצדדים היו במצב לא טוב, כך שהחיבור היה טוב מאוד מההתחלה".
עם כל הכבוד לרעננה, זה לא מועדון שקצת קטן עליך?
"השאיפה היא תמיד לשחק בקבוצות גדולות, אבל הקיץ הזה היה קצת בעייתי מבחינתי, והמצב שנוצר עם רעננה היה הכי נכון בשבילי, בחירה שהתבררה כמוצלחת מאוד. יש לי מטרות עם הקבוצה, ואחרי שתיגמר העונה נראה מה יקרה. קודם כל מה שחשוב זה לעמוד במשימה שלנו. יש לי חוזה גם לעונה הבאה, אבל הכל פתוח".
הפועל תל אביב בדרך חזרה לליגת העל. יש מצב שתחזור לשם?
"הסיפור שלי עם הפועל תל אביב קצת מסובך, ולא נראה שיש דרך חזרה לשם. לפחות לא ברגע זה בגלל הכסף. הפועל מועדון גדול מאוד, והיה לי כיף שם, אבל היו בעיות כלכליות. הם עדיין חייבים לי לא מעט כסף, כך שאנחנו ממתינים להחלטות המשפטיות של פיפ"א".
ב‑1 באפריל אתה והפועל רעננה בחצי גמר היסטורי נגד הפועל חיפה.
"הבנתי על פי ההתרגשות שרעננה לא הגיעה למעמד הזה מעולם. ננסה לעלות לגמר, ושם הכל יכול להיות. ננסה להפוך את העונה הזאת, שהתחילה רע מאוד, לעונה בלתי נשכחת של הישארות בליגה ואולי גם תואר היסטורי. זאת תהיה הצלחה אדירה. מבחינתי, חשוב לי להיות חלק מקבוצה שנלחמת על תארים, והעונה ברעננה יכולים ללכת עד הסוף".