עירוני "איצקוביץ' נכסים" רעננה עשתה אמש (ג') צעד רציני לקראת הבטחת יתרון ביתיות בפלייאוף העליון לאחר שניצחה בדרבי השרון 70:96 את הפועל כפר סבא. האחרונה, מאידך, צריכה להיות בשיא הפוקוס במשחקים הקרובים על מנת לשמור על מקומה בפלייאוף העליון.
זה היה אחד מהמשחקים האלה בהם אתה צופה בקבוצה, ומבין שהיא גדולה על הליגה שלה. רעננה פשוט שטפה את הפרקט מהדקה הראשונה ועד להורדת ההילוך באמצע הרבע הרביעי כשההפרש מאמיר ל-32 נקודות. כפר סבא, קבוצה לוחמת בדרך כלל, הצליחה לצמצם את הפער שעמד כבר ברבע הראשון על הפרש דו ספרתי בכמה כיסי קאמבק, אבל בסופו של דבר השטף הרענני היה פשוט גדול עליה.
2 צפייה בגלריה
לנגסטון חוסם את די ג'יי שארפ. כפר סבא מתחילה להסתבך | צילום: אריאל ימיני
לנגסטון חוסם את די ג'יי שארפ. כפר סבא מתחילה להסתבך | צילום: אריאל ימיני
לנגסטון חוסם את די ג'יי שארפ. כפר סבא מתחילה להסתבך | צילום: אריאל ימיני
הקפטן הרענני גיא לביא הצטיין עם 18 נקודות ו-12 אסיסטים, סמי גיבנס רשם 21 נקודות ו-9 ריבאונדים, ו-ווין לנגסטון שלט מתחת לסל עם 17 נקודות ו-13 ריבאונדים. אבל למעשה כמעט כל מה שברק פלג הכניס לפרקט נכנס לזרימה הרעננית. זה נגמר ב-53.5 אחוזים מהשדה, וכ-43 אחוזים מהשלוש אצל הרעננים, אל מול 40.6 ו-25 אחוזים, בהתאמה אצל הקבוצה האורחת.
ברק פלג, מאמן רעננה, ביחס לקבוצה של העונה שעברה אתה יכול למקם את הקבוצה הזו?
"אני חושב שהשנה באופן שהוא אולי הפוך על הפוך, למרות שאנחנו יותר צעירים, אני מרגיש שאנחנו עם יותר עומק. עומק של שחקנים שהם שנה שניה, שחקנים כמו ליאור קררה שקיבלתי אותו בתחילת השנה ולא ידעתי כל כך מה יהיה מצבו, והוא השתפר משמעותית. אני חושב שאחד הדברים היפים הוא העובדה שהקבוצה הזו יצרה מתוך עצמה את העומק שהיה חסר לנו בעונה שעברה".
2 צפייה בגלריה
ברק פלג בפסק זמן רענני. קבוצה יוצאת דופן | צילום: אריאל ימיני
ברק פלג בפסק זמן רענני. קבוצה יוצאת דופן | צילום: אריאל ימיני
ברק פלג בפסק זמן רענני. קבוצה יוצאת דופן | צילום: אריאל ימיני
גיא לביא המצטיין במשחק דיבר על השיפור בקבוצה: "ווין לנגסטון עשה שינוי מהותי בקבוצה, וגם התחברנו. האווירה יותר טובה, יש יותר מחוייבות, השחקנים הישראלים הם יחידה אחת ורואים את זה במשחקים ובאימונים, כשאתה נכנס לאולם אתה מרגיש את זה. אז צריך רק לשמור על זה ולקחת את זה לפלייאוף".
אתם משחקים מאוד חזק, מאוד חכם ומאוד מהר.
"כן, זה ברק (פלג, א.י.). זו המחוייבות והצניעות הזו ומה שהוא רוצה להביא למגרש. כל שחקן שעולה למגרש יודע שהוא מחוייב לקבוצה. הכל בשביל הקבוצה, להלחם בשביל הקבוצה, בשביל המועדון ובשביל האנשים פה. זה היופי בקבוצה הזו".
עמית לייבה, אחד האוהדים האדוקים ביותר של הקבוצה הוסיף: "יש התקדמות אדירה בקבוצה. הייתה לנו פתיחת עונה קצת חלשה, אבל הם התחברו בצורה מדהימה. יש כאן אווירה ביתית, ובכל משחק בית יש הרגשה מאוד טובה".
הוד בן הרצל, מאמן הפועל כפר סבא, אמר לאחר המשחק:
"רעננה שיחקה בקצב מאוד מאוד גבוה ואנחנו לא עמדנו בקצב שלהם. חד וחלק. אני יכול למצוא עשרים תירוצים, גם חוסרים של אנשים וגם אימונים חסרים, ויש גבול לכמה אפשר לסחוט את השחקנים. אבל לא נתרץ, רעננה צריכה לקבל את הקרדיט. לא היינו צריכים להופיע בצורה כל כך רכה".
שאר הקלעים לרעננה: גיל בני 12 נקודות, מייקל בריסקר 10, אלק קוברה 9, רועי נציה 6, מיכאל מושקוביץ 3.
שאר הקלעים לכפר סבא: ביירון ווסלי 16 נקודות, דאליס ג'וינר 13, איתן רוטנברג 12, אוריאל טרוצקי 9, עידו דוידי 7, יאיר קרביץ 5, יונתן רבינוביץ' 3, אפי טמיוקין 2.
בשבוע הבא תארח הפועל כפר סבא את מכבי רחובות למשחק קריטי עבורה על המקום בפלייאוף. רעננה תתארח בגליל, ותנסה לרשום הישג שיא של נצחון עשירי רצוף. לפחות לפי איך שזה נראה אתמול, זה יותר מסביר.