אמנם ברעננה עדיין מסרבים לדבר על כך בפה מלא, אבל אחרי הניצחון החשוב על מכבי פתח תקווה ופתיחת פער של תשע נקודות מהפועל אשקלון שמתחת לקו האדום, מבינים במועדון שההישארות קרובה מתמיד.
האמונה מתחזקת מכיוון שהקבוצה משחקת היטב לאחרונה, ונראית כמי שביום נתון יכולה להתמודד נגד כל קבוצה בליגה. "אפשר לומר שרק דבר בלתי צפוי ימנע מאיתנו להישאר בליגה", אמרו במועדון. "יש לנו עוד מאמץ קטן כדי להשלים את ההישארות, ואין מצב שלא נשיג את זה. כל הכבוד לקורצקי ולשחקנים על השינוי בתפיסה ובכדורגל שהוביל אותנו להיחלצות מהמקומות הקשים שהיינו בהם".
1 צפייה בגלריה
רעננה חוגגת במושבה | צילום: ראובן שוורץ
רעננה חוגגת במושבה | צילום: ראובן שוורץ
רעננה חוגגת במושבה | צילום: ראובן שוורץ
בקבוצה שיבחו את שמעון אבוחצירא על הצמד בניצחון על מכבי פתח תקווה ועל היכולת הטובה שלו בתקופה האחרונה. תשעה שערי ליגה (14 בכל המסגרות) רשומים העונה על שמו של אבוחצירא, שגם הספיק לרשום את החמצת העונה במשחק האחרון.
בקבוצה הביעו שביעות רצון מיכולתם של מוחמד כליבא, שחוזר לעצמו ומציג יכולת טובה מאוד במשחקים האחרונים, ושל רועי שוקרני, שאחרי תקופה של ייבוש עלה כמחליף והציג משחק נהדר.
"עוד לא סגרנו סופית את ההישארות, אבל אנחנו בדרך הבטוחה והברורה לשם", אומר שוקרני. "לדעתי, עוד ניצחון אחד יספיק לנו. הניצחון על פתח תקווה היה חשוב לאחר שהפסדנו בשני המשחקים האחרונים, אבל הקבוצה בסך הכל בתקופה מצוינת ונראית טוב גם במשחקים שבהם לא ניצחנו. כולם ראו דרך ומחויבות גדולה. ההפסד לפתח תקווה לפני שבועיים היה מרגיז ביותר, אבל לא חשבנו על נקמה. חשבנו רק על לקחת שלוש נקודות חשובות".
שוקרני הוסיף: "נכנסתי טוב למשחק ונהניתי מכל שנייה על המגרש. אני מאושר שהצלחתי לעזור לקבוצה שלי להשיג את הניצחון, ומקווה לראות עוד דקות על הדשא. בתקופה האחרונה לא ממש קיבלתי את ההזדמנויות, וחבל לי על כך, אבל מקבלים את המצב, עובדים קשה ומנסים להחזיר. לא שיחקתי כי הגיעו שחקנים חדשים וקיבלתי פחות הזדמנויות. היו משחקים שבכלל לא הייתי בסגל. זה לא היה קל, אבל זאת היסטוריה מבחינתי. אני מקווה שאחרי המשחק נגד פתח תקווה הדברים ישתנו קצת, ואני בטוח שגרמתי למנחם כאב ראש חיובי. עברנו תקופה קשה, אבל עשינו מסע היחלצות מרשים. מתרכזים בהצלחת הקבוצה, וכשיצטרכו אותי אתן את כל כולי".
"זה היה ניצחון חשוב מאוד, אך בשום אופן הוא עוד לא הבטיח לנו את ההישארות בליגה", אומר קורצקי. "יש עוד דרך ארוכה ועוד כמה נקודות שאנחנו חייבים לקחת כדי לעמוד במטרה. אני מרוצה מאוד מכך שאנחנו נראים כמו קבוצה שיודעת מה היא רוצה, שמגיעה למצבים ומשחקת כדורגל טוב. לא באנו לנקום על ההפסד לפני שבועיים, רצינו לשחק טוב ולנצח ועשינו את זה".
ברעננה מתפנים עכשיו להכנות לקראת חצי גמר גביע המדינה שיתקיים ביום ראשון הבא נגד הפועל חיפה (18:00, סמי עופר), בתקווה לעשות היסטוריה נוספת ולהעפיל לראשונה לגמר הגביע.
קורצקי: "אין ספק שאנחנו יוצאים לפגרה בהרגשה טובה וקצת יותר משוחררים, ובעיקר יכולים להתרכז במשימת חצי הגמר. נשים לרגע את הליגה בצד וננסה לעשות הכל כדי להמשיך במפעל הגביע. אנחנו מרגישים שאפשר בהחלט לעלות לגמר".
"ההרגשה לקראת חצי הגמר פשוט מטורפת", מספר שוקרני. "אנחנו משחק אחד מהגמר, מעמד שהרבה מאיתנו עוד לא חוו. רוצים לעלות לגמר וגם לקחת את הגביע. מה יש? אנחנו כבר כאן. בגלל המצב שלנו בליגה אנחנו מגיעים לגביע רגועים יותר ועם הרבה ביטחון".