אז אמנם, רוב שחקני הפועל רעננה מבלים את חופשת הקיץ שלהם בימים אלה ברחבי הגלובוס, אבל ההכנות לעונה הבאה כבר יצאו לדרך. במועדון החליטו לרענן מעט את הצוות המקצועי, ונפרדו מעוזר המאמן דני בונדר. גם העוזר השני, תמיר כהן, צפוי לקבל תפקיד ניהולי יותר ולא אמור להיות חלק מהצוות.
1 צפייה בגלריה
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
מי שמצטרף לקבוצה הבוגרת בתפקיד עוזרו של מנחם קורצקי הוא גל כהן, מאמנה המצליח של קבוצת הנוער בשנתיים האחרונות. כהן, שיחגוג 37 באוגוסט, סיים שתי עונות מצוינות על הקווים של קבוצת הנוער, וברעננה כמו ברעננה, ממשיכים את המסורת ומצרפים את כהן לקבוצת הבוגרים, בדיוק כפי שעשו קודם לכן עם המאמנים חיים סילבס, דודו אברהם ודני בונדר.
שנתיים מדהימות
אז כהן כבר החל לעבוד, ובימים אלה הוא וקורצקי מחפשים שחקנים שיוכלו לחזק את הפועל רעננה בעונה הקרובה. "ההחלטה לבוא לרעננה מלכתחילה הייתה בגלל הדרך שאשר ודמיאן מתווים במועדון", אומר כהן השבוע. "מקדמים כאן לא רק שחקנים שמקבלים במה, דקות וחשיפה, אלא גם מאמנים. יש הרבה דוגמאות: חיים סילבס, דודו אברהם, דני בונדר, שעברו דרך במערכת והתקדמו, וזאת אחת הסיבות העיקריות לכך שבחרתי להגיע לכאן לפני שנתיים. היו שנתיים מצוינות בנוער, הדינמיקה שלי עם ראשי המועדון טובה מאוד, ההערכה היא הדדית גם מצד דמיאן ואשר, ומבחינתי כעובד של המועדון, וזה חיבור טבעי לחלוטין".
איך אתה רואה את העבודה החדשה שלך בבוגרים? "מבחינת הקריירה שלי, זה הדבר הכי נכון לעשות אחרי השנתיים בנוער. להיות העוזר של מנחם, להשתפשף בקבוצה הבוגרת, ללמוד ולקבל כלים כדי להיות מאמן ראשי בעתיד. צריך לעשות דרך נכונה ולא לקפוץ מהר מדי. ללכת להיות מאמן ראשי כבר עכשיו לא היה מהלך נכון בעבורי. יש תהליכים וצריך לדבוק בהם. מבחינתי המעבר הוא נכון, ולעבוד לצד איש מקצוע כמו קורצקי ובחממה כמו הפועל רעננה, זה דבר נהדר. בעתיד, המטרה שלי היא להיות מאמן ראשי, ואני צריך להגיע לשם מוכן".
כהן גדל במכבי חיפה, ושיחק רוב הקריירה שלו בהפועל פתח תקוה, עם גיחות לנצרת עילית, לבני יהודה ולהפועל חיפה. הוא נאלץ לפרוש בגיל 33 בעקבות פציעה. כשתלה את הנעליים אמר שהוא מסיים בתחושת פיספוס. עכשיו הוא יכול לעשות תיקון על הקווים. "כמאמן בשנתיים שלי בנוער, הרצון והתשוקה לנצח היו גדולים יותר מאשר בימיי כשחקן", אומר כהן. "האדרנלין וההכנה עושים לי את זה אפילו יותר מהימים כשחקן. אני בטוח שאוביל את הקריירה שלי למקומות הנכונים. צריך לקבל את ההזדמנויות במקומות הנכונים כדי להצליח".
איך היית מסכם את השנתיים שלך בקבוצת הנוער? "שנתיים מדהימות. השנה הראשונה הייתה מעולה. שלושה מחזורים לסיום עוד נאבקנו על האליפות, וזה עוד בלי שחקן זר. גם השנה אני חושב שעשינו עונה טובה מאוד, כל הליגה הייתה מסובכת עם המבט לתחתית, ואנחנו כל הזמן הסתכלנו על המקום השלישי והרביעי. היה קצת פיספוס, כי יכולנו לסיים במקום השלישי, אבל היו פציעות, ושחקנים עברו לבוגרים, שזה הכי חשוב. הדבר העיקרי בשנתיים האלה הוא ששחקנים התקדמו ותפסו את מקומם בבוגרים, וזאת המטרה העיקרית שלנו. יואב תומר, בן סביר, אסף צור ועמית כהן הפכו לשחקני בוגרים לגיטימיים בליגת העל".
את כהן יחליף על הקווים בנוער זוהר קמינסקי, שהגיע למועדון לפני שנתיים מהפועל תל אביב. תחילה אימן את קבוצת נערים ג' והיה עוזרו של כהן בנוער, ובעונה שעברה עשה שנה נהדרת עם קבוצת נערים ב'. עמי וזאנה החליט לתת לו את המפתחות, וברעננה מאמינים שקמינסקי יוכל לנווט את הספינה בהצלחה.
"זוהר עבד אתי לפני שנתיים. מדובר בבחור מוכשר, חרוץ ויסודי שרוצה מאוד להצליח", אומר כהן. "יש לו קבוצה עם בסיס חזק, ואני בטוח שכמו שהנוער של רעננה היה בצמרת בשנים האחרונות, זוהר ימשיך בכיוון הזה וגם השנה הנוער ידבר חזק".
שלד חזק
כהן מביא אתו לקבוצת הבוגרים כמה שחקני נוער שאמורים לנסות להשתלב בסגל של הקבוצה הבוגרת. גיל כהן, שון קלימקין ועומר מזרחי, שסיימו גיל נוער, ורועי לוי שעדיין יכול לשחק כחריג בקבוצת הנוער, אבל יתחיל להתאמן עם הבוגרים.
מלבד שחקני הנוער שמצטרפים, ברעננה מחפשים עוד חיזוק זר. השבוע נמצא המחליף לבן והבה כאשר דויד מתיאוס, הבלם הספרדי המצוין של הפועל חדרה בעונה האחרונה, חתם בקבוצה. בנוסף, מחפש הצוות המקצועי פליימייקר על המשבצת של אור דסה שחזר למכבי תל אביב ושחקן כנף.
"אני חושב שהבסיס של רעננה טוב מאוד", אומר כהן. "יש כאן הגנה שרצה ביחד כמה שנים טובות. נכון שבן והבה עזב, אבל הבאנו את דויד מתיאוס שהוא תחליף מצוין, והיה אחד השחקנים הטובים של חדרה השנה. אני חושב שאנחנו צריכים להתחזק בעוד לפחות שתי עמדות חשובות - הקשר באמצע ושחקן הכנף. יש שלד חזק, וצריך להדביק עליו את החיזוק המתאים. יש מאמן שמכיר היטב את המערכת ויודע בדיוק מה צריך. יש כאן שקט להביא את השחקנים הנכונים ולא לעשות מהלכים חפוזים. אם נביא את השחקנים הנכונים, הקבוצה תשתדרג. אחת המטרות, ואולי המהות של רעננה, היא להמשיך ולתת במה לשחקנים צעירים, ויש תוצאות לכך".
עונת פלייאוף עליון כמו שקרה בזמנו עם חיים סילבס יכולה לחזור על עצמה, או זה היה חד-פעמי? "המועדון הפגין הישגים יפים בעבר ובהווה, וצפויים לו גם בעתיד. פעם זה פלייאוף עליון, פעם זה כמעט גמר גביע המדינה. רעננה קבוצה ותיקה ויציבה בליגה, וזה מתכון טוב להצלחות. הליגה שוויונית מאוד. להוציא שלוש או ארבע קבוצות גדולות, היתר באותו הרמה ועם אותם הסיכויים, פחות או יותר. כל אחת יכולה להפתיע לטובה. תראה את חדרה, איזו עונה הם עשו, בני יהודה עם סגל צעיר לאן הגיעו. אני חושב שתהיה לנו קבוצה חזקה, ואם אכן נתחזק כמו שצריך, הכול יכול להיות. יש עוד זמן רב לבנות ולצרף את מי שצריך. חשוב יהיה לפתוח את העונה בצורה טובה".