מחר (שישי) תמריא הפועל רעננה למחנה האימונים הטרום עונתי בפולין לקראת עונתה השביעית בליגת העל. רגע לפני הטיסה ישבנו עם המנכ"ל גיל קופר, שפותח את עונתו השלישית בתפקיד, כדי לשמוע על ההכנות של המועדון, שעבר קיץ רגוע למדי. ברעננה עשו מאמצים גדולים לשמור על רוב הסגל, והתחזקו בעיקר בגזרת הזרים. האם זה יספיק? את התשובות יספקו קורצקי וחניכיו, עם פתיחת הליגה בסוף אוגוסט.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
לפגוע בול בזרים
"השלמנו את ההכנות ב-95 אחוזים", אומר קופר השבוע. "שמרנו על השלד הקיים, וזה היה דבר חשוב עבורנו. על השלד הזה הכנסנו תוספות של זרים. בגזרת הישראלים, אנחנו מקווים לסגור עם אור דסה, ונקווה שזה ייגמר מהר. בסך הכל, אנחנו מרוצים מהקבוצה ומתחילים את המחנה בתחושה שהרוב סגור וגמור".
בגזרת הישראלים לא התחזקתם בכלל. והבה עזב ואם דסה ימשיך, הוא שחקן שכבר היה אצלכם. "אם דסה לא יסגור, נסגור עם מישהו אחר. ניסינו להשאיר את רוב הישראלים באמצעות שדרוג חוזים ומימוש אופציות, ואני שמח שהצלחנו. אם אתה שומר על אותו הבסיס, השחקנים משחקים טוב יותר יחד, מכירים ומשתפרים מעונה לעונה, ואנחנו מאמינים בדרך הזאת".
איזה לקחים הפקתם מהעונה שעברה? "קודם כל בגזרת הישראלים, עשינו מאמצים לשמור ולשמר את הסגל הקיים. לבנות על הצעירים שהוכיחו את עצמם, עם הוותיקים שמשחקים אצלנו הרבה שנים, כמו בן בנימין, עדי נמני, עידו לוי ואביחי ידין. לקח נוסף הוא פגיעה בול בזרים. הבאנו זרים צעירים עם פוטנציאל טוב מאוד. הבאנו זר ששיחק בליגה בעונה שעברה, דויד מתיאוס, כדי לא ליפול בעמדה החשובה הזאת. יוג'ין אנסה היה טוב אצלנו והוא ימשיך, ושלושה זרים חדשים, למרות שעם אחד מהם יש בעיות של דרכון ולא בטוח שנצליח לצרף אותו. נראה שעשינו רכש טוב".
יש מטרה העונה, מעבר ללשרוד בליגה? אפשר לדבר על פלייאוף עליון? "אני לא רוצה להתחייב או לצאת בהצהרות, אבל זאת יכולה להיות עונה מיוחדת מאוד, בגלל אופי הקבוצות השנה. יש שלוש או ארבע קבוצות עם תקציבים כמו שלנו ומטה, ונוכל להתמודד על מקומות גבוהים יותר. עם פגיעה בזרים, אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את הקפיצה לפלייאוף העליון".
כארם ארשיד שוב נפצע בהכנה. אתם מביאים מישהו במקומו? "תוך חודש וחצי או חודשיים הוא אמור להיות במגרשים, זה לא כזה נורא. לא צריך להביא מחליף לכל שחקן שנפצע. יש שחקנים שימלאו את החסר. בשנים האחרונות, הוא הפסיד את ההכנה ואת המחנה. הוא עשה הכנה לא טובה וסבל מפציעות, ונדע להתנהל איתו באופן שונה. השנה הוא יכול לתת עונה טובה יותר לעומת העונה הקודמת".
אתם עדיין מחכים להצעה אטרקטיבית על קייס גאנם? אם הוא הולך, יהיה לכם בור גדול בהתקפה. "אנחנו לא מחכים לכלום. מחכים ל-15 גולים שלו העונה בהפועל רעננה, ומאמינים שזאת תהיה עונת הפריצה הגדולה שלו. בשנה שעברה קייס עבד קשה ועשה התקדמות יפה. אני מקווה שהעונה השחקנים ישחקו עליו יותר, כדי לעזור לו. אנחנו מאמינים בו מאוד. יש לו יכולות גבוהות ויתרונות מנטאליים. נרוויח אם הוא יישאר העונה אצלנו, ובשנה הבאה, אם הוא אכן יפרוץ, הוא ימשיך הלאה".
בגדול, המדיניות של המועדון היא למכור שחקנים לכל המרבה במחיר. "נכון, אם תהיה הצעה על כל שחקן, ולא רק על קייס, ברור שנשקול אותה בחיוב. אנחנו מבינים את השוק, ומודעים למקום שלנו. הפלטפורמה שלנו היא לקדם שחקנים צעירים. אנחנו סוג של אינקובטור. אצלנו גדלים ומתפתחים, אחר כך יוצאים, ומי שטוב עושה מיליונים. זה ממש סטארט-אפ".
אצטדיון? שבע שנים
מה שלא משתנה ברעננה כבר כמה שנים טובות הוא נושא האצטדיון. הקבוצה שוב תנדוד ותחפש את עצמה ברחבי הארץ. הפעם היא לא תוכל לארח ברמת גן לאורך העונה כולה, ותצטרך להחליף מגרש ביתי בחודשים הקרובים.
"כרגע אנחנו מתחילים ברמת גן", אומר קופר. "לומר לך איפה נהיה אחרי? אני עוד לא יודע. אולי במושבה, אולי בכפר סבא, אולי בנתניה".
ראש העירייה הכריז בחגיגות ה-80 למועדון שהגיע הזמן שיקום אצטדיון, וכרגיל כלום לא זז. "לא מדויק. אני מקווה שדברים מתחילים לזוז. לא חשבנו שזה יקרה בחצי שנה, זה תהליך ארוך, וצריך להתאזר בסבלנות. ראש העירייה התחיל במהלך, ואנחנו מקווים שזה יוביל לדבר האמיתי. לדעתי, ייקח שבע שנים לפחות עד שיקום כאן אצטדיון".
בניגוד לשחקנים, בצוות המקצועי דווקא עשיתם לא מעט שינויים. "תפקידים לא היו מוגדרים מספיק. הכל משתנה. צירפנו גם אנליסט שייתן לנו ערך מוסף, ועשינו שינויים נדרשים לא רק בסגל, אלא גם בצוות המקצועי. תמיר כהן עבר לצד של ההנהלה, ויהיה חלק ממקבלי ההחלטות במועדון. הוא יעזור לנו בתפעול היומיומי של המועדון".
עונה שביעית שלכם בליגת העל, ועדיין לא סופרים אתכם. "ביום שאנשים יפסיקו לומר שרעננה מועמדת לירידה, זה יהיה היום שבו אתחיל לדאוג. אנחנו יודעים היטב מי אנחנו ומה היכולות שלנו. האמירות האלה רק מכניסות אותנו לכוננות. חלק מהדרייב ומהרצון הגדול שלנו להוכיח לאחרים כל שנה נובע מהדברים האלה. אני כבר מזמן לא מתייחס לכל המספידים למיניהם, אלא משתמש בזה כדי לדרבן את המערכת".