השבוע סערו הרוחות בהפועל רעננה, והפעם לאו דווקא על רקע מקצועי. על הפרק: הדחתו מהתפקיד של רוני קידר, יו"ר מחלקת הנוער זה 16 שנה.
3 צפייה בגלריה
צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
צילומים: יוגב עמרני, אסף פרידמן
בקבוצת הבוגרים הוחלט לסיים את תפקידו של קידר, ולמנות במקומו יו"ר חדש למחלקה. קידר מצדו טוען, כי מנהלי הבוגרים, ואשר אלון בראשם, אינם יכולים להדיח אותו מתפקידו, וכי היחידה שרשאית לעשות זאת היא עיריית רעננה, שאליה הוא כפוף.
החלטנו לרענן
אז מי צודק בסיפור הזה, והאם אכן יכולה להתקבל החלטה לסיים את תפקידו של קידר במועדון הכדורגל? ניסינו לבדוק את זה עם הבעלים, אשר אלון. מבחינתו, אין כאן שום מחלוקת, ומדובר בהחלטה לגיטימית, שהתקבלה על ידי הוועד המנהל של עמותת הפועל רעננה.
"רוני סיים את תפקידו במועדון", אומר אלון השבוע. "אחרי 16 שנה החלטנו לרענן את השורות. הערכנו את פועלו ואת כל מה שעשה למען המועדון. מחלקת הנוער היא חלק מהעמותה של הפועל רעננה, בדיוק כמו הבוגרים. מינינו אותו לתפקיד ב-2003, ועכשיו אנחנו רוצים להחליף יו"ר. אנחנו מברכים אותו על כל הפעילות שעשה בשנים האלה". הטענה שלו היא, שאין לכם בכלל מנדט לשחרר אותו מהתפקיד. הוא מבחינתו ממשיך כרגיל.
"שיעשה מה שהוא מבין. אנחנו שיחררנו אותו מהתפקיד, הוא אומר שהוא לא משוחרר? אין בעיה. אם לנו אין זכות לסיים את התפקיד שלו, למי יש זכות?"
לטענתו, רק העירייה יכולה לעשות את זה. "הוא היה אצל ראש העירייה. הם הבהירו לו שיש חוות דעת משפטית מפורשת, שעל פיה המנדט הוא של העמותה. אני לא מבין למה בנאדם שמחמיאים לו ועכשיו רוצים לרענן, נאחז בקרנות המזבח? כל אנשי מחלקת הנוער קיבלו הנחיות מפורשות שקידר כבר לא היו"ר, והם יפעלו בהתאם. בתקופה שלי ברעננה השקעתי במועדון 26 מיליון שקל, אז זכותי לפחות למנות את האנשים שאני רוצה, ולבצע רענון במידת הצורך".
3 צפייה בגלריה
 צילום: אסף פרידמן
 צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
אני ממשיך
קידר מצדו נחוש להמשיך בתפקידו כרגיל, והוא מסביר מדוע להחלטה של עמותת הבוגרים אין משמעות לגביו. "הם לא אלה שממנים אותי וגם לא אלה שמפטרים אותי", הוא אומר. "אני כפוף לעירייה. יש חילוקי דעות ביני לבין אשר אלון, על רקע כל מיני נושאים. אני יודע שהעירייה לא בדיוק סופרת את מה שאשר חושב. הם אלה שמעסיקים אותי ולא אף אחד אחר, אפילו אם זה בהתנדבות".
אתה אומר בעצם שאשר אלון לא יכול לפטר אותך. "הם יכולים לנסות. אני עובד בהתנדבות מלאה. מחלקת הנוער עולה לי מדי שנה 50 אלף שקל, אולי יותר".
אני עדיין מנסה להבין על איזה רקע הוחלט לסיים את תפקידך. "על רקע זה שאני מועסק על ידי העירייה ואני נאמן לה. אני לא מעוניין בעימות הזה. מחלקת הנוער של הפועל רעננה היא מפעל חיים שלי. אני לא רוצה לגרום נזקים ולפגוע. אני עושה את עבודתי בכיף ובהתנדבות".
מאוחר יותר ביקש קידר להוסיף את הדברים הבאים: "מזה 16 שנה אני משמש כמנהל מחלקת הנוער מטעם עיריית רעננה. בשנים הללו הקדשתי את כל מרצי וזמני לקידום בני הנוער בענף הכדורגל, הכל בשיתוף פעולה מבורך עם כל אגפי העירייה, לרבות אגף החינוך המשלים, הנוער ורשות הספורט, ובברכתם המלאה של כל ראשי הערים בעבר ובהווה. משימה זו שנטלתי על עצמי במחלקת הנוער, שבה השתתפו אלפי תלמידים, היא בעבורי מפעל חיים, ועיקר מימושה הוא בשילוב שבין הערכים לחינוך".
3 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
קידר מוסיף עוד: "כבר מתחילת עיסוקי הייתי, וכך גם כיום, כפוף בלעדית לראש העירייה ולמנהל רשות הספורט. כך היה מאז שנת 2006, אז עברה המחלקה מעמותת הפועל רעננה לעירייה, ולניהולה הבלעדי. בימים אלה מנסים גורמים אינטרסנטיים לחבל בהמשך עיסוקי כמנהל מחלקת הנוער, וזאת על רקע דרישתי הבלתי מתפשרת להעברת סכומי הכסף שמגיעים למחלקת הנוער בדין מגורמים חיצוניים, מדי שנה בשנה, ומשום מה מתעכבים בקופת הפועל רעננה. למען הסר ספק, אמשיך לדאוג ולפעול למען מחלקת הנוער ולמען עיריית רעננה, שאותה אני מייצג בנאמנות ובמסירות אין קץ".
שייגש לעירייה
חזרנו לאלון, כדי לבדוק איתו, מי הם הגורמים האינטרסנטיים שעליהם מדבר קידר, ובאילו סכומי כסף מדובר בדיוק. "הוא מנסה להוביל את זה לאפיק שכביכול יש סיבה שבגללה מתנכלים אליו", אומר אלון. "מחלקת הנוער מקבלת את כל מה שהיא אמורה לקבל. אין לנו בקטע הזה שום חילוקי דעות, ואף פעם לא היו. אין לי מושג על מה הוא מדבר. כנראה הוא מחפש סיבה, ואני לא מבין את זה. אנחנו באמת עושים לו כבוד". עוד הוסיף אלון: "הפועל רעננה פועלת כדת וכדין, לפי כל החוקים והתקנות. עמותת הפועל רעננה החליטה לסיים את תפקידו של קידר. אנחנו מודים לו על העשייה. אנחנו מבינים שזאת בשורה לא קלה עבורו, אבל הוא צריך להבין שתמיד יש חילופים ורענונים בתפקידים האלה".
ואם בעירייה יחליטו שהם רוצים אותו כנציג שלהם במחלקה? "אין לנו שום בעיה עם זה. אנחנו כעמותה החלטנו לסיים את תפקידו, ולהביא מישהו אחר. אם אתה חושב שאתה נציג של העירייה, תקבל מנדט מהם. אני לא רואה את זה קורה, אבל אין לי בעיה עם זה. אם הוא רוצה להמשיך לפעול למען הנוער בעיר, הדרך פתוחה בפניו לגשת לעירייה, ואם הם ירצו שרוני יהיה מנהל מחלקת הספורט העירונית, אני אשמח מאוד, אבל זה כבר עניין שלהם".
מחזיק תיק הספורט בעיריית רעננה, רחמים שלום, מסר בתגובה: "לפי חוות הדעת שקיבלנו מהיועצת המשפטית, עמותת הפועל רעננה היא גוף פרטי. הם מינו את רוני קידר, והם פיטרו אותו".