את הדקה ה-66 במשחק של הפועל רעננה מול בית"ר ירושלים, עמית כהן לא ישכח כנראה לעולם. מבצע התקפי משולב עם אור דסה, שהסתיים עם חיתוך שלו לימין ובעיטה מדויקת מ-15 מטרים היישר לפינה השמאלית של איתמר ניצן. מגן עם ביצוע נהדר שלא היה מבייש אף חלוץ ברעננה.
בסופו של דבר היה זה שער הניצחון של רעננה, שהביא לה שלוש נקודות יקרות, ולא פחות חשוב, ניצחון גדול על קבוצה שהייתה בטוחה שהיא באה למושבה כדי לדפוק כרטיס ולנצח בקלילות.
1 צפייה בגלריה
 כהן (מימין) חוגג עם ידין, לוי ואנסה. "התרגשתי מאוד אחרי השער" | צילום: באדיבות המועדון   
 כהן (מימין) חוגג עם ידין, לוי ואנסה. "התרגשתי מאוד אחרי השער" | צילום: באדיבות המועדון   
כהן (מימין) חוגג עם ידין, לוי ואנסה. "התרגשתי מאוד אחרי השער" | צילום: באדיבות המועדון  
למדנו מהנאיביות
זה אמנם לא שער הבכורה של כהן בליגת העל, הוא כבר הבקיע אחד יפה לא פחות מול מכבי חיפה במדי הפועל חדרה, אבל הפעם זה היה שער ניצחון מתוק מאוד.
"לא היה קל להירדם בלילה אחרי המשחק הזה. האדרנלין זרם. זה היה רגע מרגש מאוד בעבורי", אומר המגן, שחזר הביתה לרעננה לאחר עונת השאלה בחדרה. "זה היה מטורף. התרגשתי מאוד, אבל כמובן השתדלתי לעכל מהר את מה שהיה, ולהמשיך הלאה, כי האתגרים הבאים כבר לפנינו וצריך לחזור לקרקע מהר. אבל באמת שזאת הייתה הרגשה מדהימה שאי אפשר לתאר במילים. במיוחד כשאני משחק כמגן ולא יוצא לי לכבוש הרבה שערים, אז להבקיע שער חשוב כזה, ברור שהתחושה היא פנטסטית. זה היה ניצחון ענק על בית"ר, וזה כמובן מוסיף להתרגשות".
מה עובר עליך בשניות שאחרי הגול?
"אחרי הגול לא שמעתי שום דבר. אתה מנותק מהעולם ומרגיש כאילו רק אתה כאן. זה היה כיף גדול. זה שער שני שלי בליגת העל. בעונה שעברה הבקעתי שער עם חדרה כשניצחנו את מכבי חיפה, אבל הפעם זה אחרת, כי זה שער ניצחון".
אחרי המשחק נגד מכבי חיפה, שממנו חזרו הרעננים מסמי עופר בתחושת החמצה גדולה, הגיעו שחקניו של מנחם קורצקי למשחק הבית הראשון שלהם בעונת 2019/20 (והראשון במושבה, אחרי המעבר מרמת גן), כשמולם מתייצבת בית"ר ירושלים עמוסת הכוכבים והציפיות.
"יכולנו לקחת את המשחק מול חיפה לשני כיוונים", מסביר כהן. "אחד של באסה ודיכאון, כי היינו טובים והמשחק היה בידיים שלנו ולא קיבלנו בסוף אפילו נקודה, או לקחת את זה למקום הנכון. בסמי עופר הבקענו שלושה שערים, שיחקנו טוב, תקפנו, שלטנו בדקות מסוימות. בנוסף, למדנו מהנאיביות שאפפה אותנו בדקות ההכרעה מול חיפה. את כל זה הבאנו למשחק נגד בית"ר, וזה עבד מצוין. בית"ר הגיעו בלחץ גדול. ידענו שאם נשמור על שקט נכניס אותם לעוד יותר לחץ".
לא משתגעים
בקיץ דיברו בקבוצה על כך שבעונתה השביעית בליגה, אפשר לנסות לכוון מעט גבוה יותר. אמנם מדובר רק בשני משחקים, אבל נכון לעכשיו, רעננה מודל 2019/20 התקפית הרבה יותר משנים עברו. האם מדובר בהתלהבות של התחלה, או במגמה שתימשך לאורך העונה כולה?
"מבחינת איכויות, הסגל נבנה העונה בצורה כזאת שאפשר יהיה להחזיק יותר בכדור, ליזום ולתקוף", מנתח כהן. "עבדנו על זה בקיץ. רצינו להראות קבוצה התקפית שלא חוששת, ואני חושב שרואים את זה על המגרש. אנחנו יוצאים קדימה הרבה, וגם כבשנו כבר חמישה שערים. אני מאמין שזה מה שנראה מרעננה העונה".
אפשר לדבר על שחזור הפלייאוף העליון שרעננה עשתה לפני כמה שנים?
"אחרי ההפסד לחיפה לא דיברנו על ירידת ליגה, ואחרי הניצחון מול בית"ר לא נדבר על פלייאוף עליון. המטרה הראשונית שלנו היא קודם כול להישאר בליגה. נכון שיש בכדורגל עליות וירידות ואחרי ניצחונות יש אופוריה, אבל כולם כאן עם הרגליים על הקרקע, לא משתגעים, ורוצים להמשיך במגמה חיובית".
כהן (עוד חודשיים יחגוג 21), הוא עוד תוצר מוצלח של מחלקת הנוער הנהדרת של הפועל רעננה. בקיץ שעבר הצוות המקצועי החליט שהוא לא מספיק בשל, וכהן נשלח לעונת השאלה בהפועל חדרה.
"כיף לחזור הביתה, לכל החברים ולמועדון החם שגדלתי בו מתחילת הדרך. החזרה הייתה הכי טבעית בעולם", אומר כהן.
כהן משחק עם רגל ימין באגף שמאל, וכמובן יכול לשחק גם בצד ימין. במחלקת הנוער הוא שובץ בעיקר כשחקן כנף קדמי, עד שעמי וזאנה ודודו אברהם החליטו למשוך אותו מעט אחורה לעמדת המגן.
קורצקי נותן לך את המפתחות.
"אני מרגיש בטוח בעצמי. התקדמתי, ואני שמח שאני מקבל ממנחם את הקרדיט. אני צריך להחזיר כמה שאני יכול. בינתיים הולך לי טוב, ושרק יימשך ככה. כבר למדתי שברגע שאתה מקבל את ההזדמנות, אתה צריך לקחת אותה בשתי ידיים, כי אתה לא יודע מה יקרה בהמשך. אני צריך להוכיח את עצמי כל פעם מחדש".
היום (שישי) יטוס כהן עם הנבחרת הצעירה לקזחסטן. שם ישחקו ביום שלישי במסגרת מוקדמות היורו. "חשוב מאוד להתחיל את הקמפיין ברגל ימין", אומר כהן. "נקווה לנצח שם. יש לנו נבחרת טובה שרוצה להעפיל לאליפות אירופה. יש לנו בית לא קל עם ספרד, שהיא כמובן מעל כולם, אבל יתר הנבחרות הן ברמה שלנו והמטרה היא לסיים במקום השני".