השקט התעשייתי, שאליו הורגלנו במכבי רעננה בשנים האחרונות, הופר לפני כמה חודשים בפיצוץ גדול. הכל החל, כזכור, במו"מ חשאי שקיימו ראש העירייה חיים ברוידא והמנהל הארגוני של המועדון, ערן טסל, מול הבעלים של מכבי חיפה, ג'ף רוזן, במטרה לעניין את רוזן ברכישת המועדון הרענני.
כשהדברים דלפו, החליטה יושבת הראש של רעננה, זיוה לב דגן, לנקוט צעד יוצא דופן, והחזירה את המפתחות, במחאה על כך שהדברים התנהלו מאחורי גבה. המו"מ עם רוזן התפוצץ, ומאז התנהל המועדון בלי יו"ר.
1 צפייה בגלריה
טסל השבוע. "ממש לא רציתי שזיוה תלך" | צילום: יאיר שגיא
טסל השבוע. "ממש לא רציתי שזיוה תלך" | צילום: יאיר שגיא
טסל השבוע. "ממש לא רציתי שזיוה תלך" | צילום: יאיר שגיא
יותר אחריות
בשבוע שעבר החליט ראש העיר ברוידא למנות לתפקיד את טסל, שהפך לאיש החזק במועדון.
"שמחתי והתרגשתי לקבל את התפקיד", אומר היו"ר החדש. "באופן טבעי מדובר ביותר אחריות, אבל בפועל עשיתי במהלך השנים בתפקידי במועדון לא מעט דברים כאלה, גם במחלקת הנוער וגם בבוגרים. יש כאן צוות שלם ואנשים שעוזרים. מאיר ברנשטיין ואלה ביאר מרשות הספורט, וכאן במועדון רון נווה המנהל המקצועי, ורמי איווניר מנהל הקבוצה. מובן שאני חייב תודה למי שמינה אותי, חיים ברוידא ורחמים שלום".
זאת הייתה סאגה ארוכה, מאז שזיוה החליטה לעזוב. למעשה, לא היה מי שינהל בפועל את המועדון.
"כשהתקבלה החלטה לא ללכת לשיתוף פעולה עם ג'ף רוזן, בגלל המתכונת שהוא רצה — לעשות את הדברים לבד, שאגב זה בניגוד למה שדובר עליו בהתחלה, באותו הרגע היה ברור שחייבים להתקדם. חיכינו לתשובה מראש העירייה בנוגע למצב ולאיוש תפקיד היו"ר. בינתיים התחלנו לעבוד, כי גם ככה אנחנו באיחור. סגרנו עם אבנר יאור והתחלנו לצרף שחקנים".
אתה נכנס לנעליים הגדולות של זיוה. יצא לך לדבר איתה מאז?
"מאז שהעניין עם ג'ף רוזן התפוצץ וזיוה החליטה לעזוב, לא יצא לי לדבר איתה. אני אכן נכנס לנעליים הגדולות שלה. היא שימשה בתפקיד הרבה זמן, ארבע שנים, ועשתה עבודה טובה. אני מניח שיש דברים שהיא עשתה טוב ממני, ואני מקווה שאצליח לעשות דברים אחרים לא פחות טוב. את כל מה שהיא עשתה למען המועדון אי אפשר לקחת ממנה".
אתה מצטער על כל מה קרה איתה?
"זה היה מצב לא נעים. ממש לא רציתי שהיא תלך, ואמרתי לה את זה בשיחה האחרונה שלנו, שהיא הייתה צריכה לחכות ולא לעזוב. אני יכול להבין מאיפה זה נובע, אבל הנה, העסקה עם ג'ף לא יצאה לפועל, והיא הייתה יכולה לחכות ולהיות עד היום בתפקיד. לא הסכמתי איתה, אבל אני מכבד את זה".
יש מי שיגיד שזה מקרה קלאסי של הרצחת וגם ירשת. גם ניהלת מו"מ בחשאי וגם לקחת לה את התפקיד.
"אני מבין את המצב ואת התחושות הלא-נעימות, אבל צריך לזכור שהשאיפה הייתה שג'ף רוזן יהיה כאן, ואני לא הייתי אמור להיות היו"ר. הסיפור עם רוזן היה משהו מעליי ומעליה, ולמען מכבי רעננה. היו אנשים שהבינו וקיבלו את זה, ולצערי היא לא ראתה את הדברים בצורה הזאת".
מה חשבת? שעושים לה דבר כזה מאחורי הגב והיא לא תיפגע?
"בפן האישי, כשהמו"מ התחיל היה לי ברור שברגע שזה ייצא החוצה, גם אם זה יקרה כשהדברים כבר סגורים, היא תיפגע מכך, אבל אני חושב שבסופו של דבר מכבי רעננה זאת לא הקבוצה שלי ולא שלה. הקבוצה היא של העירייה, ואני בטוח שהיה נכון לנסות לעשות את המהלך הזה. גם בהמשך ננסה להביא מישהו עם ממון רב כדי לעזור למועדון".
איחוד? ממש לא
רעננה תפגוש השנה אחרי שנים רבות את השכנה בני הרצליה, שתשחק גם היא בליגה הלאומית.
"איחוד? זה ממש לא על הפרק", אומר טסל. "גם בבני הרצליה לא רוצים את זה. למרות הביקורות על הירידה, יש להם את הקהל ואת הזהות שלהם, וכך גם לנו. ראש העירייה שלנו ממש לא בעד רעיון האיחוד, ההיפך. הוא תמך בפירוד גם כשהיה באופוזיציה. זה לא יקרה".
אז איחוד מחודש לא יהיה כאן, אבל השתיים ייפגשו לדרבי שרוני כבר במסגרת הסיבוב הראשון של גביע המדינה. המפגש הבא בין רעננה להרצליה ייערך במחזור השלישי של הלאומית.
"הדרבי חוזר, זה יהיה כיף וייצור עניין אצלנו ואצלם. זה טוב וכיף שיש בספורט משחקים כאלה", אומר טסל.
בהרצליה בונים קבוצה לעלייה.
"לפי מה שאני מבין, הם יעמידו את התקציב הכי גבוה בלאומית, ואין ספק שתהיה להם קבוצה חזקה וטובה, שתהיה פייבוריטית ברורה לעלות ליגה. מצד שני, אין חוקים לדברים האלה. תראה את מכבי חיפה בעונה שעברה, שלא היה ברור לאן הם הולכים, ועלו ליגה בסופו של דבר. מנגד, תראה את רחובות, שחשבו שהם עולים ליגה ובסוף סיימו בארצית".
טסל נולד ברמת גן, והחל את הרומן שלו עם הכדורסל ביציעי אולם "זיסמן", שם גדל כאוהד שרוף של מכבי ("הייתה אז קבוצה מפחידה עם ארל וויליאמס, מייק קרטר, קני סימפסון ואפי, שהיה כמובן צורח על הקווים"). במקביל ביקר בתדירות גבוהה ביציעי אצטדיון וינטר הסמוך, והפך גם לאוהד של הכח רמת גן.
אחרי כמה שנים ביציע, צורף למועדון הרמת גני. ב-2006 הגיע לרעננה לאחר שרן אשר, שאימן את הנוער ברמת גן, המליץ עליו בחום. מאז 13 שנה מכהן טסל בתפקידים שונים ברעננה.
"עזבתי את מכבי רמת גן בדיוק בתחילת הסוף של המועדון. הרגשתי שזאת הזדמנות לשנות אווירה והגעתי לרעננה. מההתחלה התאהבתי במקום והרגשתי בבית", אומר טסל.
מה יהיה אתכם העונה? שוב תפרקו את כולם ותתרסקו בפלייאוף?
"אולי העונה נעשה משהו הפוך. תהיה לנו קבוצה צעירה, רעבה וטובה. אין ספק שהזרים ישפיעו מאוד. אני מאמין מאוד באבנר יאור. הוא הוכיח את עצמו בשנים האחרונות ברחובות, וגם אצלנו בעונה שעברה. יש לו עין מצוינת לשחקנים. הוא מנתח דברים ברמה גבוהה מאוד".