"משוויץ לליגה הלאומית", כך דווח בחודש ספטמבר האחרון בכותרות הספורט עם החתמתו המפתיעה של הרכש הטרי של הפועל רעננה, החלוץ מוחמד "מידו" בדארנה, שנחת הישר מקבוצת וינטרטור מהליגה השוויצרית השנייה, בשורותיה רשם 13 הופעות ליגה בלבד ולא כבש אפילו שער אחד.
1 צפייה בגלריה
בדארנה. "מאז אלדד אנחנו יותר מדויקים בעמדות"
בדארנה. "מאז אלדד אנחנו יותר מדויקים בעמדות"
בדארנה. "מאז אלדד אנחנו יותר מדויקים בעמדות"
(צילום: ראובן שוורץ)
"בשוויץ פחות הלך לי", מודה בדארנה (25) ומשתף על מה שקרה בקדנציה הקצרה מעבר לים, "ציפיתי לשחק הרבה יותר, בטח בגילי, אבל זה לא קרה".
תסביר.
"בהתחלה היתה לי סבלנות, אבל כשראיתי שזה לא קורה והפכתי להיות על תקן מחליף, החלטתי שאני רוצה למצות את עצמי במקום אחר, ואז באה גם הקורונה שהחזירה אותי לארץ לארבעה חודשים וכבר החלטתי לחזור לגמרי".
עד כמה באמת השפיעה עליך הקורונה?
"כמו על הרבה כדורגלנים, עבדנו מרחוק בזום ובפיקוח תחת תוכניות אימון שבועיות תוך שמירה על ההנחיות. ברור שעדיף להתאמן על דשא ובמתחם אימונים, אבל השתדלתי לעשות כמה שאפשר על מנת להישאר בעניינים".
ונחזור רגע לשוויץ. לא יכולת להגיע שם לרמה גבוהה יותר?
"היו לי הצעות מליגת העל אבל לא הסכימו לשלם לי את מה שדרשתי כדי להתפרנס בכבוד. הרגשתי שרעננה רוצה אותי מאוד. הם גם הציעו לי שכר מכובד מאוד ואתגרו אותי בפרויקט של עליית ליגה שרציתי להיות שותף בו. אני שמח שזאת הייתה הבחירה שלי".
מה ההבדל ברמות בין שוויץ לליגה לאומית בישראל?
"ההתנהלות של רעננה דומה להתנהלות של קבוצת צמרת בישראל. הם מקצוענים מאוד וזה כולל תנאים מצוינים לשחקנים, מתקנים, חדרי הלבשה וכושר וכל מה שמסביב ששווה לרמה אירופאית לכל דבר. כשראיתי את כל זה הייתי בהלם".

רעב להצלחה

בדארנה שכאמור, התפשר בסופו של דבר על ליגה לאומית הצהיר במעמד החתימה ברעננה: "אני מבטיח לתת את המקסימום כדי להגשים את המטרה של הקבוצה ולעלות לליגת העל". בנוסף, דאג להבהיר לצוות המקצועי אז ברשותו של המאמן גל כהן כי מתוך הניסיון שלו שכלל את וינטרטור, בני סכנין (ממנה גם הושאל לתקופה לעירוני ראשון לציון והפועל איכסל), הוא מתכוון לקחת על עצמו מנהיגות ואחריות להוביל את הקבוצה חזרה לליגת העל. בינתיים זה די מצליח לו עם חמישה שערי ליגה ושער בגביע. "כמובן שאני שואף להבקיע כמה שיותר. אני תמיד רעב להצלחה ועובד קשה כדי שזה יקרה. מה שחשוב שרעננה תנצח ותצבור נקודות ולא משנה אם אני אבקיע או מישהו אחר".
אתה לא מרגיש פספוס שאתה לא משחק בליגת העל?
"ועוד איך. יש לי מקום בליגת העל ואני מאמין שאם היו נותנים לי מזמן את הבמה הייתי מוכיח את זה. לא ראו אותי מספיק ולא קיבלתי את הצ'אנס ולכן אמרתי שאצא לחו"ל ואוכיח מה אני שווה. בסוף זה פחות הצליח".
ומה לגבי סכנין עיר הולדתך? לא היה לך שם מקום העונה?
"אלה היו השיקולים שלהם. בינואר שעבר קיבלתי מהם הצעה, אבל זה לא הסתדר. אני לא מצטער על כך. אני מאמין שאם משהו מגיע לך הוא יגיע עד אליך".
יש סיכוי שסכנין ורעננה יתחלפו בסיום העונה, אתם תעלו לליגת העל והם ירדו ללאומית?
"אני מתרכז בקבוצה שלי ובהצלחה שלה. המטרה היא קודם כל להשתלב בפלייאוף העליון ומשם להתקדם. אני לא יודע מה קורה בסכנין, אני תקווה שהם ישרדו בליגת העל".
ומאיפה הכינוי "מידו"
"כששיחקתי בקבוצת נערים של מכבי חיפה שיחק איתנו שחקן מוכשר בשם נידו היה לו ולי שיער ארוך ומשם זה זרם ותפס תאוצה ועד היום נשאר הכינוי".
מה עשו חילופי המאמן לרעננה?
"גל מאמן טוב ובחור מקסים, אבל פשוט לא הלך לנו בתקופתו. אלדד בא וסידר אותנו יותר ומאז אנחנו יותר מדויקים בעמדות".
אם לא תעלו ליגה זה ייחשב לכישלון?
"יש פה סגל טוב שלא התחבר בהתחלה, עדיין יש זמן לתקן ואין סיבה שלא נעשה את זה. מוקדם לסכם ולהצהיר מה יקרה אם...".
אומנם קורונה ואין כניסה לקהל אבל אתה מודע לכמות הקהל הקטנה של המועדון כן?
"היתרון הוא שאוהדי רעננה לא יצטרכו לריב כשיחזירו את הקהל תחת מגבלה ורובם יוכלו להגיע למשחקים. אני כבר רוצה לראות אותם ביציעים, אין לי ספק שזה ידחוף אותנו קדימה".
איפה נראה אותך בעונה הבאה?
"עם רעננה בליגת העל ומשם להגיע לטופ".