חודש דצמבר האחרון בהפועל רעננה, אז ממוקמת במקום העשירי בליגה הלאומית כשבמאזנה 16 נקודות מ-39, מחליטה לבצע זעזוע בעמדת המאמן ובמקום המאמן גל כהן נזעק לעמוד על הקווים המאמן אלדד שביט שבעונה שעברה העלה את בני סכנין לליגת העל בחזרה. "ההחלטה לחתום ברעננה הגיעה מתחושת בטן", אמר שביט לאחר החתימה ברעננה והסביר: "אני שלם עם ההחלטה, רעננה היא המקום הטוב עבורי".
1 צפייה בגלריה
אלדד שביט
אלדד שביט
אלדד שביט
(צילום: אביהו שפירא)
הציפיות ברעננה היו גדולות אך התוצאות לא היו בהתאם ואותה רעננה שנפרדה בתום העונה שעברה מליגת העל אחרי שבע עונות רצופות ושמה לעצמה כמטרה לשוב בחזרה לליגת העל, הבינה שבפועל הדברים שונים והמטרה של עליית ליגה הפכה למטרה להישאר בליגה. "כל דבר יישמע כתירוץ לחוסר ההצלחה", מבהיר המאמן שביט. "המועדון צריך לעשות חישוב מסלול מחדש וזה דברים שקורים".
כשהגעת דמיינת שזה יקרה?
"בחלומות הכי שחורים שלי לא חלמתי להיות במצב הזה. הערכתי את המצב בצורה אחרת לחלוטין והיא היתה שונה לגמרי, אבל זאת כרגע העובדה. אם כל השנה היינו במקום 11-12-13 כנראה שזה המקום הטבעי שלנו בעונה הזו".
מה לא עבד העונה ברעננה?
"הרבה דברים, בעצם שום דבר לא עבד כמו שצריך. אם אשים את האצבע על הבעיה העיקרית אני אגיד שהקבוצה (לא המועדון) לא עשתה את ההתאמות ולא יישרה קו עם מה שהליגה הלאומית מצריכה. זאת ליגה שונה ואין לה קשר לליגת העל".
יש דוגמא לחוסר ההתאמה שאתה מדבר עליה?
"כל פעם שהיה ניצחון חשבו שהנה רעננה חוזרת לעצמה ואז הופ, שוב קיבלנו סטירה. חוסר ההתאמה לליגה שם אותנו כל פעם מחדש במקומות הנמוכים בטבלה".
לא היה ראוי לצרף איש מקצוע בקטע המנטאלי אולי?
"לא. זה כל פעם נראה שהנה אנחנו יוצאים מזה, בטח כשהבקענו הרבה שערים במיוחד בשבועות האחרונים, הצגנו כדורגל טוב, אבל יש בנו רכות וזה מה שאסור שיקרה בלאומית. זה משהו שורשי ועמוק. חייבים להשאיר את המועדון בליגה ואחר כך לעשות דברים דרמטיים, כי מה שהתאים ל-2014 כבר לא מתאים ל-2021".
אמנם לא אתה בנית את הקבוצה אבל בהמשך הגיע חלון העברות.
"עשינו שינויים טובים טובים. אין לי טענות, קיבלתי מה שרציתי ואני חושב שהצלחנו לתקן, אבל נפצעו לנו שחקנים משמעותיים שפגעו לנו באיזון, היו הרחקות וכל שבוע משהו אחר שגרם לאילוצים בסגל, אבל שוב זה תירוץ. לכל משחק מגיעים כדי לנצח את הקבוצה היריבה".
מדברים על חוסר מחויבות של השחקנים שנראים לעיתים כבויים.
"אני לא חושב שהשחקנים כבויים. חוסר המחויבות הוא גם תוצאה של חוסר התאמה לליגה. כשמדברים לאומית מתכוונים לליגה של מלחמה וטירוף ואצלינו הלך הרוח הוא 'בוא נשחק יפה ונניע'. זה אולי גורם לך להיראות טוב מהיריבה, אבל לא מביא תוצאה".
לא עלו לך מחשבות להתפטר?
"אני לוקח את כל האחריות על עצמי על אף שכולם יודעים שעד שמגיעים למאמן יש הרבה אנשים בדרך שהאחריות היא גם עליהם, אבל אני רב החובל של הדבר הזה. לא עלו לי מחשבות להתפטר, אבל אני מאוד מאוכזב מהסיטואציה ולצד זה מאמין בעצמי וגם בשחקנים כדי להביא בסופו של דבר את המועדון לחוף מבטחים".
בטח תעדיף לשכוח את העונה הזאת?
"לא. מכל עונה לומדים. כמובן שלא לזה פיללתי. אני מאוד מעריך, אוהב ומאמין במועדון הזה. אני בטוח שבמהפכה אמיתית הוא יחזור לימי הגדולים".
אחרי ההצלחה האדירה בסכנין הרזומה שלך נפגע.
"לא יודע. הכל נזיל ודינאמי, כך שאתה ב-2021 נכשל ואחר כך עד 2025 עושה הצלחות מטורפות. זה פחות מדאיג אותי. נכון, לא הצלחתי למנף את ההצלחה, אבל כרגע לנגד עיניי עומד אך ורק המועדון. עם הקריירה שלי אני אסתדר".
ואיפה נראה אותך על הקווים בעונה הבאה?
"לא יודע. אני חושב שרעננה זה מועדון מצוין. אני לא מוצא מאמן בסדר גודל של הליגה הלאומית שלא היה רוצה להיות ברעננה".