בחודש אפריל האחרון הודיע בהפתעה מוחלטת אלירן חודדה כי הוא מתפטר מתפקידו כמאמן הפועל אכסאל. במועדון ניסו לשנות את הגזרה, במיוחד לאור זה שחודדה הוביל את הקבוצה מליגה א' לליגה הלאומית שנה קודם ובעונה לאחר מכן הפך את הקבוצה לאחת מהפתעות הליגה עם הישג של מקום שישי בפליאוף העליון, אבל חודדה היה נחוש. "החלטתי לסיים את דרכי במועדון לאור חילוקי דעות מקצועיים עם ההנהלה לגבי המשך העונה", הסביר, "ואני עם הפנים כבר לאתגר הבא. אני מודה לאכסאל על שנתיים מהנות ומאחל להם בהצלחה בהמשך הדרך".
1 צפייה בגלריה
אלירן חודידה. "מאמין באיכויות שלי ושל הצוות"
אלירן חודידה. "מאמין באיכויות שלי ושל הצוות"
אלירן חודדה. "מאמין באיכויות שלי ושל הצוות"
(צילום: אלעד גרשגורן)
וכשחודדה (39), כדורגלן עבר שעוסק ביומיום גם כמתווך נדל"ן בצפון, דיבר על האתגר הבא הוא לא תיאר לעצמו שזה יקרה תוך חודש עם שיחת טלפון שקיבל מראשי הפועל רעננה שהציעו לו את משרת מאמן הקבוצה במקומו של אלדד שביט שעזב. ברעננה מקווים שחודידה יצליח להחזיר את המועדון לקדמת הבמה ואולי אפילו בחזרה לליגת העל. חודידה כמובן נענה מיד. "הסכמתי מיד. אני שמח שזה יצא רעננה כי זה מועדון שהיה אחד מהאפשרויות המועדפות עליי. מועדון בסטנדרט של הליגה הלאומית הוא מאוד גדול".
מהן המטרות שהציבו בפניך במעמד החתימה?
"בשלב הראשון להתברג בפלייאוף העליון. עדיין לא גיבשנו את כל הסגל ולכן אנחנו לא יכולים עדיין לצאת בהצהרות".
מה הדרך שלך כדי שזה יקרה?
"לעשות קבוצה טובה ומאוזנת, שמשחקת כדורגל התקפי ושמח. כל אלה הם באחריותי כמאמן, ואני עובד קשה כדי שזה יקרה".
מה אתה מביא איתך שקודמך לא?
"אני לא יודע מה עשו לפניי ברעננה. אני רוחש כבוד לכל מי שעבד והיה איש מקצוע טוב. אני יודע מה אני מביא. אני מביא אנשים טובים לרעננה כדי שיהיה לנו גם חדר הלבשה בריא ועל זה נלביש כדורגל טוב. אני מאמין בכדורגל שמשוחק יפה, פתוח. כשבאים לשחק כדורגל צריך לבוא ממקום של הנאה. אחרי שנעבוד קשה בכל השבוע נרצה לבוא ביום שישי למשחק וליהנות מהקבוצה, מהמשחק ומהדרך ולא לבוא למשחק לבעוט כדור למעלה גבוה ולהסתגר. זאת לא הדרך שלי.
"אני מאמין שצריך להיות ממושמעים, טקטקיים ומסודרים, אבל כשהכדור אצלנו לשחק כדורגל שהוא כדורגל אמיתי. מרגל לרגל עם הנעת כדור מסודרת ושחקנים שמצטרפים להתקפה. שיהיה כיף בסוף".
מה השינויים המתוכננים?
"בגדול אנחנו משאירים את שחקני הבית שיהיו כבסיס ועל זה נלביש שחקני רכש. אפשר להגיד ששמונים אחוזים מהקבוצה של השנה שעברה יוחלפו".
ואיך מחזירים את הקהל?
"אנחנו רוצים שתהיה קבוצה שכיף לבוא לראות אותה משחקת כדורגל, שרוצה בכל משחק ובכל מגרש לנצח ואני מקווה שהאוהדים יתחברו לכך".
זו השנה השלישית שלך כמאמן. חושב שזה מספיק כדי לעמוד במטרה?
"בשנה הראשונה אימנתי באיכסאל ועלינו מליגה א' ללאומית. בשנה השנייה כולם ציפו שנרד ליגה והצלחנו להגיע לפלייאוף העליון. אני מאוד מאמין באיכויות שלי ושל הצוות שעובד איתי. אחרת לא הייתי בא כל יום ומבזבז זמן נסיעה מטבעון לרעננה".
מה אתה מאחל לעצמך כמאמן העונה?
"ליהנות. שכל מי שנמצא בהפועל רעננה יהיה עם חיוך על הפנים מתחילת העונה עד סופה ואם זה יקרה נעמוד במטרות שלנו".