עירוני רעננה הודיעה לפני מספר שבועות על החתמתו של רביב לימונד הגארד בעל הרזומה המרשים. לימונד הוא בוגר מחלקת הנוער של אליצור נתניה וכיכב בעברו בנבחרת ישראל ובקבוצות צמרת כמו עירוני ר"ג, הפועל ירושלים, עירוני נהריה, לה מאן, מכבי והפועל ת"א, מנורקה באסקט ס.א.ד, עירוני אשקלון ועירוני נס ציונה איתה זכה בעונה החולפת ביורופקאפ. ברעננה בטוחים כי הוא יביא מיכולתו ומניסיונו במטרה להעלות את המועדון על דרך המלך.
1 צפייה בגלריה
לימונד השבוע בביתו בבאר יעקב
לימונד השבוע בביתו בבאר יעקב
לימונד השבוע בביתו בבאר יעקב
(צילום: עוז מועלם)

שחקן ומאמן

לימונד (36, 1.91), שנחשב בעונת 2020/21 לקלע הפעיל המדורג במקום הגבוה ביותר בקלעי כל הזמנים (22), יפתח את העונה בליגה הלאומית בשורות רעננה, שם גם ישמש בתפקיד מאמן במחלקת הנוער. "אני לא רואה את זה כירידה", מבהיר לימונד לגבי הצטרפותו לליגה הלאומית וממשיך: "אני בסך הכל מאוד שמח להמשיך לשחק כדורסל. זה המשחק שאני אוהב ומאוד רוצה להמשיך לשחק אותו ומאידך אני גם רוצה להתפתח לעוד כיוונים בכדורסל, וברעננה יש לי את המרחב לעשות את זה. אני חושב שהשילוב בין השניים הוא אופטימלי עבורי".
היו לך הצעות מליגת העל?
"לא כל כך בדקתי בליגת העל, זה לא עניין אותי. יותר עניין אותי למצוא מקום שאוכל לשחק בו כדורסל וגם לפתח את הצדדים האחרים שיש לכדורסל להציע, קרי לאמן במחלקת הנוער ולכן לא ממש כיוונתי לשם. כן היו הצעות מהליגה השנייה".
ולמה דווקא רעננה?
"ההצעה מרעננה הייתה הכי אטרקטיבית. זה מועדון שאני מאוד מעריך. מועדון שילך ויצמח ויהיה טוב יותר ואני מאוד שמח להיות חלק מזה".
גדלת בנתניה, היא חזרה לליגת העל, טבעי היה שתחזור הביתה לא?
"תמיד אני שם לעצמי חוק להתרכז איפה שאני נמצא, להיות מאה אחוז ולתת מעצמי מאה אחוז. אני מאוד שמח בשביל נתניה שעלתה ליגה, אבל אני כל כולי עכשיו ברעננה".
שילוב משחק ואימון במחלקת הנוער מרמז לבאות מבחינת העתיד?
"האימון הוא דבר שמעניין אותי מאוד. מעניין אותי לעבוד עם ילדים ובחורים צעירים, לעזור להם להתפתח ולהפוך אותם לשחקני כדורסל טובים יותר מכל הבחינות. הייתי שחקן לאורך הקריירה ועכשיו מסקרן אותי ואני באמת רוצה כבר לראות מי זה רביב לימונד המאמן ומה היכולות שלי בתחום האימון. זה משהו שאני מאוד מצפה לו".
הציפיות ממך גבוהות מאוד ברעננה. אתה מוכן לאתגר?
"אנחנו כקבוצה רוצים מאוד להצליח וגם אני באופן אישי. עבורי הצלחת הקבוצה תהיה הצלחה שלי וזה מה שעומד לנגד עיניי. יש לי הרבה ניסיון. שיחקתי ברמות הכי גבוהות בארץ וגם באירופה ואני יודע איך לעזור גם מקצועית וגם בחדר ההלבשה. יש בקבוצה שחקנים צעירים ומוכשרים תהיה לנו עונה מעניינת. אני מאוד אופטימי.
"אני תמיד שם לי למטרה לתת את כל המאה אחוז שלי ולהיות הכי טוב שאני יכול ולעבוד הכי קשה שאני יכול באימונים ובטח במשחקים".
מה תיחשב הצלחה מבחינתך?
"אשמח שנעשה עונה טובה יותר מהעונה האחרונה ושנצליח לעלות לפלייאוף. כרגע הייתי מגדיר את המטרה שלנו להיות קבוצת פלייאוף ברגע שאתה עולה לשם צריך לחשב מסלול מחדש".
ומה ייחשב ככישלון?
"אני מקווה שלא תהיה לנו עונה כמו העונה האחרונה שהייתה פחות טובה. נקווה שלא נתעסק בכישלונות אלא רק בהצלחות ונהנה מהדרך ומהתוצאות".

מאמין בשחקנים מקומיים

התקופה הכי משמעותית הייתה עבור לימונד בהפועל תל אביב. "התקופה ששיחקתי בהפועל ת"א היא התקופה שהכי זכורה גם לקהל הרחב שאוהב כדורסל וגם לי באופן אישי. הייתי שם בכל זאת שש שנים. זה אומנם זה לא נגמר בצורה הכי טובה, אבל זה באמת היה המקום שהכי נהנתי והצלחתי בו".
לימונד הגיש בוררות נגד הקבוצה ודרש כספים שטען כי היא חייבת לו, אך לבסוף הפסיד בהליך. השבוע סירב לימונד להתייחס לסוגייה זו.
הכדורסל הישראלי לאן?
"הכדורסל הישראלי מתקדם מאוד והולך למקום טוב. יש לנו הרבה שחקנים צעירים מוכשרים ומלאי פוטנציאל. חילופי המשמרות לא משאירים אותו עם חלל. ההיפך, יש הרבה שחקנים שיובילו את הכדורסל הישראלי בשנים הבאות למקומות מאוד טובים".
אז אתה סבור שנבחרת ישראל תגיע רחוק?
"לחלוטין. זה גם תלוי בטורניר ספציפי שאתה מגיע אליו. אתה צריך להגיע בכושר טוב, בזמן הנכון ובמקום הנכון, אבל לנבחרת שמתגבשת יש סיכוי להגיע לשלבים סופיים של אליפות אירופה".
הכדורסל הישראלי יכול לתפקד עם פחות זרים?
"בוודאי. יש הרבה שחקנים ישראלים שלא מתגלים ולא פורצים בגלל שאין מקום לתת להם. זו המציאות ובאמת יש תקרת זכוכית שקשה מאוד לשבור אותה. אבל במקביל יש גם לא מעט שכן מצליחים וכן מוכיחים את עצמם".
במשרד הספורט מגבשים תוכנית להפחתת מספר המאמנים הזרים לטובת ישראלים, מה אתה חושב על כך?
"חוקים יכולים להיות נחמדים, אבל אני לא חושב שצריך להיות חוק שמגביל אלא תפיסה פנימית של אנשים שיש כאן אנשי מקצוע טובים ולא צריך ללכת לרעות בשדות זרים. יש כאן הרבה מאמנים טובים שצריך לתת להם הזדמנות".
מילה על עומרי כספי.
עמרי הוא שחקן עם הקריירה הכי מפוארת שהמדינה שלנו ידעה. הוא חבר, מאוד שמחתי לשתף איתו פעולה. אהבתי את האופי שלו ולמדתי ממנו המון. אני מאחל לו הצלחה בדרך החדשה ובטוח שזאת לא המילה האחרונה שלו בכדורסל".

כל עוד הגוף יכול

אם שואלים את לימונד על ההישג הכי גדול שלו בקריירה, הוא רואה בתהליך שעבר כהישג הטוב ביותר. "ההישג הכי גדול שלי הוא להיות שחקן מקצוען ולעבור את כל הדרך שעברתי וכל התהליכים שעשיתי משחקן שגדל בנתניה, עלה לליגת העל והפך לשחקן העונה, דרך המשחק בנבחרת ישראל ביורוליג ועד הרמות הגבוהות של ספרד. כשאני מסתכל על כל זה במקרו זה הישג גדול".
אתה בן 36 עד מתי נראה אותך קולע?
"יש שני סוגים של שחקנים: כאלה שרוצים לפרוש בשיא וכאלה שעד שהגוף שלהם לא יוכל יותר, ואני מהסוג השני, כך שאני לא יודע מתי זה יקרה אבל כן יודע שאני אוהב כדורסל ויש לי הרבה לתרום ולתת וכל עוד אני מרגיש כך, אני משתדל לשחק".
ומה ביום שאחרי?
"אני בטוח שאשאר בכדורסל בכובע כזה או אחר. אימון היא אחת האופציות. ימים יגידו".