"הפועל רעננה – ביחד ננצח", אלו מילות הלוגו האופטימיות שמלוות מתחילת העונה את מועדון הכדורגל הפועל רעננה מהליגה הלאומית. אותו מועדון שבעונה שעברה לא הצליח לשוב לליגת העל ממנה ירד בסיום העונה שקדמה לה והעונה בינתיים נראה כי המצב קשה בהרבה ואפילו רע. רעננה היא הקבוצה היחידה בלאומית שלא השיגה עד המחזור השישי ניצחון אחד כולל במסגרת גביע הטוטו.
1 צפייה בגלריה
אלירן חודידה
אלירן חודידה
אלירן חודידה
(צילום: שרון צור)
כל מי שמבין מעט אפילו בכדורגל יודע שעם תוצאות ויכולת כאלה ובמידה ולא יתרחש שינוי מהיר כולל זעזוע בעמדת המאמן, מקומה בלאומית בסיום העונה אינו מובטח. "אין ספק שהמצב קשה", הודה גורם במועדון, "נכון שזה לא אידיאלי לפתוח כך עונה. זה בטח לא מוסיף לביטחון של אף אחד כאן, אבל יש עוד זמן לשנות ולתקן. נוספו כמה שחקנים ואנחנו תקווה שבקרוב ניראה טוב יותר".
ואם בחיזוק עסקינן, אזי מבחינת ראשי רעננה נעשים מאמצים גדולים לשנות את המצב כשלאחרונה הוחתמו הקשר יובל טיטלמן שחזר הביתה בתקווה לסייע לקבוצה, הקשר ערן ביטון שחתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת והבלם יאיר קניקובסקי שחתם לחמש עונות ולגביו הבהירו ברעננה: "רואים בשחקן את בלם העתיד של הקבוצה".

החריש של הקיץ

בקיץ האחרון עשו ברעננה חריש עמוק בכל גזרה אפשרית. בצוות המקצועי נעשה מהפך. המאמן אלדד שביט יחד עם הצוות שלו כולל מאמן הכושר אפי מנשקו הוותיק, פינו את מקומם לטובת המאמן אלירן חודדה, שהגיע יחד עם הצוות שעבד איתו באיכסאל.
גם סגל השחקנים עבר מתיחה, כאשר מי שעזבו בין היתר הם השוער ניב אנטמן ואיתו ברשימה הארוכה גם דודי תירם, מתן אוחיון, מוחמד אבו שאקר, דניאל טוויזר, יואב תומר, אמרי וולשמן, רועי הרמן, דין כהן ובן סביר שפרש ועוד מספר שחקנים.
מי שנותרו בסגלים הם מעטים וכוללים גם את הקפטן שניר שוקר, שהצהיר: "הליגה הלאומית העונה נראית מאוד מאוד שוויונית, כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. המטרות של הפועל רעננה בליגה הלאומית הן לעלות ליגה, אבל לא פתחנו את העונה כמו שהיינו צריכים ואנחנו צריכים להתחיל לצבור נקודות כדי להשיג את המטרות".
ברשימת המצטרפים לסגל של רעננה אפשר למצוא את ברק לוי, בר הלל, ליעד אלמליח, אמיר בן שמעון, מושיקו בילס, ניר אברג'יל, דיוויד ניאנג, גל אביב, יונתן פרבר, מוחמד עוואדה, רועי לוי (חזר מהשאלה) ובן אז'ובל כשהם מחוזקים בעוד מספר שחקנים שעלו מהנוער. בסך הכול עשרים שחקנים עזבו ועשרים הצטרפו. "בכדורגל כשבונים קבוצה לפעמים זה מתחבר ולפעמים פחות", מבהיר אחד מהגורמים הבכירים במועדון. לדבריו, "כרגע השילוב בין השחקנים שהבאנו לא מאזן אחד את השני ולא מתחבר. צריך שינוי שזה אומר לצרף שניים או שלושה שחקנים בעמדות שלא פגענו בהם או שינוי בעמדת המאמן שזו גם אופציה".

"אפשר לצאת מהבוץ"

כשברעננה מדברים על מעמד המאמן מדברים על המאמן חודדה שהבין כבר שמקומו אינו בטוח. "האחריות והאשמה היא של המאמן, משמע היא עליי", אמר חודדה כבר בתחילת השבוע כשהוא מבין שמעמדו התערער מאוד. "אני בניתי את הקבוצה ואני בחרתי את השחקנים".
ואיך אתה מרגיש עם כל המצב שנקלעת אליו?
"ברור שזה מאכזב ומתסכל, אבל אנחנו נמצאים בענף ויודעים שלפעמים דברים לא קורים כפי שרצינו ותכננו שיהיו וכאן נדרשת היכולת לדעת לצאת מהמצב הזה".
איתך או בלעדיך, רעננה מסוגלת להיחלץ מהבוץ הזה?
"חד משמעית כן ואני אומר את זה באופטימיות וביטחון בהסתמך על כך שלרעננה יש שחקנים טובים. אני בטוח שמתישהו הדברים ייראו אחרת. הניצחונות יגיעו ואיתם גם הביטחון והאמונה יעלו. כדורגל זה עניין של מומנטום. רעננה תמצא את הדרך הנכונה לצאת מהמצב".

קבוצה מחוזרת

כל הנתונים האלה, יחד עם התוצאות הלא טובות, לא משפיעים על הלך הרוחות סביב המועדון ועתידו. לא מדובר על מה שנעשה על כר הדשא אלא בעיקר על רכישתו. לאחרונה ישנה התעניינות מצד מספר גורמים לנסות ולרכוש את המועדון כשההצעות שכבר הוגשו הם של סוכן השחקנים ניר קרין, שבעברו עבד בהצלחה עם אשר אלון. לגבי העסקה בין רעננה לקרין, נראה על פי גורמים הקשורים אליה כי "היא אינה תצא אל הפועל כל כך מהר". הסיבה: מחיר הרכישה.
ניסיון שותפות נוסף נרקם עוד קודם כאשר אייל ברקוביץ' כמעט והפך שותף בהפועל רעננה ובין היתר על פי המשא ומתן היה אמור להתמנות למנהל המקצועי של המועדון. על פי גורמים המקורבים לעסקה, רוב הפרטים נסגרו כאשר ברקע בכירים בעיריית רעננה הבהירו לבעלים אשר אלון על התנגדותם הגורפת לעסקה. העירייה שלחה מסר לפיו במידה וההסכם ייחתם יעשה קיצוץ בתקציב הקבוצה, מה שיכול אולי לעכב אותה.

רויטמן עוזב

אחרי יותר מעשור, ביום שני הודיע דמיאן רויטמן, השותף השקט של אשר אלון, שפעל לרוב מאחורי הקלעים, על עזיבתו הרשמית. "מעטים מכם יודעים שעזבתי את המועדון לפני שנתיים", כתב רויטמן בדף הפייסבוק שלו, " זאת הייתה עזיבה איטית מאוד שהיום מגיעה לסיומה הרשמי. היום אני עוזב רשמית לא רק בניירות אלא גם בגוף ובמחשבה".
רויטמן הדגיש כי אינו חש כעס כלפי אף אחד. "אין זה סוד שניסיתי בשבוע אחרון לעגל את המרובע ולנסות להגיע לפורמולה שכולם יוצאים מרוצים ואני מודיע לכם שנכשלתי. לא בגלל איש כזה או אחר אלא מכיוון שכנראה זה בלתי אפשרי.
"תמיד אשאר אוהד של המועדון הזה וחבר של כל האנשים שהיו איתנו, מאשר אלון ועד אוהדי האולטרה. היו לנו ירידות ועליות, היו דברים שמחים וגם עצובים, אבל תמיד שמרנו על הביחד וזה הייחוד של המועדון".
ניר קרין בתגובה: "היה מו"מ שלא צלח".
מעיריית רעננה נמסר: "לא מתנהל מו"מ עם אייל ברקוביץ'. ככלל, עיריית רעננה תתמוך בכל צעד שתראה שיש בו כדי לקדם את הספורט העירוני ואגודות הספורט העיר".
את תגובתו של אייל ברקוביץ לא ניתן היה להשיג.