שמעתם פעם על כדורגלן ששיחק באותו משחק במדיהן של שתי הקבוצות? זה קרה לשלומי אזולאי החלוץ, שהפך עם בני־ריינה להפתעת העונה בליגת העל. מעשה שהיה כך היה. עונת 2007/8, הליגה הלאומית לנוער, מחוז צפון. מוליכת הטבלה הפועל כפר־סבא יוצאת ב־8 בדצמבר 2007 למשחק חוץ נגד עירוני טבריה ומנצחת 2:3. עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שאז קורים שני דברים. טבריה מערערת על התוצאה בטענה שהשופט עשה טעות שנוגדת את חוקי המשחק והעניק לכפר־סבא פנדל שהיא לא הייתה ראויה לו. הערעור נדון בבתי הדין של ההתאחדות ועובר מערכאה לערכאה, עד שבית הדין פוסק על משחק חוזר, שאכן מתקיים יותר מארבעה חודשים לאחר מכן, ב־18 באפריל 2008.
3 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי
שלומי אזולאי
(צילום: גיל נחושתן)

חוזה לחמש שנים

אלא שבינתיים קורה דבר נוסף. בכפר־סבא מתרשמים מהחלוץ הטברייני גבה הקומה (1.86 מטר), שלומי אזולאי, ששיחק נגדם במשחק הראשון ואף כבש את אחד השערים – ופותחים במו"מ לרכישתו בחלון ההעברות. ואכן, בינואר אזולאי עובר לכפר־סבא וחותם על חוזה מקצועני לחמש שנים. ואז מגיע המשחק החוזר נגד טבריה, שבו אזולאי משותף שוב, הפעם במדי כפר־סבא. וכך יצא שהוא שיחק באותו משחק פעמיים, בכל אחת מהן בקבוצה אחרת. במשחק החוזר, אגב, טבריה ניצחה 0:1, אבל זה לא מנע את העפלתה של כפר־סבא בסיום העונה לליגת העל לנוער.
אזולאי כבש באותה עונה ארבעה שערים לזכות כפר־סבא, שהתווספו לשמונה שהבקיע בחלק הראשון שלה כשעדיין שיחק בטבריה. הוא גם הספיק לרשום הופעה אחת בקבוצה הבוגרת בליגת העל, באותה עונה טראומתית של ירידה ללאומית תחת המאמן אלי אוחנה. שנה לאחר מכן, בעונה הראשונה של סלובודן דראפיץ' כמאמן ראשי, אזולאי כבר עלה לבוגרים במשרה מלאה ורשם 21 הופעות, אבל הסתפק בשני שערים. באותה עונה, אגב, שיחקו בכפר־סבא גם שחקנים כמו עידן שום, חן עזרא, גיא דיין ואלירן סיימון, ובעמדת השוער התחלקו אוהד לויטה ובוריס קליימן. שנה אחר־כך, באחת מעונות הקיזוז הידועות לשמצה תחת תומר קשטן, אזולאי כבר התפוצץ עם 15 שערים, אבל זה הספיק לכפר־סבא רק למקום השלישי בלאומית ולכרטיס למבחנים נגד הפועל ר"ג. זה היה משחק על עונה שלמה, אבל דווקא אז אזולאי התלונן על מיחושים ברגל והתיישב ביציע. בכפר־סבא כעסו, חשבו שהוא יכול היה לעלות לשחק למרות הפציעה – ובסופו של דבר ר"ג ניצחה ושלחה את הירוקים לעוד עונה מתסכלת בליגת המשנה.

3 צפייה בגלריה
בדש משמאל
בדש משמאל
בדש משמאל
(צילום: אלכס קולומויסקי)

אבל זאת הייתה רק ההתחלה של אזולאי. במכבי חיפה התרשמו מהטאלנט הצעיר והחתימו אותו לחמש שנים, מה שסלל בפניו את הדרך לקריירה מרשימה, שכללה שתי אליפויות, בחיפה ובקריית־שמונה, וגם עונות מוצלחות בבית"ר ירושלים, הפועל ת"א, בני־סכנין ואפילו גיחה קצרה לאסטרה ג'ורג'יו הרומנית. העונה, בגיל 34, יש לו כבר חמישה שערים בשמונה משחקים והוא הפך את ריינה ללהיט של ליגת העל. והכל התחיל בכפר־סבא, עם אותו משחק כפול נגד טבריה.

מבדש ומלמד עד זהבי

הסיפור של שלומי אזולאי מזכיר לי שיש עוד שחקנים בליגת העל, שהתחילו את הדרך שלהם בקבוצות השרון ועפו למחוזות אחרים. את השוערים לויטה וקליימן, שגדלו בכפר־סבא, הזכרתי כבר ואפשר לצרף אליהם את יואב ג'רפי, שעבר בגיל צעיר למ.ס אשדוד והגיע לעמדת השוער השלישי בנבחרת ישראל.

3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)

החלוץ גיא בדש, היום בהפועל באר־שבע, רשם בכפר־סבא 18 הופעות שהתפרשו על פני שלוש עונות אבל לא כבש ולא הרשים במיוחד. בהמשך עבר בין הפועל רמה"ש, הפועל ת"א, בית"ר ת"א/רמלה ונס־ציונה עד שהגיעה הפריצה בהפועל ירושלים, שסידרה לו חוזה בבאר־שבע ואפילו הופעה אחת בנבחרת ישראל.
הדרך של גיא מלמד מרשימה אפילו יותר. אחרי שכבש 12 שערים בשתי עונות, הוא עזב את כפר־סבא בעקבות נשירת הקבוצה לליגה א'. בהמשך נדד בין מכבי פ"ת, מכבי הרצליה, הפועל באר־שבע, מכבי נתניה, סנט־ג'ונסטון הסקוטית ובני־סכנין, שם הייתה הפריצה הגדולה עם 21 שערים בשנתיים, והעונה הוא ממשיך להפציץ בהפועל חיפה.
הפועל רעננה תרמה לכדורגל הישראלי את השוער עומרי גלזר, שערך אצלה את הבכורה בליגת העל במקביל לעונה המוצלחת שלו בקבוצת הנוער. ההמשך ידוע. מכבי חיפה רכשה אותו, הוא עבר גם בנס־ציונה, עד שתפס את מקומו בבאר־שבע ומשם לנבחרת ולכוכב האדום בלגרד.
ואם כבר באר־שבע, המגן שלה יוני סטויאנוב שיחק במחלקות הנוער של הפועל רמה"ש והפועל הרצליה, רשם הופעה אחת בבוגרים של הרצליה לפני שעבר לכפר־סבא ואחר כך נרכש על ידי אלונה ברקת, ועכשיו הוא בנבחרת – אבל של בולגריה, שם נולד.
הפועל חדרה הייתה המקום בו סוף פודגוראנו עשה את צעדיו הראשונים במחלקת הנוער, בעקבות אביו דני, שחקן עבר של המועדון, אבל אחר כך עבר למכבי חיפה, רומא, ושוב חיפה וגם נבחרת ישראל.
ולקינוח, ערן זהבי. נכון, הוא גדל במחלקת הנוער של הפועל ת"א, אבל את הצעדים הראשונים שלו בבוגרים הוא עשה בהפועל רמה"ש, כולל הבקעת השער הראשון בקריירה בדרך ל־400 שהשלים השבוע.