הפועל כפר־סבא: אפרוריות מסוכנת

המטרות: על פניו, כפר־סבא אמורה להיאבק בכל עונה על הכרטיסים לליגת העל, אבל בשנתיים האחרונות היא שקעה באפרוריות, ונראה שגם העונה היא תסתפק במקום בפלייאוף העליון.
המאמן: גל ברשאן מגיע אחרי הצלחה בקבוצת הנוער, אבל בלי ניסיון בבוגרים. אם הוא ישחזר את ההצלחה של עומר פרץ, לשרוד עונה שלמה בלויטה, זו תהיה הצלחה ענקית.

3 צפייה בגלריה
יצחק שום
יצחק שום
יצחק שום
(צילום: ראובן שוורץ)

הבעלים: יצחק שום לא מתרגש ממחאת האוהדים וממשיך בלי ניסיונות להידברות. בינתיים הוא ממשיך בקו הרגוע של סגלים בינוניים. מי צריך ליגת על?
השחקנים: מההרכב הקבוע של העונה שעברה נשאר רק אליאן רוחנא. נכון שהוא היה העוגן בעונה שעברה, אבל כל הספינה השתנתה. במקומה הגיעה חבורת צעירים עם שני מבוגרים אחראים, דודו ביטון ועומרי בן־הרוש. שתי השאלות העיקריות הן האם הוותיקים לא בשלים מדי והאם הצעירים לא ירוקים מדי. ברשאן יצטרך לעשות מזה תבשיל אכיל.
האוהדים: המשבר נמשך ויציעי לויטה יהיו שוב ריקים מאוהדי בית. זה אף פעם לא היה מבצר ביתי, אבל עכשיו כל אחד בא ולוקח שם נקודות.
על הפתיחה: עומר פרץ חוזר ביום שני יחד עם בני־יהודה, וזה לא הולך להיות פשוט לאף אחד. אחר כך כפר־סבא יוצאת לראשון לציון ומארחת את עפולה. אף משחק לא יהיה טיול בליגה הזאת, אבל חשוב לפתוח כמו שצריך.

הפועל רמת השרון: ככה היא באמצע

המטרות: הדרישות צנועות. להבטיח עוד עונה בלאומית כמה שיותר מהר, בלי סיבוכים ובלי מאבקי תחתית, רצוי מקום בפלייאוף העליון.
המאמן: ירון הוכנבוים הגיע לקראת סיום העונה שעברה לקדנציה שנייה בקבוצה, והשאיר אותה בליגה. זה סידר לו חוזה לעונה נוספת, ואם בסיומה הוא יעמוד על הקווים בגרונדמן - זה יהיה הישג כביר בשבילו וגם עבור הקבוצה.

3 צפייה בגלריה
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
(עוז מועלם)

הבעלים: גור תמר ושות' ממשיכים לשוט על מי מנוחות, בלי דרמות ובלי שינויים משמעותיים. לא לקלקל מה שעובד טוב, יחסית כמובן.
השחקנים: בן רייכרט, אור אוסטוינד, פיטר אוניקאצ'י ורוי מליקה ימשיכו להוביל, ואליהם הצטרפו אלון גינת מנוף הגליל, שון עדרי מא.ס אשדוד והשוער עידו שרון מהספסל של הפועל ת"א.
האוהדים: מי? מה? איפה? ספק אם גם החזרה לאצטדיון גרונדמן תצליח לגבש קהל ביתי ובעל משמעות.
על הפתיחה: משחק חוץ סביר נגד כפר־קאסם במחזור הראשון, אבל אחר כך מחכות שלוש מועמדות לעלייה – קריית־שמונה (בית), עירוני טבריה (חוץ) ואום אל־פאחם (בית). לא פשוט.

מכבי הרצליה: תושבים חוזרים

המטרות: כמו כל עולה חדשה, לתקוע יתד בליגה. אבל אנחנו מדברים על קבוצה עם ניסיון עבר רציני בלאומית, כך שהפלייאוף העליון הוא יעד ריאלי.

3 צפייה בגלריה
עידו אקסברד
עידו אקסברד
עידו אקסברד
(צילום: עוז מועלם)

המאמן: אלעד בראון פותח עונת בכורה בלאומית ושלישית במועדון. בראשונה הוא השאיר את מכבי הרצליה בליגה א', בשנייה העלה אותה ללאומית, ועכשיו הוא צריך להוכיח שגם הוא עלה ליגה והפך למאמן לאומית לגיטימי.
הבעלים: והוא היה, והוא הווה, והוא יהיה בתפארה. אריאל שיימן רכש את הקבוצה לפני 24 שנה ומאז הוא שם.
השחקנים: כשיש לך את מלך שערי ליגה א' בכל הזמנים, עידו אקסברד (32 בעונה שעברה), לא צריך יותר מזה. ובכל זאת, הרצליה שמרה על השלד שכולל גם את דור אלברמן, עופר ורטה וכמובן ברק לביא הבלתי נגמר, אבל צירפה אליו חיזוק משמעותי כמו הניגרי סטיבן אלפרד מהפועל חדרה, אילון ירושלמי מנס־ציונה ואמיר רוסתום מאחי נצרת.
האוהדים: הקבוצה הצליחה להחזיר כמה מהם אחרי ההצלחה בעונה שעברה.
על הפתיחה: טבילת אש רצינית באום אל־פאחם, ואחר כך משחקי בית נגד הפועל רמת גן ונס־ציונה.