אחרי הנצחתו של הרבי מלובביץ לפני כשבועיים, החליטה ועדת השמות בעיריית רעננה להנציח גם את פועלו של האדמו"ר מקליבלנד, הרב יצחק רוזנבוים ז"ל, שנפטר לפני כשנתיים בגיל 88, והיה דמות אהובה מאוד בעיר.
2 צפייה בגלריה
סמטת האדמו"ר מקליבלנד
סמטת האדמו"ר מקליבלנד
סמטת האדמו"ר מקליבלנד
(צילומים: אסף פרידמן, דוד חזרתי)
לפני 44 שנה הגיע הרב יצחק רוזנבוים לארץ, ובחר להשתקע ברעננה, כדי להפיץ בה את ערכיו. הרב ואשתו היו חשוכי ילדים. לפני שנים החליטו לאמץ ילד, והוא גדל אצלם כבן לכל דבר.
אל החסידות ברעננה נהגו להגיע אנשים מכל רחבי הארץ, כדי להשתתף בשיעורים ובתפילות ולקבל ברכות ועצות. "הוא היה שם דבר בכל העולם החסידי בכלל, וברעננה בפרט".
2 צפייה בגלריה
האדמו"ר, רבי יצחק רוזנבוים ז"ל
האדמו"ר, רבי יצחק רוזנבוים ז"ל
האדמו"ר, רבי יצחק רוזנבוים ז"ל
(צילום: אסף פרידמן)

הרבנית אביגיל הכירה את האדמו"ר באופן אישי במשך 25 שנה: "רעננה הייתה יחסית שוממת מבחינה רוחנית, והוא בא והקים את המקום הזה, והרבה מעונות וגנים לילדים בתוך העיר. אנשים אהבו אותו מאוד — אנשי ציבור, עובדי העירייה. הוא היה מארח אנשים קשי יום, לא משנה אם דתיים או חילוניים. כולם נכנסו. הרבנית הייתה אופה ממעשי ידיה, והם היו עושים סעודות שפתוחות לכולם. הרבה פעמים הוא היה עושה שידוכים בין אנשים קשי יום, ודואג להם לחתונה ולהכול".
קראו גם >>>>
רבים מספרים כי אל ביתו של הרב היו מגיעים אברכים, אנשי הייטק ורופאים, שביקשו את עצתו. כסמל להכנסת האורחים שבה דגל בחייו, פורק השולחן הגדול שבסלון ביתו והפך לאלונקה שעליה נישאה גופתו. עם חלקיו של השולחן, נקבר בהר הזיתים בירושלים: "הוא אירח כל כך, כל כך ביטל את עצמו למען אנשים ולמען נתינה. השולחן הזה מסמל זאת".