רשת החנויות PICKI, הפועלת ברעננה ובכפר סבא, משיקה את החנויות המשופצות והמתחדשות שלה, המציעות בגדים, נעליים, בגדי ילדים, חפצי נוי ווינטג' וכלי בית ומטבח.
2 צפייה בגלריה
רשת פיקי, חנות יד שנייה בשרון
רשת פיקי, חנות יד שנייה בשרון
רשת פיקי, חנות יד שנייה בשרון
(צילום: באדיבות פיקי)
חנות הדגל של הרשת, המופעלת על ידי עמותת ESRA, ממוקמת ברעננה וניתן למצוא בה מגוון פריטי לבוש לנשים ולגברים, חלקם נתרמים ישירות ממעצבי אופנה ישראלים ומהווים מציאה אופנתית של ממש.
קראו גם:
מחירי הפריטים בחנויות נעים בין 10-120 שקל בלבד (למעט וינטג').
מקור הפריטים בחנויות הוא מתרומות. הם עוברים סינון קפדני במטרה להעביר למדפים רק את אלו שאיכותם גבוהה. שאר הפריטים, שאינם נמכרים בחנות, מועברים למחזור או לתרומה לארגונים שונים בשרון.
החנות הנוספת של הרשת ממוקמת בכפר סבא, וגם בה ניתן למשש שפע של פריטי יד שניה במצב מעולה.
2 צפייה בגלריה
רשת פיקי, בגדי יד שנייה ופריטי וינטג'
רשת פיקי, בגדי יד שנייה ופריטי וינטג'
רשת פיקי, בגדי יד שנייה ופריטי וינטג'
(צילום: באדיבות פיקי)
עמותת ESRA היא הארגון ההתנדבותי הגדול ביותר של עולים דוברי אנגלית בישראל. היא מסייעת להם להשתלב בחברה הישראלית ומלווה אותם לאורך הליכי הקליטה וההיטמעות בקהילה.
העמותה מקיימת מגוון פעילויות ופרויקטים שמטרתם לפעול לצמצום פערים חברתיים וחינוכיים בישראל, בין היתר באמצעות חיזוק לימודי מצוינות, פיתוח מיומנויות חברתיות, הענקת מלגות לסטודנטים, סיוע לבעלי מוגבלויות, סיוע למשפחות מעוטות יכולות ועוד.
סאני מרשנסקי, מנכ"לית עמותת ESRA: "רשת חנויות היד השניה הן חלק אינטגרלי מפעילות העמותה בשילוב עולים, אנשים עם צרכים מיוחדים, סטודנטים במלגות, בני נוער ומתנדבים מכל העולם, כחלק מועיל ותורם מהחברה הישראלית".
בראש החנויות עומדת בימים אלה רונית סילברמן, סטייליסטית במקצועה, שאהבתה לתחום היד השניה נטועה בה מילדות:
"בנעוריי גרנו באנגליה, וכבר שם החלה אצלי האהבה לחנויות היד השניה ו'ביגודיות' (המכונות גם charity shops)", היא מספרת, "התאהבתי ברעיון שכל חפץ מגיע עם סיפור, היסטוריה ובעבר היה שייך למישהו אחר.
"בארץ, הייתי מחלוצות היד השנייה, ואף הייתה בבעלותי חנות במשך 13 שנים. כיום, אני גאה לעמוד בראש רשת PICKI ולאפשר לציבור ליהנות פעמיים: גם לרכוש פריטים מעולים במחירים נוחים במיוחד, וגם לדעת שכל רכישה חוזרת לקהילה באמצעות פרויקטים חברתיים".