פעילות ייחודית ברעננה: "מועדון קריאה" העוסק בהקניית השפה העברית לעולים חדשים בעזרת תושבים ותיקים המתנדבים ללוות אותם בהקראת ספרים ובהתייחסות לתוכנם ולנושאים הנוגעים לתרבות הישראלית. מרי קוגן, עולה מרוסיה, היא היזמית והמנוע שמאחורי המועדון.
1 צפייה בגלריה
קריאת ספרים בזום
קריאת ספרים בזום
קריאת ספרים בזום
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
קוגן (28) עלתה ממוסקבה עם בעלה מיכאל לפני שנתיים וחצי בלבד, כשהעברית שבפיה הסתכמה ב"שלום" בלבד. עד מהרה הבינה עד כמה חשוב לרכוש את השפה העברית כדי ליצור ולחזק קשרים חברתיים בעיר. כיום היא דוברת, כותבת וקוראת באופן מרשים.
פרויקט קריאת הספרים אינו המיזם הראשון שלה. אחרי חודש במרכז הקליטה ברעננה היא מצאה מקום למפגש עם ישראלים ותיקים – הגינה הקהילתית "פעמונים". תחילה ארגנה קבוצה משותפת של תושבים ותיקים ועולים חדשים לפרויקט ציורים על ארונות תקשורת בשיתוף העירייה. בשנה האחרונה עלה במוחה הרעיון להקים בעיר מועדון קריאה לעולים חדשים, אלא שהקורונה פחות איפשרה את המפגשים ולאחרונה הוחלט לקיימם בזום וקוגן פונה לציבור הרענני בקריאה להתנדב למיזם.
הקבוצה כוללת כשלושים עולים חדשים בגילאי ביניים ומבוגרים. תשעה תושבים ותיקים משמשים בהתנדבות כמדריכים לעברית, כולם גמלאים שעסקו בתחומים שונים - האחת מורה להיסטוריה והאחר טייס.
עד כה נבחרו לקריאה משותפת שלושה ספרים "קיסר השכונה" ספר ילדים של נאוה מקמל-עתיר, הקיץ של אביה מאת גילה אלמגור, ו"הממלכה של קנסקי" מאת מייקל מורפורגו.
אחת לשבוע קוגן בוחרת נושא לשיחה ואחת לחודש מוקדש המפגש להיכרות עם התרבות הישראלית.
כעת מבקשים במועדון להתרחב. "כל עולה חדש ותושב ותיק מוזמן להצטרף למועדון. אנו מחפשים גם מתנדבים נוספים", היא אומרת.