היום (רביעי) יתקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141 שבו יסיימו 37 צוערים. אורך הקורס הינו שנתיים וארבעה חודשים, שבסופם הצוערים הופכים להיות קצינים לוחמים ומפקדים בכלי השיט של זרוע הים. הקורס מקנה לבוגריו דרגות קצונה, רשיון משיט 30, תואר אקדמאי במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ונסיון פיקוד של 5 שנים.
1 צפייה בגלריה
סגן עמרי ויצמן
סגן עמרי ויצמן
סגן עמרי ויצמן
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>
סגן עמרי ויצמן, בן 21 מרעננה, הוא אחד ממסיימי קורס החובלים. עמרי, בן לאביאל ושרון ואח לעידן ומתן, טוען כי החיבור בין ים, פיקוד ושירות משמעותי מהוויםעבורו שלישייה מנצחת לשירות שחלם עליו. "תמיד רציתי לעשות שירות צבאי מעבר למצופה ולתת כמה שיותר מעצמי למען הגנת המדינה", מספר עמרי.
במהלך הקורס הצוערים בונים ומאפיינים את דמות המפקד שהם רוצים להיות עבור החיילים שלהם. "אני מצפה מעצמי להיות מפקד ראוי ללוחמים שלי, להוות עבורם כתף ואוזן בכל עניין. בנוסף, אני שואף להקפיד על מקצועיות ולשמור על המבצעיות והמוכנות של הצוות שלי בשגרה ובחירום".
ערכי הרעות והחברות מאפיינים את זרוע הים ואת קורס החובלים בפרט. "זכיתי לפגוש ולהכיר אנשים טובים עם לב רחב שהיו שם בשבילי בכל רגע ומצב. אני מסיים את הקורס עם חברים לכל החיים".
לקראת ראש השנה, שמסמן את תחילתה של שנה חדשה מלאה בהזדמנויות,  מאחל עמרי לחבריו המסיימים ולמלש"בים שעתידים להתגייס למסלול החובלים הצלחה בדרכם החדשה. "במהלך הדרך אל תשכחו את המטרה שלשמה התגייסתם לקורס: להגן על המדינה בכל מחיר ולשמור על הביטחון של התושבים, כדי שיוכלו לחגוג יחד את החגים בשקט ובשלווה בשנה הזאת ובשנים שיבואו אחריה".